8دی گزارش می دهد؛

از قطع راه ارتباطی ۵۰ روستای لنگرود تا بحران گسترده در گیلان / تشریح آخرین وضعیت بحرانی شهرستانها از زبان فرمانداران استان

در پی بارش برف، حجم گسترده ای از شبکه برق، آب، گاز و راه های مواصلاتی در گیلان قطع و مجددا برف وضعیت استان را بحرانی کرد.

از قطع راه ارتباطی ۵۰ روستای لنگرود تا بحران گسترده در گیلان / تشریح آخرین وضعیت بحرانی شهرستانها از زبان فرمانداران استان

به گزارش خبرنگاران ۸دی از سراسر استان، خبرهای رسیده حکایت از آن دارد که بارش برف در تمامی شهرستانهای گیلان از شرق تا غرب شروع با باریدن کرده و طبق گزارشات، نقاط مرکزی استان و شرقی از بارشهای برف بیشتری برخوردار هستند.

متوسط بارش ها به گفته سازمان هواشناسی در گیلان به مرز ۷۰ سانتی متر رسیده است.

در طی بارش های برف و گزارش های میدانی، مشکلاتی در سطح شهر ها و روستاها از قبیل کاهش سوخت سفید در روستاهای کوهستانی، مسدود بودن راه های روستایی و شهری، افت فشار گاز و گاها قطعی و در برخی از نقاط قطعی و پارگی شبکه برق و قطعی آب از موارد بحران ساز در شهرستان ها شده است.

سید عیسی مهدوی فرماندار تالش در همین خصوص و در گفتگو با خبرنگار ۸دی، اظهار داشت: خوشبختانه توانسته ایم با جلساتی که در ستاد بحران شهرستان داشتیم بحران برف را به فرصت تفریح و گردشگری تبدیل کنیم تا مردم از این موهبت اللهی لذت ببرند.

وی افزود: طبق آخرین گزارش ها، تمامی راه های روستایی باز است و مشکل تردد در محورهای مواصلاتی روستاها و شهر ها وجود ندارد.

فرماندار تالش گفت: خوشبختانه در شهر تالش هم ما شاهد برف هستیم و نزدیکی کوه با دریا جاذبه ای بی بدیل ایجاد کرده است.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان تالش، اظهار کرد: ما از منظر راه مواصلاتی در محور اسالم به خلخال مشکل انسداد داشتیم که خوشبختانه این محور هم طبق آخرین گزارش ها باز بوده و مشکلی از این لحاظ هم وجود ندارد.

سجاد کریمی پاشاکی معاون فرماندار صومعه سرا نیز در گفتگو با خبرنگار ۸دی، اظهار داشت: بارش برف از عصر روز گذشته در شهرستان شروع به بارش کرده و باید اعلام کرد که بارش برف در نقاط مرکزی شهر اندک اما بیشترین بارش ها مربوز به بخش تولمات است.

وی افزود: محورهای مواصلاتی و شریان های اصلی روستایی و شهری باز هستند و تمامی تجهیزات و دستگاه های دهیاری ها و بخشداری ها مشغول بازگشایی راه های شهرستان به صورت لحظه ای هستند.

معاون فرماندار صومعه سرا گفت: در شهر های صومعه سرا نیز تاکنون گزارشی مبنی بر انسداد راه های روستایی نیست و خوشبختانه تمامی راه ها و معابر در شهر های این شهرستان نیز باز است.

کریمی اظهار کرد: در برخی از نقاط قطعی برق داریم که ناشی از پارگی سیم ها و کابل ها است که در آن مناطق نیز همکاران مدیریت توزیع شبکه برق در حال اتصال هستند.

وی ادامه داد: در برخی از نقاط شهری و روستایی به دلیل اینکه پمپ های آب با نیروی برق کار می کنند ممکن است در برخی از ساعات موجب قطعی آب باشیم که آن هم با تلاش مجاهدانه در حال رفع مشکل هستند.

معاون فرماندار صومعه سرا متذکر شد: همه ی امکانات و نیروی انسانی در ستاد مدیریت بحران شهرستان فعال هستند تا به محض اعلام مشکل در مناطق اعزام شوند و مشکلات در سطح شهرستان را رفع کنند.

رحیم حیدری فرماندار آستانه اشرفیه نیز در گفتگو با خبرنگار ۸دی، اظهار داشت: در آستانه اشرفیه حدود ۶۰ سانتی متر برف باریده است.

وی افزود: با تمهیداتی که اندیشیده شده مردم شهرستان مشکل قطعی گاز در سطح شهرستان ندارند.

فرماندار آستانه اشرفیه گفت: در برخی از مناطق روستایی و شهری قطعی برق داریم که در تلاش هستیم هرچه زودتر وصل شوند.

رئیس ستاد مدیریت بحران آستانه اشرفیه اظهار کرد: به دلیل قطعی برق، آب شرب برخی از خانوار ها در سطح شهرستان در ساعاتی موجب قطعی شده است.

حیدری، افزود: در برخی از نقاط شهرستان با کمبود امکانات برف روبی مواجه هستیم اما با تلاش های صورت گرفته در سعی هستیم تا توزیع امکانات را با هماهنگی مدیریت کنیم تا عصر تمامی مشکلات مرتفع شوند.

وی متذکر شد: راه های روستایی نیز با توجه به جلسه ستاد مدیریت بحرانی که روز گذشته در محل فرمانداری داشتیم، با همکاری دهیاری ها و فرمانداری ها مقرر کردیم که با امکانات موجود مسیرهای مسدود را از برف بروبیم و راه ها باز باشند.

سید رضا جوادپور فرماندار لنگرود عصر امروز در گفتگو با خبرنگار ۸دی، اظهار کرد: مسیر ۵۰ راه روستایی در لنگرود مسدود است.

وی افزود: از راه های مسدود شده مذکور ۴۰ روستا مربوط به بخش اطاقور شهرستان است.

فرماندار لنگرود گفت: در حال حاضر ۲۵ روستا در بخش مرکزی با قطعی برق مواجهه هستند و شش نقطه شهری هم با قطعی برق دست و پنجه نرم می کنند.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان لنگرود اظهار کرد: در چهار روستای شهرستان لنگرود به دلیل قطعی برق، آب شرب آنها نیز قطع می باشد.

جوادپور گفت: مسیر های مسدود توسط نیروهای راهداری به کمک دهیاران و بخشداران در حال بازگشایی هستند.

وی اذعان داشت: خوشبختانه نانوایی های شهرستان دوگانه سوز هستند و مشکل توزیع ارزاق در شهرستان و کمبود نان نداریم.

طبق سایر گزارش ها که توسط رسانه های محلی و رسمی اعلام شده برق ۷۰ هزار خانوار گیلانی قطع شده است و مشکلات عدیده ای در حوزه توزیع برق ایجاد شده است.

همچنین گزارش ها حکایت از قطعی آب روستایی و شهری بر اثر قطعی برق دارد و مسئولان و اپراتورهای توزیع برق درصدد اتصال جریان برق به شبکه توزیع هستند.

در شهر رشت نیز بارش برف به مرز بحران رسیده و آب، برق و گاز بسیاری از شهروندان رشتی قطع شده است.

همچنین اخبار رسیده از جای جای این شهرستان حکایت از بارش کولاک در سطح شهرستان خبر می دهد و بر اثر این بارش ها و افتادن درختان حاشیه خیابان ها و معابر عمومی منجر به کاهش آمد و شد در سطح برخی از خیابان های شهر رشت شده اند.

متاسفانه باید گفت با توجه به اینکه سازمان هواشناسی در اطلاعیه های متعدد خود از بارش برف سنگن در استان خبر داده بود، بی توجهی برخی از مسئولان موجب شده تا علی ارغم همه ی هشدار ها راه ها، برق ها، گاز ها و آب های شهروندان گیلانی قطع شوند.

بارش برف که فرصتی برای لذت بردن از مواهب الهی است منجر به احساس تنش و تنفر در بین شهروندان گیلانی شده و داستان بحران در گیلانی دفتری است که شکوه های آن هیچگاه پایان نمی یابد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
علی رزمجو
در اردبیل و تبریز و همدان و شهرکرد و خیلی جاهای دیگه دایماً برفهای سنگین می آد گردنه و شهر و روستاها و هیچوقت هم بحران نمیشه ولی گیلان با بیست سی سانت برف همه چیز به هم می پیچه
در حاشیه