آیا شهردار رشت به فکر مواقع بحرانی بود؟

بحران برف و پلمپ سازمان خدمات موتوری شهرداری رشت + عکس

در حالی که شهر رشت به دلیل بحران برف امروز، عملا تعطیل و شریان اصلی آن بسته است سازمان موتوری شهرداری رشت همچنان پلمپ است.

بحران برف و پلمپ سازمان خدمات موتوری شهرداری رشت + عکس

به گزارش ۸دی، در حالی که امروز شهر رشت عملا به دلیل بحران برف عملا تعطیل و شریان اصلی آن بسته است سازمان موتوری شهرداری رشت همچنان پلمپ است.

به گفته محمود باقری از اعضای شورای اسلامی شهر رشت، سازمان خدمات موتوری شهرداری رشت از یک سال و نیم قبل به خواسته سید محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت بصورت غیرقانونی پلمپ شده است.

به گفته این عضو شورای شهر رشت، فعالیت‌ این سازمان به دو بخش جاری و عمرانی تقسیم می‌شود. تعمیر، نگهداری و پشتیبانی، ارائه کارهای فنی و تخصصی ماشین‌آلات جمعی شهرداری اعم از سبک، سنگین، نیمه سنگین و … از جمله فعالیت‌های عمرانی هر ساله این سازمان بود.

سازمان خدمات موتوری شهرداری رشت در مواقع خاص، وظیفه خدمات و پشتیبانی و تامین امکانات مورد نیاز در موارد غیر قابل پیش‌بینی شامل ریزش باران‌های سیل آسا، وزش بادهای شدید و بارش برف را داشت تا در مواقع اضطراری برای رفاه حال شهروندان خدمات ارائه دهد.

همچنین نیروهای این سازمان در تمام ساعات شبانه روز و ایام تعطیل آماده ارائه خدمت رسانی به شهروندان بودند و در واقع یکی از سازمان‌های مهم در ارائه خدمات شبانه روزی به شهروندان محسوب می‌شد.

ست‌های کامل ماشین آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین شامل شش دستگاه جاروب خیابانی، یک دستگاه برف‌خور یونی‌ماک با تجهیزات ویژه، ۱۳ دستگاه لودر، گریدر، بک هو، یک دستگاه کامیون ویژه آکروس مجهز به تیغه برف‌روب و تیغه بغل تاشو مجهز به دستگاه شن پاش و نمک پاش، سه دستگاه تیغه‌های مجهزای برف‌روبی، ۲۰ دستگاه برف خورهای پرتابل موتور کوچک، ۲۵ دستگاه خودرو شش تنی ویژه جمع آوری زباله، هفت دستگاه کامیون ۱۰ تنی و یک دستگاه خودرو کشنده از جمله تجهیزات سازمان خدمات موتوری شهرداری رشت است که در سالهای گذشته توسط شهرداری تأمین شده اند.

در واقع با وجود این تجهیزات، شهرداری رشت بانک ماشین‌آلاتی است که علاوه بر نیاز این شهر، پشتوانه ای قوی برای شهرداری و استان است و وجود این تجهیزات در زمان بروز حوادث پیش بینی نشده، علاوه بر آمادگی شهرداری رشت، آماده ارائه خدمات مناسب به شهرهای مجاور نیز بود.

این تجهیزات لجستگی قوی و مطمئن در سال ۸۷ و ۸۸ برای کمک و رفاه حال شهروندان و یا استفاده در موارد خاص برای هم استانی‌ها خریداری شده است.

حال سوال اساسی این است که چگونه با وجود این سازمان مجهز کارگران رفت و رب شهرداری رشت که همیشه در دریافت حقوق دچار مشکلات عدیده هستند با دستانی خالی در خیابان مختلف مشغول برف روبی از خیابان ها هستند یک بارش ساده در این شهر تبدیل به بحران شده است.

در پایان، مسئولان استان و شهرداری رشت درباره علت پلمپ این مرکز مهم به مردم پاسخگو باشند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه