گفتگو با مدافع حرم گیلانی حاضر در عملیات آزادسازی نبل و الزهرا؛

سردار سلیمانی گفتند شما در خیبر را از جا کندید

سردار سلیمانی در بیانیه ای به پاس آزادسازی نبل و الزهرا که رزمندگان گیلانی در آن حضور داشتند گفتند شما در خیبر را از جا کندید.

سردار سلیمانی گفتند شما در خیبر را از جا کندید

به گزارش ۸دی به نقل از بهجت نیوز، همزمان با فرا رسیدن سالروز آزادسازی نبل و الزهرا از مناطق شیعه نشین کشور سوریه که رزمندگان گیلانی در این عملیات نقش درخشانی داشتند یکی از مدافعان حرم گیلانی که خواست نامش فاش نشود در گفتگو با خبرنگار بهجت نیوز گفت: رزمندگان گیلان با ورود خودشان در سال ۹۴ به مناطق سوریه در بین یگان هائی که در آن منطقه حضور داشتند کمترین تعداد را داشتند البته این به معنی تعداد کم داوطلبان نبود سهمیه ای که برای یگان ما تعیین شده بود ناچیز بود.

وی با اشاره به نقش غیرقابل انکار گیلانی ها در نبرد با تروریست ها در سوریه اظهار کرد: با توجه به این که گیلانی ها را در دنیا می شناسند چه در دوره های تاریخ معاصر از جمله در نهضت جنگل و یا دوران هشت سال دفاع مقدس و همچنین قیام و شکل گیری حماسه هشت دی گیلان در مقابل جریان فتنه نامشان در تاریخ دفاع از حریم اهل بیت(علیهم السلام) و شیعه حکاکی شد تا جایی که سردار سلیمانی در بیانیه ای به پاس آزادسازی نبل و الزهرا که رزمندگان گیلانی در آن حضور داشتند گفتند شما در جنگ خیبر در خیبر را از جا کندید، شما فاتحان خیبر هستید که در تاریخ جنگ سوریه این یکی از فتوحات بزرگی است که گیلانی ها توانستند این در ورودی نبل را آزاد کنند. با این که یکسال از این عملیات می گذرد شرایط به گونه ای محقق شده است که در درون سپاه پاسداران در سوریه به گیلانی ها به عنوان یک محور قدرت نگاه می کنند و سردار سلیمانی هم از هر جائی که گیلانی ها حضور دارند به وضوح اعلام کرده است که من خیالم راحت می باشد.

این مدافع حرم گیلانی که سابقه حضور در عملیات آزادسازی نبل و الزهرا دارد تصریح کرد: نبل و الزهرا تقریبا در اطراف حلب و ورودی آن قرار دارد و آنجا منطقه ای بود که بارها شناسایی شده بود و لشکرهای مختلف با استعداد بالایی که حتی می توان گفت دو برابر گیلانی ها حمله کرده بودند و تلفات بسیاری داده بودند اما نتوانسته بودند موفق شوند. فضایی ایجاد شده بود که همه همقسم شده بودند تا در آزادسازی نبل و الزهرا موفق باشیم و یک بار دیگر آن غرور و قدرت گیلان را و افتخار گیلانی بودن خود را به جهان نشان بدهیم و یکی از مواردی که با توجه به مقاومت سخت دشمن پیش بینی کرده بودند این بود که عملیات تا صبح ادامه خواهد داشت اما با یاری حضرت زینب(س) و پشتیبانی خداوند ساعت ۱۲ عملیات شروع شد و ساعت ۳ خط شکسته شد و لشکرها با پشتیبانی گیلانی ها بعد از این مرحله به ادامه عملیات پرداختند.

وی در ادامه بیان داشت: آن شب جانبازانی داشتیم و یک شهید بسیار بزرگوار هم داشتیم که نمونه بارز یک رزمنده واقعی و بااخلاص بود و در دل همه رزمندگان جای داشت و او حامد کوچک زاده بود که آن شب به علت اصابت خمپاره در محلی که داشت نگهبانی می داد شهید شد. وی در آن جا کار اصلاح سر و صورت بچه ها را انجام می‌داد، او در صحبت هایش با دوستان دیگر گفته بود من قبل از آمدن به این جا تمام حساب هایم را تسویه کرده ام و حال می خواهم خانم حضرت زینب(س) من را بطلبد. خودش را از هر لحاظ آماده کرده بود و الحمدالله عاقبت بخیر شد همه بعد از عملیات جای خالی حامد کوچک زاده را احساس می کردند و در موقع بازگشت به ایران در کنار خوشحالی از آزادسازی نبل و الزهرا همه همرزمان گیلانی جای خالی شهید حامد کوچک زاده را احساس می کردند.

رزمنده گیلانی جبهه مقاومت در پایان خاطر نشان کرد: بعد از اینکه مردم در شهرهای محاصر شده نبل و الزهرا به پیشواز رزمندگان ما می آمدند، شور و حال خاصی بر پا شده بود مثل همین دوران دهه فجر بود و روزی که امام خمینی(ره) وارد ایران شد که مردم با چه استقبالی با او روبه‌رو شدند لذا باید گفت رزمندگان گیلانی و شجاعت آن ها فراموش نشدنی است.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه