استاندار گیلان خبر داد؛

برق ۳۰ هزار مشترک وصل شد / بازدید بامدادی استاندار گیلان + تصاویر

استاندار گیلان درباره قطع برق بیش از ۸۰ هزار مشترک گیلان در پی بارش برف گفت: برق ۳۰ هزار مشترک وصل شده است.

برق ۳۰ هزار مشترک وصل شد / بازدید بامدادی استاندار گیلان + تصاویر

به گزارش ۸دی، محمدعلی نجفی شامگاه پنجشنبه پس از جلسه ستاد مدیریت بحران استان در رشت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز ورودی جاده ها در بعضی شهرها بسته بود و اتوبوس هایی از سایر استان ها بدون تجهیزات لازم و زنجیرچرخ، وارد گیلان شده بودند که موجب مسدودی راه ها شدند ولی اکنون، تمامی راه های اصلی استان باز است.

وی افزود: راه های روستایی به طور عمده در حال باز شدن است و به طور قطع، تا فردا همه راه های روستایی نیز باز خواهد شد.

نجفی ادامه داد: با وجود بارش برف سنگین، تمامی راه های اصلی و شریانی استان باز است و بنا را بر این گذاشته ایم که تا فردا (جمعه) شرایط به حالت عادی بازگردد.

استاندار گیلان با یادآوری آماده باش ستاد مدیریت بحران از ۴۸ ساعت قبل گفت: سنگینی بارش ها، رطوبت بالای برف و سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت باد که کم سابقه بود، زمینه بوجود آمدن مشکلاتی را در استان ایجاد کرد.

نجفی به برقراری پایدار جریان گاز، توزیع مناسب ارزاق و همچنین فعال بودن نانوایی ها در گیلان اشاره و اظهار کرد: مشکل عمده ما، مسئله قطعی برق بود که به دلیل فرسوده بودن کابل ها و شکسته شدن درختان، برق حدود ۸۰ هزار خانوار استان قطع شد ولی در حال حاضر، برق ۳۰ هزار خانوار وصل شده و بقیه هم به طور قطع ، تا فردا وصل می شود.

وی افزود: بازدیدهایی از سطح شهر رشت و مناطق مختلف انجام داده و روند ارائه خدمات و برف روبی از معابر را از نزدیک مشاهده کرده ام و امشب نیز با همراهی اعضای ستاد مدیریت بحران استان و شهرداران مناطق رشت، از مناطق مختلف بازدید می کنم تا نسبت به رفع سریع تر مشکلات باقی مانده اقدامات لازم صورت گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت همراهی موثر تمامی شهروندان با دستگاه های امدادرسان استان گفت: هر زمان که مردم در کنار خدمتگزاران خود حضور داشته اند، موفق بوده ایم و اکنون نیز از آنان می خواهیم ما را یاری دهند.

وی در پایان تاکید کرد: هم وطنان و راننده ها در صورت تردد در جاده ها، به توصیه های راهنمایی توجه داشته و مجهز به تجهیزات لازم از جمله زنجیرچرخ باشند.

گفتنی است به دنبال برودت هوا و فعالیت سامانه ناپایدار جوی در گیلان، طی دیشب و امروز شاهد بارش سنگین برف در شهرهای رشت، لاهیجان، سیاهکل، لنگرود و آستانه اشرفیه بوده ایم به گونه ای که ارتفاع برف در مرکز استان به حدود ۷۰ سانتیمتر رسیده و در برخی ارتفاعات استان، بارش افزون بر یک متر برف گزارش شده است.

بنا به اعلام اداره کل هواشناسی گیلان، از روز جمعه ناپایداری های جوی و ابر کاهش یافته و آسمان استان برای این روز صاف تا قسمتی ابری همراه با یخبندان خواهد بود.

بازدید بامدادی استاندار گیلان

سومین بازدید استاندار گیلان از سطح شهر رشت بامداد جمعه انجام گرفت.

به گزارش ۸دی، محمدعلی نجفی پس از برگزاری ستاد مدیریت بحران ساعت ۲ بامداد از مناطق مختلف رشت بازدید و روند فعالیتهای دستگاه های اجرایی بویژه مدیریت شهری رشت را بررسی کرد.

استاندار گیلان نجفی در این بازدید که فرماندار و شهردار رشت  نیز  گزارشی از روند خدمات رسانی ها ارائه کردند در گفتگو با نیروهای امدادی و عملیاتی بویژه پاکبانان سخت کوش و رانندگان  پرتلاش ماشین آلات سنگین به آنان خداقوت و خسته نباشید گفت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
پارسا
با بارش چند ساعت برف،آن هم برفی نه چندان سنگین برق بخشی از کلانشهر! رشت نزدیک به ۱۷ ساعت قطع بود،افت فشار گاز،افت فشار اب،اختلال در سیستمهای مخابراتی،مسدود بودن راههای اصلی شهر خدا به مردم رحم کرد بارش برف قطع شد وگرنه مشخص نبود چه شرایطی در انتظار مردم بود تازه اینها در شهر رخ داده وای به حال مردم روستا ها آقایان ستاد مدیریت بحران تشکیل دادند،ضعف مدیریت بیداد می کند
ناشناس
ستاد بحران استان در مورد بسته بودن راه جاده رشت-تهران(در امامزاده هاشم)مسئولیتی دارد؟!
در حاشیه