روز شمار تاریخ ترور در ایران / 16 بهمن؛

شهادت ۷۶ ایرانی بی گناه در حملات تروریستی منافقین / ایادی آمریکا ۱۶ بهمن را هم خونین کردند

۱۶ بهمن، مصادف با سالروز ترور حداقل ۷۶ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۸ تا ۱۳۷۸ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

شهادت ۷۶ ایرانی بی گناه در حملات تروریستی منافقین / ایادی آمریکا ۱۶ بهمن را هم خونین کردند

به گزارش ۸دی، ۱۶ بهمن، مصادف با سالروز ترور حداقل ۷۶ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۸ تا ۱۳۷۸ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی شهدای این روز به شرح زیر می باشد:

غلامحسین یاسا ۱۰ شهریور ماه ۱۳۳۷ در استان سیستان و بلوچستان متولد شد و ۱۶ بهمن ماه ۱۳۵۸ در یک حمله مسلحانه توسط اشرار مسلح در عیدگاه زاهدان به شهادت رسید.

بهرام یارجانعلی سوم خرداد ماه ۱۳۴۰ در استان تهران متولد شد و ۱۶ بهمن ماه ۱۳۵۹ در ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رحیم شکوهی سوم دی ماه ۱۳۴۱ در استان کردستان متولد شد و ۱۶ بهمن ماه ۱۳۶۰ در اطراف بیجار کردستان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدرضاعمدی ۱۹ تیر ماه ۱۳۱۸ در استان تهران متولد شد و ۱۶ بهمن ماه ۱۳۶۰ در مقابل منزلش در تهران ترور شد و به شهادت رسید.

محمدعلی عمدی در سال ۱۳۲۰ در تهران متولد شد و ۱۶ بهمن ماه ۱۳۶۰ در تهران ترور شد و به شهادت رسید.

رضا سلیمانی دوم مرداد ماه ۱۳۳۸ در استان خراسان متولد شد و ۱۶ بهمن ماه ۱۳۶۰ در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

یوسف سید ولیلو در سال ۱۳۴۱ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۶ بهمن ماه ۱۳۶۱ در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عباس خدابنده لو ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۳۴۱ در استان قزوین متولد شد و ۱۶ بهمن ماه ۱۳۶۱ در مهاباد در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدحسن خورشیدسوار ۱۴ شهریور ماه ۱۳۳۳ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱۶ بهمن ۱۳۶۱ در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

نادر دادگر وفا ۱۰ فروردین ماه ۱۳۴۲ در استان تهران متولد شد و ۱۶ بهمن ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در اطراف مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

کیومرث دیوانه نقدعلی علیا ۱۷ فروردین ماه ۱۳۴۱ در اردبیل متولد شد و ۱۶ بهمن ماه ۱۳۶۱ در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید محمد رخشا دوم شهریور ماه ۱۳۴۲ در استان خراسان متولد شد و ۱۶ بهمن ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسن رشیدی در سال ۱۳۴۱ در استان اصفهان متولد شد و ۱۶ بهمن ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز  وظیفه بود در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مهدی رضایی آدریانی ۱۵ دی ماه ۱۳۴۱ در استان اصفهان متولد شد و ۱۶ بهمن ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

میرتقی آقا سید یارزیل ۱۲ تیر ماه ۱۳۳۹ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱۶ بهمن ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی اصغر فاضل ۲۵ فروردین ماه ۱۳۴۰ در استان قم متولد شد و ۱۶ بهمن ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود بوسیله گروهک تروریستی منافقین ترور شد و به شهادت رسید.

قدرت الله قاسمی ۲۷ اسفند ماه ۱۳۴۱ در استان کرمانشاه متولد شد و ۱۶ بهمن ماه ۱۳۶۱ در مهاباد در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

منوچهر قاسمی مندجین دوم مرداد ماه ۱۳۴۲ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱۶ بهمن ماه ۱۳۶۱ در مهاباد در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علیجان محمدبیگی در استان مرکزی متولد شد و ۱۶ بهمن ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

انامه الله ضیایی ششم مهر ماه ۱۳۳۶ در استان گیلان متولد شد و ۱۶ بهمن ماه ۱۳۶۱ در حالی که نیروی بسیجی بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مجتبی صادق ۲۰ اسفند ماه ۱۳۴۱ در استان تهران متولد شد و ۱۶ بهمن ماه ۱۳۶۱ در مهاباد در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

جمشید طاهری ۱۵ بهمن ماه ۱۳۴۱ در استان تهران متولد شد و ۱۶ بهمن ماه ۱۳۶۱ در مهاباد در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدحسن عاقلی ۷ تیر ماه ۱۳۳۸ در استان خراسان متولد شد و ۱۶ بهمن ماه ۱۳۶۱ در مهاباد در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی محمد عظیمی یکم شهریور ماه ۱۳۴۲ در استان مرکزی متولد شد و ۱۶ بهمن ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمود علاف انصاری ۲۴ مهر ماه ۱۳۴۰ در استان خراسان متولد شد و ۱۶ بهمن ماه ۱۳۶۱ در شیراز در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

انور قادری یکم فروردین ماه ۱۳۴۰ در استان کردستان متولد شد و ۱۶ بهمن ماه ۱۳۶۱ در حالی که پاسدار بود در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدرضا علیپور یکم فروردین ماه ۱۳۴۲ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱۶ بهمن ماه ۱۳۶۱ در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حیدر جعفری کمشچه یکم بهمن ماه ۱۳۴۱ در استان اصفهان متولد شد و ۱۶ بهمن ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ولی الله چراغی هشتم شهریور ماه ۱۳۳۸ در استان کرمانشاه متولد شد و ۱۶ بهمن ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ولی الله چراغی هشتم شهریور ماه ۳۳۸ در استان کرمانشاه متولد شد و ۱۶ بهمن ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظییفه بود در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مرتضی حسینی یکم فروردین ماه ۱۳۴۲ در استان تهران متولد شد و ۱۶ بهمن ماه ۱۳۶۱ در مهاباد در حالی که سرباز وظیفه بود در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عبدالحسین پنجی دوم فروردین ماه ۱۳۴۵ در استان گیلان متولد شد و ۱۶ بهمن ماه ۱۳۶۱ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسین حسنخواه چهارم آبان ماه ۱۳۴۳ در استان گیلان متولد شد و ۱۶ بهمن ماه ۱۳۶۱ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مهدی قاید ۲۱ آبان ماه ۱۳۴۴ در استان گیلان متولد شد و ۱۶ بهمن ماه ۱۳۶۱ در حالی که نیروی بسیجی بود در یک حمله مسلحانه ترور شد و به شهادت رسید.

مطلبعلی محمدی یکم خرداد ماه ۱۳۴۲ در استان همدان متولد شد و ۱۶ بهمن ماه ۱۳۶۱ در مهاباد در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

یدالله محمدی ۲۰ تیر ماه ۱۳۳۹ در استان خراسان متولد شد و ۱۶ بهمن ماه ۱۳۶۱ در مهاباد در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حجت الله محمدیان سورکوبی یکم شهریور ماه ۱۳۴۱ در استان مازندران متولد شد و ۱۶ بهمن ماه ۱۳۶۱ در مهاباد در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

جواد مرادی ۵ بهمن ماه ۱۳۴۲ در استان مرکزی متولد شد و ۱۶ بهمن ماه ۱۳۶۱ در مهاباد در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی اکبر منصوری دوم شهریور ماه ۱۳۴۱ در استان تهران متولد شد و ۱۶ بهمن ماه ۱۳۶۱ در مهاباد در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدرضا گلچهرگان ۱۷ آذر ماه ۱۳۴۱ در استان اصفهان متولد شد و ۱۶ بهمن ماه ۱۳۶۱ در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اسحق مرادی دوم خرداد ماه ۱۳۲۶ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱۶ بهمن ماه ۱۳۶۱ در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

احمد مهربانی ۱۶ بهمن ماه ۱۳۴۱ در استان گلستان متولد شد و ۱۲ شهریور ماه ۱۳۶۱ در حالی که کادر ارتش بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید شجاع الدین موسوی ۱۰ فروردین ماه ۱۳۴۴ در استان مرکزی متولد شد و ۱۶ بهمن ماه ۱۳۶۱ در حالی که کارمند سرباز بود در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

فیروز نوزاد آلانق ۲۰ فروردین ماه ۱۳۴۸ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱۶ بهمن ماه ۱۳۶۱ در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ابوطالب میرزایی ۱۰ مرداد ماه ۱۳۴۰ در استان تهران متولد شد و ۱۶ بهمن ماه ۱۳۶۱ در مهاباد در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

میربهروز ندایی ششم خرداد ماه ۱۳۳۹ در استان مازندران متولد شد و ۱۶ بهمن ماه ۱۳۶۱ در مهاباد در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ملک محمد باقری یکم دی ماه ۱۳۴۱ در استان کرمانشاه متولد شد و ۱۶ بهمن ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مهدی باوی هفتم خرداد ماه ۱۳۴۱ در استان خوزستان متولد شد و ۱۶ بهمن ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد براهوتی ششم آبان ماه ۱۳۴۱ در استان خراسان متولد شد و ۱۶ بهمن ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سعید بهرام ۱۷ دی ماه ۱۳۴۴ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱۶ بهمن ماه ۱۳۶۱ در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسین سربازمحمدی ۹ بهمن ماه ۱۳۳۹ در کرمانشاه متولد شد و ۱۶ بهمن ماه ۱۳۶۱ در مهاباد در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محسن سلجوقی اول ۱۰ تیر ماه ۱۳۴۱ در استان خراسان متولد شد و ۱۶ بهمن ماه ۱۳۶۱ در مهاباد در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی اکبر شریعتی در سال ۱۳۴۱ در استان خراسان متولد شد و ۱۶ بهمن ماه ۱۳۶۱ در تپه درمان سنندج در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اکبر اباذری شهرضا هشتم اردیبهشت ماه ۱۳۴۳ در استان اصفهان متولد شد و ۱۶ بهمن ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی الماسی ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۳۴۴ در استان زنجان متولد شد و ۱۶ بهمن ماه ۱۳۶۲ در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مهدی آقا داودی انجلفایی ۱۴ آذر ماه ۱۴۰ در استان اصفهان متولد شد و ۱۶ بهمن ماه ۱۳۶۲ در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عبدالله جان قریان یکم خرداد ماه ۱۳۴۰ در استان اصفهان متولد شد و ۱۶ بهمن ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

یزدان بخش جان قربان در سال ۱۳۴۲ در استان اصفهان متولد شد و ۱۶ بهمن اه ۱۳۶۲ در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مهدی حیدری ۱۸ مهر ماه ۱۳۳۹ در استان خراسان متولد شد و ۱۶ بهمن ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عباسعلی سبزیان یکم فروردین ماه ۱۳۴۲ در استان اصفهان متولد شد و ۱۶ بهمن ماه ۱۳۶۲ در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سیدعلی سید الموسوی سوم اردیبهشت ماه ۱۳۴۳ در استان خراسان متولد شد و ۱۶ بهمن ماه ۱۳۶۲ در سنندج در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عباس شفیعی ۲۸ آبان ماه ۱۳۴۱ در استان تهران متولد شد و ۱۶ بهمن ماه ۱۳۶۲ در مهاباد در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

غلامرضا سبحانی در سال ۱۳۴۲ در استان خراسان متولد شد و ۱۶ بهمن ماه ۱۳۶۲ در پاسگاه گنبد ارومیه در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عنایت الله شهبازی ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۳۳۷ در استان گیلان متولد شد و ۱۶ بهمن ماه ۱۳۶۲ در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمود عمران پور ۲۳ بهمن ماه ۱۳۴۳ در استان اصفهان متولد شد و ۱۶ بهمن ماه ۱۳۶۲ در بانه در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

الله وردی نجفی یکم مهر ماه ۱۳۴۳ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۶ بهمن ماه ۱۳۶۲ در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ناصر نیسیانی ۶ فروردین ماه ۱۳۴۷ در استان اصفهان متولد شد و ۱۶ بهمن ماه ۱۳۶۲ در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

داریوش میرزایی یکم اسفند ماه ۱۳۴۱ در استان تهران متولد شد و ۱۶ بهمن ماه ۱۳۶۲ در مهاباد در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

شهید قاسم قاسمی راد در سال ۱۳۱۰ در شفارود رضوانشهر استان گیلان متولد شده بود و ۱۶ بهمن ماه ۱۳۶۴ در حالی که کارمند یکی از نهادها بود توسط منافقین در داخل مغازه اش و به ضرب چهار گلوله ترور شد و به شهادت رسید.

حجت الله روستایی ۱۱ شهریور ماه ۱۳۳۵ در استان تهران متولد شد و ۱۶ بهمن ماه ۱۳۶۴ در بانه در حالی که کادر ارتش بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

جواد کریمی طاهری یکم فروردین ماه ۱۳۴۱ در استان اصفهان متولد شد و ۱۶ بهمن ماه ۱۳۶۵ در حالی پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدحسین شفقتی ۱۵ خرداد ماه ۱۳۴۳ در استان زنجان متولد شد و ۱۶ بهمن ماه ۱۳۶۵ در سردشت در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسین قاسمی ۲۰ تیر ماه ۱۳۳۵ در استان تهران متولد شد و ۱۶ بهمن ماه ۱۳۶۷ در حالی که پاسدار بود در حومه مشهد بوسیله گروهک تروریستی منافقین در یک بمب گذاری به شهادت رسید.

سید مهدی رضوی دوم فروردین ماه ۱۳۵۲ در استان خراسان متولد شد و ۱۶ بهمن ماه ۱۳۷۱ در حالی که کادر ارتش بود در کرمان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید هاشمی حسینی دوم فروردین ماه ۱۳۵۳ در استان فارس متولد شد و ۱۶ بهمن ماه ۱۳۷۳ بوسیله گروهک تروریستی منافقین ترور شد و به شهادت رسید.

داریوش پورمحمدجانی در استان تهران متولد شد و ۱۶ بهمن ماه ۱۳۷۸ توسط گروهک تروریستی منافقین در یک بمب گذاری به شهادت رسید.

 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه