«تور انتخاباتی» دولت برای برخی از روحانیون

تدارک سفرهای شائبه برانگیز برای روحانیون در آستانه انتخابات+ عکس

در حالی که کمتر از ۴ ماه دیگر تا انتخابات ریاست جمهوری وقت باقی مانده، دولت اقدام به برگزاری برخی از سفرهای تفریحی کرده است.

تدارک سفرهای شائبه برانگیز برای روحانیون در آستانه انتخابات+ عکس

به گزارش ۸دی، طی روزهای نخستین بهمن ماه، مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی دولت اقدام به برگزاری یک تور به مقصد عسلویه برای برخی از روحانیون قم کرده است.

حدود بیست نفر از این روحانیون از منطقه ویژه پارس جنوبی (عسلویه) بازدید کردند که به گفته سایت دولت، این افراد از حوزه علمیه قم بوده اند.

%image_alt%

در همین راستا مرکز ارتباطات دولت اعلام کرده است که در راستای برنامه های مرکز ارتباطات دولت و روحانیت و اطلاع رسانی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه فناوری های زیربنایی و استراتژیک، دیدار دو روزه گروهی بیست نفره از اساتید معظم حوزه علمیه قم از منطقه ویژه پارس جنوبی(عسلویه) انجام شد.

در این دیدار دو روزه که در روزهای سی ام دی ماه و اول بهمن ماه انجام شده است، مدیر دفتر ارتباطات حوزوی وزارت نفت، معاون دفتر مرکز ارتباطات دولت و روحانیت ریاست جمهوری هم این گروه را همراهی کرده اند و مسئولین منطقه، توضیحاتی را درباره وضعیت جغرافیایی،جمعیت،پیشینه تاریخی و وضعیت کنونی منطقه و دستاوردهای دولت تدبیر و امید بالاخص بعد از برجام را ارائه داده اند.
دولت به بهانه بازدید از دستاوردهای خود اقدام به برگزاری چنین تورهایی کرده است که این امر در آستانه انتخابات شائبه انتخاباتی بودن این مساله را زیاد کرده است.
در حالی که کمتر از ۴ ماه دیگر تا انتخابات ریاست جمهوری وقت باقی مانده و از طرف دیگر بدنه اجتماعی دولت به خاطر محقق نشدن وعده های اقتصادی دولت بعد از برجام ریزش کرده است، اقدامات تبلیغاتی از این دست ممکن است اندکی شرایط دولت را بهبود ببخشد.

نزدیک شدن به حوزه های علمیه و نفوذ به برخی مجامع علمی روحانیت، طرح جدیدی است که چندی پیش در اتاق فکر انتخاباتی دولت مورد تاکید قرار گرفته و ساختار های اجرایی آن نیز مشخص شده است.

این اقدام تبلیغاتی دولت در برخی از کانال های تلگرامی منتسب به اصلاح طلبان نیز منتشر شده است؛ به نظر می رسد این تور انتخاباتی دولت اولین مورد نبوده و پیش از این نیز سفرهایی از این دست تدارک دیده شده است.

دولت از یک طرف نسبت به فرمایشات علمای طراز اول کشور بی توجه بوده و با نادیده گرفتن توصیه های آن در مسائل اقتصادی، سیاست خارجی و فرهنگ، در عمل از راهبردهای آنها استفاده نمی کند اما از طرف دیگر با ارائه خدمات به تعدادی سعی در جذب آرای آنها در آستانه انتخابات دارد.

منبع: راه دانا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه