نماینده مردم آستانه اشرفیه در گفتگو با 8دی:

شکل گیری انقلاب بر اساس مبانی اسلام و آرای مردم بود/ مسئولان نظام در خدمت مردم باشند

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: ما مسئولان نظام باید بعنوان حاکمان جامعه اسلامی مردم را محترم بشماریم و در خدمت مردم باشیم.

شکل گیری انقلاب بر اساس مبانی اسلام و آرای مردم بود/ مسئولان نظام در خدمت مردم باشند

محمدحسین قربانی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار ۸دی، ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر اظهار داشت: متاسفانه شیرینی و حلاوت دهه فجر امسال به خاطر حادثه تلخ ساختمان پلاسکو و جان باختن هم وطننانمان کمی کاسته است که برای شهدای این حادثه علو درجات و برای بازماندگانشان صبر مسئلت می کنم.

وی با بیان اینکه باور و اراده در ملت ایران پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی احیا شد، افزود: یکی از مولفه های بسیار خوب انقلاب اسلامی باور مردم به اراده خودشان است که از این حیث می توانند سرنوشت خودشان را تعیین کنند.

نماینده مردم آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس شورای اسلامی، تشکیل جمهوری اسلامی را از برکات وجودی امام برشمرد و گفت: حضرت امام استراتژی ای را تحت عنوان مردم سالاری دینی را بنا نهاد تا حکومتی بر اساس مبانی اسلامی و آرای مردم شکل بگیرد.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درک انقلاب اسلامی را برای کشور های جهان دشوار دانست و اظهار کرد: این تفکری نو بود که دنیای کمونیستی، لیبرال دموکراسی و سرمایه داری هنوز درک این قضیه سخت و دشوار است.

قربانی به مشارکت مردم ایران در عرصه های مختلف نظام اشاره داشت و افزود: خوشحالیم از اینکه مردم نظام را از خودشان می دانند و پس از گذشت ۳۸ سال مشارکت مردم در انتخابات نسبت به کشورهایی که ادعای دموکراسی دارند به مراتب بالاتر و بیشتر است.

وی با قیاس برگزاری انتخابات های متعدد ایران با انتخابات اخیر در آمریکا، گفت: اگر به همین انتخابات اخیر آمریکا نظاره گر باشید نسبت به انتخابات جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه قابل قیاس نیست.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس بیان داشت: یکی از مولفه های جمهوری اسلامی و انقلاب این است که مردم در همه ی عرصه های آن شرکت فعال و پر شور دارند.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به اینکه پس از انقلاب اسلامی ایران تمام فضای حاکمیتی جامعه امروز پس از انقلاب توسط خود مردم انتخاب می شود، ادامه داد: امروزه نمایندگان، رئیس جمهور و رهبری نظام همه با رای مستقیم مردم و غیر مسقیم آنها انتخاب می شوند.

قربانی متعلق بودن نظام به مردم را حائز اهمیت دانست و متذکر شد: این باور که مردم می پندارند نظام برای خودشان است بسیار حائز اهمیت است و ما مسئولان نظام هم باید به عنوان حاکمان جامعه اسلامی مردم را محترم بشماریم و در خدمت مردم باشیم.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان نظام باید از فرصت ها برای خدمت به مردم بهره بگیرند، گفت: به فرموده امام و مقام معظم رهبری خدمت به مردم یک توفیق و افتخاری است و این مسئولیتی که امروز نسیب ما شده یک فرصت است و باید برای اعتلای مردم و نظام اسلامی بکار گرفته شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه