مدیر کانون پرورش فکری کودکان گیلان:

جشنواره ها پایه های فرهنگی هستند/ فرهنگ انقلاب را می توانیم در قالب هنر مطرح کنیم

مدیر کانون پرورش فکری کودکان گیلان گفت: در قالب قصه و هنر می توانیم فرهنگ انقلاب و نظام را مطرح و به یادگار بگذاریم.

جشنواره ها پایه های فرهنگی هستند/ فرهنگ انقلاب را می توانیم در قالب هنر مطرح کنیم

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان در گفتگو با خبرنگار ۸دی اظهار داشت: جشنواره ها یکی از پایه های فرهنگی و مکانی برای بروز فعالیت های فرهنگی و هنری هستند.

علی پورحسن با حضور در مجتمع خاتم الانبیا رشت و بازدید از برنامه های جشنواره فجر گفت: در روند برگزاری جشنواره ها شرایطی مهیا می شود تا هنرمندان خود را محک بزنند.

وی با اشاره به اینکه عرضه هنر و دستاوردهای هنری در جشنواره ها امکانپذیر است افزود: تنوع فعالیت هنری و فرهنگی در جشنواره فجر رشت بسیار مناسب است و در این جشنواره هنرمندان بخشهای مختلف موسیقی، نمایش، نقاشی، خوشنویسی و… هنر خود را عرضه و به نمایش گذاشته اند.

پورحسن در خصوص برگزاری برنامه قصه خوانی با موضوع انقلاب در جشنواره فجر رشت یادآور شد: گیلان در حوزه ادبیات و هنر در سالهای قبل و بعد از انقلاب سرآمد بوده است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان افزود: موضوع قصه از اهمیت بالایی برخوردار است و در قرآن کریم این مهم با عنوان احسن القصص مطرح شده است.

وی با بیان اینکه یکی از شیوه های قرآنی داستان گویی است اذعان کرد: در قالب قصه و هنر می توانیم فرهنگ انقلاب و نظام را مطرح و به یادگار بگذاریم.

وی با اعلام اینکه حوزه شعر انقلابی بسیار مورد توجه است تصریح کرد: در بحث داستان انقلابی باید بیشتر توجه شود و این موضوع می تواند در قالب چنین جشنواره هایی مطرح و پرداخته شود.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه