مبارز دوران انقلاب در گیلان:

شهدا و فعالان روزهای انقلاب به فراموشی سپرده شده اند / خاطره ای که موجب توپ و تشر مدیر به معلم کلاس شد!

مبارز دوران انقلاب در گیلان با انتقاد از به فراموشی سپردن شهدای این دوره گفت: اکنون از شهدا انقلابی دوران طاغوت یاد و نامی نمی شود.

شهدا و فعالان روزهای انقلاب به فراموشی سپرده شده اند / خاطره ای که موجب توپ و تشر مدیر به معلم کلاس شد!

سید محمد هاشمی در گفتگو با خبرنگار ۸دی، انقلاب اسلامی ایران را برگرفته از متن قرآن و اندیشه های دینی عنوان کرد و اظهار داشت: انقلاب اسلامی نسبت به رژیم پهلوی که ضد اسلام بود، متنی از قرآن است و اندیشه ای است که از اوامر دینی گرفته شده تا جامعه با آن دچار تحول و دگرگونی شود.

وی به بیان اینکه انقلاب فرهنگ ملت ایران را هویت بخشید، افزود: انقلاب اسلامی افکار امت را تغییر دارد و فرهنگی را جایگزین خلاء فرهنگی کشور کرد و آیات قرآن را نمود عینی بخشید.

این فعال سیاسی استان گیلان، اشاعه تفکرات دینی را از اولویت های تشکیل انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: انقلاب اسلامی همان دگرگونی افکار مردم از نافرمانی اوامر قرآنی بود که اشاعه احکام و مسائل آن را در بر می گرفت.

هاشمی به بیان خاطره ای از روزهای پایانی رژیم نگون بخت پهلوی اشاره و اظهار کرد: بزرگداشت رضا شاه بود که در مدرسه جشن گرفته بودند و مقرر شده بود که هر فرد، بسته به وسع بینایی و بصیرت خود در کلاس، ویژگی ها شخصیتی رضا شاه را در کلاس ها تبیین کند.

وی افزود: ما از این قضییه کمی طفره رفتیم و در روزهای آخر که یک هفته مهلت داشتیم، به مبصر کلاس گفتم که هر کاری که خواستی در این زمینه ترتیب دهی انجام بده، من دخالتی نمی کنم.

این مبارز انقلابی دوران طاغوت در استان گیلان ادامه داد: مدیر مدرسه هم در این زمینه تاکید می کرد که چرا کلاس شما اصلا در زمینه تبیین شخصیت رضا شاه فعال نیست!

هاشمی افزود: روزهای آخر شد که به مبصر کلاس گفتم بر روی درب کلاس”بسم الله الرحمین رحیم” بنویسید؛ با کاغذهای تزئینی این عنوان بر روی درب کلاس نوشته شد؛ مدیر مدرسه وقتی وارد کلاس شد، شدیدا از این موضوع عصبانی شد و گفت مگر اینجا مسجد است؟

وی ادامه داد: در این جریان مدیر مدرسه، کاری با مبصر کلاس کرد که نتیجه منجر به گریه آمدن مبصر کلاس شد و همچنین در پی آن این موضوع باعث شد که مدیر هم برای ما شفاها توپ و تشر برود و ما را نیز به باد حرف هایش بگیرد.

این فعال سیاسی شهرستان رضوانشهر با بیان اینکه در سال ۵۷ و قبل از پیروزی انقلاب به بهانه شرکت در مناجات و دعا برای مردم سخنرانی می کردیم و اطلاعاتی به مردم می دادیم، از برخی از نامهربانی ها نسبت به مبارزان جریان انقلاب گلایه کرد و گفت: از انقلابیونی که در آن زمان تاثیر داشتند کمی غفلت شده و به فراموشی سپرده شده اند.

هاشمی با بیان اینکه از بسیاری از شهدای انقلاب که در شکل گیری انقلاب نقش بسزایی داشتند اکنون یادی نمی شود، اظهار کرد: خیلی از شهدا در شهرستان ها ترور شدند که نیازمند این است که چرایی و چگونگی تروز آن ها واکاوی و بازخوانی شده تا این موضوعات به فراموشی سپرده نشود.

وی با بیان اینکه رسانه ها باید نقش پر رنگ تری را نسبت به تبیین مفاهیم انقلابی در جامعه داشته باشند، گفت: رسانه ها مخصوصا صدا و سیما باید بیشتر در تبیین مفاهیم انقلابی در جامعه گام بردارد و با زنده گردن ارزش های جامعه و ایثار و شهادت گام های بلندتری را در تبیین مفاهیم اسلام و انقلاب بردارند تا مردم بیشتر آگاه شوند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه