روز شمار تاریخ ترور در ایران / 15 بهمن؛

قتل ۲۴ نفر توسط منافقین از سقز تا تهران / اسامی شهدای ۱۵ بهمن

پاتزدهم ماه بهمن، مصادف با سالروز ترور حداقل ۲۴ ایرانی در بین سالهای ۵۸ تا ۶۷ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

قتل ۲۴ نفر توسط منافقین از سقز تا تهران / اسامی شهدای ۱۵ بهمن

به گزارش هشت دی، پاتزدهم ماه بهمن، مصادف با سالروز ترور حداقل ۲۴ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۸ تا ۶۷ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی شهدای این روز به شرح زیر می باشد:

جمشید سبکرو ۹ خرداد  ماه ۱۳۳۸ در استان کرمانشاه متولد شد و ۱۵ بهمن ماه ۱۳۵۸ در حالی که پاسدار بود در یک حمله مسلحانه تروریستی به شهادت رسید.

فتح الله عموسلطانی سوم فروردین ماه ۱۳۴۰ در استان اصفهان متولد شد و ۱۵ بهمن ماه ۱۳۵۹ در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید محمودرضا حایری ۱۵ فروردین ماه ۱۳۴۲ در استان تهران متولد شد و ۱۵ بهمن ماه ۱۳۶۰ در حالی که معلم بود در تهران ترور شد و به شهادت رسید.

صفرقلی نژاد علی ۱۷ فروردین ماه ۱۳۴۱ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۵ بهمن ماه ۱۳۶۰ در بانه در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

قاسم مالکی مطلق یکم شهریور ماه ۱۳۳۸ در استان خراسان متولد شد و ۱۵ بهمن ماه ۱۳۶۱ در کامیاران در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اسفندیار موسی زاده ۶ خرداد ماه ۱۳۳۹ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۵ بهمن ماه ۱۳۶۱ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اسفندیار موسی زاده ۶ خرداد ماه ۱۳۳۹ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۵ بهمن ماه ۱۳۶۱ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

غضنفر نیکخو ۸ اردیبهشت ماه ۱۳۲۰ در اردبیل متولد شد و ۱۵ بهمن ماه ۱۳۶۱ در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی یزدانی یکم تیر ماه ۱۳۴۱ در استان قم متولد شد و ۱۵ بهمن ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عبدالله پورمیربلوک شعبانی یکم فروردین ماه ۱۳۴۰ در استان گیلان متولد شد و ۱۵ بهمن ماه ۱۳۶۱ در حالی که نیروی کادر ارتش بود در حسین آباد سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رسول فرجی دوم مهر ماه ۱۳۴۷ در استان گیلان متولد شد و ۱۵ بهمن ماه ۱۳۶۱ در یک حمله مسلحنه توسط منافقین به شهادت رسید.

حسین احمد کرماج سوم تیر ماه ۱۳۰۷ در استان کردستان متولد شد و ۱۵ بهمن ماه ۱۳۶۰ در حالی که پاسدار انقلاب بود در کامیاران در یک بمب گذاری به شهادت رسید.

محمد بقرایی ششم بهمن ماه ۱۳۳۸ در استان تهران متولد شد و ۱۵ بهمن ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسن تات حاج آبادی ۷ اردیبهشت ماه ۱۳۴۱ در استان تهران متولد شد و ۱۵ بهمن ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

احمد تیموری ۲۸ تیر ماه ۱۳۴۱ در استان تهران متولد شد و ۱۵ بهمن ماه ۱۳۶۱ در بانه در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدباقر خورک ۳۰ تیر ماه ۱۳۴۵ در استان تهران متولد شد و ۱۵ بهمن ماه ۱۳۶۱ در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رجب محمد دوجی یکم فروردین ماه ۱۳۴۰ در استان گلستان متولد شد و ۱۵ بهمن ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رجب سیری ۳۰ فروردین ماه ۱۳۴۱ در استان تهران متولد شد و ۱۵ بهمن ماه ۱۳۶۱ در مهاباد در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رجب سیری ۳۰ فروردین ماه ۱۳۴۱ در استان تهران متولد شد و ۱۵ بهمن ماه ۱۳۶۱ در مهاباد در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

موهبت الله رجبی ۱۰ مرداد ماه ۱۳۴۲ در استان فارس متولد شد و ۱۵ بهمن ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسین نوری زیدسرایی ۲۵ خرداد ماه ۱۳۴۵ در استان مازندران متولد شد و ۱۵ بهمن ماه ۱۳۶۲ در بوکان در حالی که نیروی کادر ارتش بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ابراهیم عثمانی یکم فروردین ماه ۱۳۴۶ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۵ بهمن ماه ۱۳۶۲ در ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسن احمدی هفتم مرداد ماه ۱۳۴۱ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۵ بهمن ماه ۱۳۶۳ در حالی که نیروی پیشمرگ کرد بود در سردشت ترور شد و به شهادت رسید.

شیردل صفوی ۴ بهمن ماه ۱۳۴۲ در استان کرمانشاه متولد شد  و ۱۵ بهمن ماه ۱۳۶۷ در سرپلذهاب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

 

انتهای پیام/

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه