رئیس هلال احمر شهرستان آستانه‌اشرفیه:

یک گمشده در برف پیدا کردیم/ تیم واکنش‌سریع ما عالی کار کرد/ آستانه‌اشرفیه تنها یک آمبولانس شاسی‌بلنددارد!

رئیس هلال احمر آستانه‌اشرفیه بااشاره به اینکه این تنها دارای یک آمبولانس شاسی بلند داریم گفت: یک گمشده در بارش برف پیدا کردیم.

یک گمشده در برف پیدا کردیم/ تیم واکنش‌سریع ما عالی کار کرد/ آستانه‌اشرفیه تنها یک آمبولانس شاسی‌بلنددارد!

به گزارش ۸دی،کمیل پرناک در گفتگو با پایگاه اطلاع‌رسانی آستان‌خبر؛ با اشاره مشارکت بیش از ۳۰ امدادگر و نجات گر و پرسنل در برف اخیر اظهار داشت: با توجه به اینکه بارش برف در خیابان و کوچه‌ها، تردد برای خودروهای معمولی و آمبولانس‌های دیگر بسیار سخت بود، از همین رو با تنها خودروی آمبولانس شاسی‌بلند موجود در شهرستان کار انتقال بیماران را به بیمارستان انجام دادیم.

وی بابیان اینکه امدادگران و نجات گران هلال‌احمر برای ارائه خدمات در چنین روزهایی دوره‌های لازم را دیده‌اند گفت: در طی این مدت با سه دستگاه خودروی آمبولانس، ست نجات و پیکاپ کار خدمات‌رسانی را سعی کردیم به بهترین شکل انجام دهیم تا جان هم‌وطنان و همشهریان خود را نجات دهیم.

رئیس جمعیت هلال‌احمر آستانه‌اشرفیه افزود: مهم‌ترین امکانات این جمعیت نیروهای امدادی تخصصی خود بوده که برای نمونه تیم واکنش سریع این شهرستان است که اخیراً کار رسمی خود را آغاز کردند، آماده‌ترین نیروهای هلال احمر هستند.

وی در خصوص عملکرد این چند روز به انجام ده‌ها مورد عملیات امدادی در مناطق صعب‌العبور جهت انتقال بیماران به بیمارستان اشاره کرد و افزود: دو مورد عملیات انتقال زائو (زن باردار) از روستای کشل و تجن گوکه، دو مورد انتقال بیمار دیالیزی، چندین مورد انتقال بیماران ناراحتی قلبی، یک مورد انتقال فردی که دچار سقوط از ارتفاع شده بود، انتقال افرادی که دچار مشکلات تنفسی بوده‌اند، انتقال فردی که دچار ترومای فمور شده بود که این موارد تنها گوشه‌ای از عملکرد تیم‌های امدادی این جمعیت بود.

پرناک با اشاره به اینکه نیروهای امدادی برای حفظ سلامتی مردم سرعت را فدای دقت نمی‌کنند تصریح کرد: به‌عنوان نمونه انتقال یک زائو از روستای تجن گوکه به بیمارستان کوثر حدود دو تا سه ساعت به طول انجامید و نهایت دقت در آن شرایط دشوار جهت انتقال صحیح بیماران در دستور کار تیم‌های اعزامی قرار داشت.

وی تصریح کرد: با توجه به اعلام یخبندان شدید دیشب و پیش‌بینی بروز مشکل برای خودروهای عبوری با همکاری پایگاه‌های مقاومت بسیج و هیئت‌امنا، چند مسجد بین‌شهری ازجمله مسجد ۷۲ تن را آماده اسکان اضطراری مسافرین در راه مانده کرده بودیم که چند خانواده هم دیشب در آن اسکان داده شدند

رئیس جمعیت هلال‌احمر آستانه‌اشرفیه با اشاره به همکاری هلال‌احمر برای بازگشایی مسیر با پلیس راهور جهت بازگشایی گفت: از دیگر اقدامات جمعیت هلال‌احمر رهاسازی بیش از ۳۰۰ خودروی گرفتار در برف بود و برای حدود ۵۰ خودرو هم زنجیر چرخ وصل شد.

پرناک با اشاره به حضور یک تکنیسین اورژانس به همراه نجات گران جهت اقدامات حیاتی بیان کرد: توزیع بیش از ۴۰ تخته پتو و تهیه و توزیع بیش از ۱۲۰ جیره غذایی خشک شامل خرما، کشمش، بیسکوییت و آب‌معدنی برای در راه ماندگان در مسیر نیز از دیگر اقدامات این جمعیت طی این چند روز بود.

وی بابیان اینکه نجات گران و امدادگران به‌صورت داوطلبانه خدمت به مردم را برگزیدند گفت: علاوه بر داوطلبان و نجات گران بی‌ادعای هلال‌احمر از همکاری مردم و تأثیر غیرقابل‌انکار آن‌ها در موفقیت‌های این سازمان مردم‌نهاد تشکر می‌کنم.

منبع: آستان خبر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه