8دی بررسی می کند؛

وجه تمایز مدیر انقلابی با ضد انقلاب در چیست؟/ مدیر انقلابی خداباور و مدیر غیر انقلاب کدخداباور است

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب گیلان با بیان تفاوت مدیر انقلابی و ضدانقلاب گفت: مدیر انقلابی خداباور اما مدیران ضد انقلاب کدخدا باورند.

وجه تمایز مدیر انقلابی با ضد انقلاب در چیست؟/ مدیر انقلابی خداباور و مدیر غیر انقلاب کدخداباور است

حجت الاسلام و المسلمین سعید مهدوی در گفتگو با خبرنگار ۸دی، مهمترین شاخصه انقلابی گری افراد را عواملی دانست که در تحول و دگرگونی های ناظر به اصلاح اجتماعی اولویت دارند و اظهار داشت: مهمترین خصیصه انقلاب اسلامی روحیه انقلابی است که پیگیری تحولات و دگرگونی های اجتماعی را ناظر به رضایت حضرت حق می داند.

وی با بیان اینکه فرد انقلابی در نهضت انقلاب اسلامی ایران کسی است که خواهان دگرگونی و تحول اجتماعی بر اساس میل به آرمان های الهی است، افزود: از این جهت یک انقلابی اصیل و پایدار در این نهضت اسلامی کسی است که خداخواهی را بر خود خواهی های فردی، جناحی، باندی و حزبی ترجیح می دهد.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه انقلابی واقعی باید قبل از شکستن بت های طاغوت و فضای زندگی اجتماعی بت های نفس خویش را بشکند، گفت: بر اساس یک انقلابی، خدا باوری و خداخواهی کلیه خود خواهی ها، تعصب های قومی و قبیله ای و صنفی را کنار گذاشته و در این جهت اهل معامله و راضی به سود و زیان شخصی، باندی، گروهی و صنفی نیست.

مسئول سابق دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های گیلان اظهار کرد: تا زمانی که یک فرد بر اساس خداباوری و خدا خواهی طی آرمان گرایی و کمال جویی و اصلاح اجتماعی است، یک انقلابی اصیل در نهضت اسلامی است اما اگر این خدا باوری تبدیل به کدخدا باوری شد و خدا خواهی ها به تبعیت از حب نفس تبدیل به خودخواهی های نفسی، باند، صنفی، خانوادگی و نژادی شد از آن حالت انقلابی گری اصیل ختارج می شود و در صف غیر انقلابیون و حتی ضد انقلابی ها قرار خواهد گرفت.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه کسانی که نتوانستند و نتوانند حب دنیا که مهمترین مراتب آن حب نفس است را در وجود خویش از بین ببرند از قطار انقلاب پیاده می شوند، افزود: در این جهت در طول تاریخ اسلام از صدر اسلام تا انقلاب ایران اسلامی افرادی بودند که در فرایند شکل گیری انقلاب و تداوم آن نقش بی بدیلی داشتند اما حب دنیا، نفس، فرزند، تجمل گرایی و زندگی اشرافی آنها را از قطار انقلاب اخراج کرد.

حجت الاسلام مهدوی با هشدار به انقلابی ها مبنی بر اینکه اگر فرد و افرادی بخواهند تا آخر انقلابی بمانند باید مواظب شیاطین جنی و انسی و دشمنان درونی نفس و بیرونی اجتماع باشند، گفت: یک انقلابی اهل تعامل ناظر به مسائل اجتماعی است اما اهل معامله هرگز نیست.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: یک انقلابی ناظر به آرمان های بلند الهی سیاست مدار خواهد بود اما سیاست باز نمی شود.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به اینکه انقلابی اصیل خداباور است اما منافقان انقلابی نما کدخداباورند، گفت: انقلابی اصیل اهل ایثار و از خود گذشتگی است اما غیر انقلابی ها اهل استثمار و استکبار و اهل تزویر و خدعه هستند.

مسئول سابق دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های گیلان تاکید کرد: انقلابی ها حقیقتا با توکل بر حضرت حق همیشه امیدوارند و امید به حضرت حق و نصرت الهی دارند، اما انقلابی نماها امید به پشتوانه های پوشالی قدرت های مادی و کدخداهای عالم دارند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه انقلابی اصیل اهل تدبیر و مدیرت برای سامان زندگی مستضعفین جامعه است اما انقلابی نما ها اهل فریب افکار عمومی جامعه هستند ولو اینکه مدعی تدبیر عقلانی باشند، ادامه داد: انقلابی اصیل حقیقتا در اعلام مواضع و مشی رفتار سیاسی در مدار صداقت حرکت می کند اما انقلابی نماها مدعی راستگویی و پاکدستی هستند اما با انگ های مختلف دروغ ها و ناپاکی های خویش را یا پنهان یا توجیه می کنند و یا با فرافکنی و مشغول کردن جامعه به مسائل حاشیه ای ناراستی های خویش را مانند حقوق های نجومی که با توجیه گری، اقوا گری و حتی طرح موضوع های حاشیه ها و کنسرت ها در صدد اقفال ملت و امت هستند.

حجت الاسلام مهدوی بر داشتن روحیه مدیریت انقلابی تاکید کرد و گفت: انقلابی واقعی همچون شهید باکری است که در موقع بحران که شهردار شهر بود مانند مردم میدانی وارد معرکه شد اما مدیر غیر انقلابی با ماشین مدل بالا در شهر مانور تبلیغاتی می رود و عذرخواهی بی اثر تاکتیکی می کند.

وی در ادامه افزود: مدیر انقلابی ناظر به خدمت رسانی به بخش فرودست و محروم جامعه تلاش می کند اما مدیر غیر انقلابی برای جلب نظر مرفهین و فرادست با ایجاد شبکه های اجتماعی در صدد تثبیت قدرت و نفوذ خویش در مراکز تصمیم ساز و تصمیم گیر نظام می شود.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان متذکر شد: مدیر انقلابی حفظ حیثیت کارآمدی نظام دغدغه اوست اما مدیر غیر انقلابی از بین رفتن حیثیت کارآمدی نظام اسلامی برای او هیچ اهمیتی ندارد.

مسئول سابق دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های گیلان در پایان گفت: مدیر انقلابی بی تظاهر و بی ریا خادم مردم است و شیفته خدمت اما مدیر غیر انقلابی اهل ریا و تظاهر و تشنه قدرت است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه