امام جمعه اسالم:

اعدام جوانان انقلابی و مبارزه با روحانیت زمینه نابودی و اضمهلال دولت بحرین را فراهم می کند

امام جمعه اسالم گفت: دولت بحرین با اعدام جوانان انقلابی و مبارزه با روحانیت زمینه نابودی و اضمهلال خودش را فراهم می کند.

اعدام جوانان انقلابی و مبارزه با روحانیت زمینه نابودی و اضمهلال دولت بحرین را فراهم می کند

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام و المسلمین اصغر جدائی در خطبه های این هفته نماز جمعه اسالم با اشاره به اقدامات  هفته های اخیر رییس جمهور آمریکا بر علیه مسلمانان اظهار داشت: ترامپ با شعار های خوبی به صحنه رقابت با هیلاری کلینتون آمد. شعار ترامپ سبب شد رأی مردم را (همان عده قلیلی که در انتخابات شرکت کردند) به نفع خود مصادره کند. ترامپ رأی آورد ولی شروع خوبی نداشت و به مردم جهان ثابت کرد که شعار با شعور، گاهی هزاران کیلومتر با هم فاصله دارند.

وی افزود: شروع ترامپ میزان شعورش را نشان داد. وقتی در آغاز کارش از ورود شهروندان ۷ کشور مسلمان جهان، جلوگیری می کند و شعار آمریکا برای آمریکایی ها را سر می دهد در واقع نمی داند و نمی فهمد و درک نمی کند که بسیاری از نخبگان و سرآمدان و دانشمندان و گردانندگان و مدیران، پزشکان، مهندسان، سازندگان آمریکا، عوامل موثر در مدیریت کشورش، از همین ایران و کشور های مسلمان دیگر است.

امام جمعه اسالم ادامه داد: ترامپ با این شروع بسیار نامعقول، بزرگ ترین ضربه را به هیثیت آمریکا و موقعیت جهانی آمریکا وارد ساخت. ترامپ پایه های سست آمریکای به بن بست رسیده را، لرزان تر و سست تر کرد. این برنامه سخیف دولت آمریکا نشان دهنده، آغاز سقوط هیمنه آمریکا در جهان است.

جدائی افزود: این ممنوعیت حضور مسلمانان در آمریکا، نشان داد که آن ها ذره ای به دموکراسی اعتقاد ندارند و هیچ بویی از مردم سالاری نبرده اند و هیچ التزامی به اصول انسانی و حقوق شهروندی ندارند. این بگیر و ببند های چند روز گذشته در آمریکا نشان داد و ثابت کرد که این رژیم ها و نظام ها تمام شعار های شان دروغ و عوام فریبی است. نشان داد که آن ها، فامیلی های نزدیکی با خانواده های دیکتاتور ها، فاشیسم ها، ظالمین، جنایتکاران و زورگورها دارند. کار ترامپ باید در گینس ثبت شود ترامپ اولین کسی است که فاصله شعار و شعور را به بی نهایت رساند. بابت این مقام شامخ بیشعوری، به ایشان تبریک می گوییم.

وی تأکید کرد: اقدامات نسنجیده و غیر متعارف ترامپ، از اخراج خبرنگار گرفته تا قطع کردن تلفن یکی از نخست وزیران کشور ها و مبارزه با منتقدان، همه و همه آمریکا را در سراشیبی سقوط قرار خواهد داد. آمریکا علی رغم تبلیغات گسترده جهانی اش، کشوری متزلزل و سست بنیاد و بی پایه  است. آمریکا کشوری است بی ریشه؛ کشوری که پایه تمدنی خاصی ندارد؛ کشوری است که صاحب تمدن نبوده، نیست و نخواهد بود. آمریکا از جهات مختلف کشوری آسیب پذیر و در حال فروریزی است.

خطیب جمعه اسالم با بیان اینکه آمار فقر و بیکاری و اعتیاد و جرم و جنایت و حمل سلاح، بی هویتی انسان ها و احساس تنهایی و افسردگی و به  بن بست رسیدن مردمان اش تنها بخش کوچکی از معضلات جامعه بزرگ آمریکا است گفت: که هر آینه  احتمال فروریزی این قدرت پوشالی را ممکن می سازد. ترامپ یک کار قشنگی کرد که خیلی تعجب آور بود و آن این که عربستان را جزو کشور های مسلمان قرار نداد؛ یعنی آن ها را ممنوع الورود نکرده است. ببینید بی دینی آل سعود چقدر هویدا است که ترامپ هم متوجه این نکته شده است.

جدائی در ادامه به سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار اشاره کرده و ضمن تبریک این روز اظهار کرد: امروز سالروز ولادت عقلیه بنی هاشم، نوه پیامبر  گرامی اسلام (ص)،  دختر علی مرتضی(ع)، دختر زهرای مرضیه(س)، خواهر امام حسن مجتبی(ع)، خواهر سرور و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع)، عمه سادات، قافله سالار کربلا، اسوه صبر و پایداری، الگوی تحمل و بردباری، حضرت زینب کبری (س) است.

وی به نقش حضرت زینب در ماندگاری حادثه عظیم و مهم و سرنوشت ساز عاشورای حسینی اشاره کرد و گفت:  عاشورا، یکی از ارکان مهم ماندگاری دین خدا، اسلام عزیز بود. امام حسین (ع) وقتی با نثار جانش درخت اسلام را آبیاری کرد و حیات دوباره بخشید، اگر زینب کبری با آن خطبه های غرایش ، پیام عاشورا را به آیندگان نمی رساند، کربلا در کربلا می ماند. خداوند انشاء الله ما را هم جزو انصار دین خود قرار بدهد تا شرمنده عمه سادات نشویم. امروز روز ولادت حضرت زینب(س)، روز پرستار هم هست.

امام جمعه اسالم پرستاری را یکی از شغل ها مقدسی برشمرد و ادامه داد: اگر با عشق و صفا و محبت همراه نباشد؛ نمی تواند انسان را به سرزمین سبز پرستاری الهی برساند. بنده بارها و بارها در بیمارستان بستری شده ام و از نزدیک شاهد محبت ها و دلسوزی ها، فداکاری ها و زحمات طاقت فرسا و سخت و مشکلات پرستاران بوده ام. پرستاری از بیمار انصافاً توان بالایی می خواهد،صبر خاصی می طلبد، روز پرستار را به همه پرستاران عزیز و بزرگوار تبریک عرض می کنم.

حجت الاسلام جدایی ضمن تبریک ایام دهه مبارک فجر گفت: جشن های پیروزی انقلاب نباید از مردمی بودن و خودجوش بودن خارج بشود. جشن های پیروزی انقلاب اگر دولتی( اداره ای و بخشنامه ای) بشود آن شور و حرارت واقعی اش را از دست می دهد، طراوت جشن های پیروزی انقلاب، به شور و حال قلبی مردم بستگی دارد. خدمات دولت به مردم، عملکرد ها، سطح رضایت مندی مردم باید به حدی باشد که مردم با فرا رسیدن دهه فجر، شور و هیجان پیدا کنند.

وی ادامه داد: از فعالین فرهنگی، از اصناف و کسبه و ادارات می خواهم که با پخش سرود های اوایل انقلاب، ایام پیروزی انقلاب را در ذهن ها تداعی کنند و حال و هوای انقلاب را در شهر ها ایجاد کنند.

خطیب جمعه اسالم در پایان به اقدامات دولت مزدور بحرین در سرکوب علمای اسلام در این کشور اشاره کرد و گفت: دولت بحرین، در مسیر مبارزه با علمای اسلام، و در واقع با اسلام با کمال گستاخی و بی شرمی، هر روز خاطره تلخی را در ذائقه ها ایجاد می کند. هر دولتی که، هر نظامی که بخواهد بر خلاف نظر عامه مردم عمل بکند، با چالش های جدی مواجه خواهد شد.

جدائی افزود: دولت بحرین بداند این راه به ناکجا آباد خواهد رسید، دولت بحرین با اعدام جوانان انقلابی و مبارزه با روحانیت زمینه نابودی و اضمهلال خودش را می چیند.
دولت بحرین، راه شاه سابق ایران را می رود. شیخ عیسی قاسم راه امام راحل را طی می کند، او در روحیه انقلابی داشتن، شجاع و نترس بودن، شاگرد امام است. امیدوارم تجربه موفقی از انقلاب اسلامی ایران در دولت بحرین هم ایجاد بشود تا مزدوران آل سعود بفهمند که در مسیر شیطان، هوای نفس، در مسیر باطل و کفر قدم بر می دارند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه