حمید روحانی در رشت:

در دولت روحانی، عظمت و استقلال نظام آسیب دید / دیپلماسی تدبیر ما را در دنیا سرشکسته کرده است

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی انقلاب اسلامی گفت: در دوره چهار ساله تدبیر و امید عظمت نظام آسیب دید و ملت ایران در دنیا سرشکسته شد.

در دولت روحانی، عظمت و استقلال نظام آسیب دید / دیپلماسی تدبیر ما را در دنیا سرشکسته کرده است

به گزارش هشت دی، حجت الاسلام و المسلمین سید حمید روحانی رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانش نامه ی انقلاب اسلامی صبح امروز در یادواره ی ۶۳ شهید انفلاب اسلامی در استان گیلان در حسینیه ی حضرت ابوالفضل (ع) رشت، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ی شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم اظهار داشت: این خون شهداست که در سینه ی تاریخ جاریست تا انسانهای فداکار را برای تاریخ به ارمغان گذارد.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانش نامه ی انقلاب اسلامی، ضمن تبیین پیامهای خون شهدا افزود: شهدا جان خود را تقدیم کردند تا استکبار جهانی در این کشور حاکم نشود و سرنوشت این ملت دستخوش اغراض بیگانگان قرار نگیرد.

روحانی از زبان شهدا خاطر نشان کرد: ملت ما! نگذارید راهزنان با لباس شیطان به صحنه آمده و راه را برای بازگشت جهانخواران باز کنند. نباید نظاره گر این باشیم که دشمن هر نقشه و نیرنگی را به دست کسانی  که فریب خورده اند یا اندیشه ی لیبرالی مغز آنها را معیوب کرده را در اینجا پیاده کند و خون شهدا را پایمال و راه را برای بازگشت جهانخواران باز کند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانش نامه ی انقلاب اسلامی یکی از عوامل به سطوح آمدن مردم در قبل از انقلاب اسلامی را مسئله ی استکبارستیزی خواند و در تبیین  استکبار امروزی یادآور شد: استکبار گران می خواهند این کشور، پایبندی به استقلال را از خود دور کند تا خوی استکبارگریشان را به نتیجه برسد.

روحانی در ادامه دومین پیام شهید را مبارزه ی با ااشرافی گری دانست و گفت: خطر اشرافی گری سم مهلکی برای انقلاب اسلامی است، امام خمینی(ره) نیز هشدار داده بودند که نگذارید کسانی که درد فقر را نکشیده اند بر این کشور مسلط شوند زیرا در یک شب کشور را بهم می ریزند.

وی کسانی را که میتوانند حقوق نجومی دریافت کرده و نظاره گر مردمی باشند که حتی قدرت خرید مایحتاج خود را ندارند را مسخ شده تعبیر کرد زیرا این بی تفاوتی را مغایر با ویژگی انسانیت دانست.

روحانی ادامه داد: اشرافی گری، مصرف گرایی و ریخت و پاش کشور را از آرمانهای اسلام و انقلاب دور می کند، مگر می شود حقوق نجومی گرفت، اشرافی گری کرد، و بعد از اسلام دفاع کرد؟ یا خود را فدا انقلاب نمود؟

 وی با اشاره به کلام امام خمینی (ره) که فرمودند”آنهایی که فکر می کنند اشرافی گری با انقلاب منافات ندارد، از الفبای انقلاب بویی نبرده اند” اظهار کرد: اشرافی گری کشور را به اضمحلال میبرد لذا اگر ما نیز  در این مورد بی تفاوت باشیم در ظلم آنها شریک خواهیم بود.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانش نامه ی انقلاب اسلامی خطاب به بسیجیان، روحانیون و مردم انقلابی گفت: اگر شما در مقابل این اشرافی گری سکوت نمی کردید، نمی توانستند دل رهبرمان را خون کنند پس ما نیز در این ظلم شریکیم.

روحانی ادامه داد: مردم از طریق مساجد، پایگاهها و….. طومارهای بلندی را از سراسر کشور به دفتر ریاست جمهوری روانه کنند تا آنها بدانند که ملت منزجر است.

وی افزود: در دوره ی چهارساله ی  روحانی  عظمت و استقلال ما آسیب دیده و از جهات مختلف علمی، فعالیتهای هسته ای و…. عقب افتاده ایم. امروز ما را در دنیا سرشکسته کردند زیرا آمریکا ما را تحقیر کرده و ما با دیپلماسی  لبخند جواب مثبت دادیم.

این استاد تاریخ ادامه داد: در مقابل بیگانگان سازش کرده  اما در مقابل مردم دهن کجی می کنند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانش نامه ی انقلاب اسلامی افزود: اگر رهبری تنها و مظلوم نبود و اگر روحانیون به وظیفه ی خود درست عمل می کردند ایشان مجبور نمی شدند که تن به مذاکره بدهند.
لذا ایشان فرمودند” که من با این مذاکره مخالفت نمی کنم اما آن را بیهوده می دانم آدم عاقل کار بیهوده نمی کند”

روحانی گفت: عناصر تسلیم طلب سالها روی این موضوع کار کردند تا اگر رهبری نپذیرفت همه ی مشکلات کشور از جمله بیکاری، فقر و…. را به رهبری نسبت دهند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانش نامه ی انقلاب اسلامی اظهار داشت: آمریکا کمرش از استقلال مردم ایران شکسته است، آینده ی غرب از آن اسلام است. لذا این داعش سازی ها که جهت اسلام هراسی رقم خورده بود به نتیجه ی کامل نرسید زیرا غربی ها هم فهمیدند که این اسلام واقعی نبوده و دست ساخته ی استکبار است.

حمید روحانی ادامه داد: رئیس جمهور ما به آمریکایی که داشت به بن بست می رسید آبرو داد زیرا مقاومت ایران و تحریم آنها بیشتر کارخانه داران را متضرر کرده بود که روحانی آمد و آمریکا را از این بن بست نجات داد.

وی افزود: در دوران اوج انقلاب امام (ره) فرمودند که پیرو ولایت باشید تا  کشورتان مصون باشد، کسی که ولایت دارد اسارت ندارد.

روحانی ادامه داد: این برجام ننگین بی فرجام هنوز ماهیت خود را نشان نداده است زیرا منتظراست این دولت به دوره ی بعد راه پیدا کند تا ماهیت کاملش را مشخص کند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانش نامه ی انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: این  سیاست که ما را گرسنه نگه دارند تا ما تسلیم شویم خواست همه ی طاغوتیان است.

روحانی با اشاره به روز پرستار و تکریم مقام حضرت زینب (س) گفت: حضرت زینب (س) پرستار نهضت اباعبدلله(ع) شد زیرا اجازه نداد نهضت عاشورا در حادثه ی کربلا دفن شود.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانش نامه ی انقلاب اسلامی افزود: اگر دولت معتقداست که ما حتی برای آب باید به آمریکا روی بیاوریم باید بگوییم ما حاضریم از تشنگی بمیریم اما از آمریکا چیزی نخواهیم.

وی سخنان خود را با این جمله که” اگر سر ما را بالای دار ببرند، زنده زنده بسوزانند…هرگز  امان نامه ی کفر  و ظلم را امضا نخواهیم کرد‌” از امام خمینی(ره) پایان داد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه