در گفتگو با هنرمندان و مردم مطرح شد؛

همه آنچه در چهارمین روز جشنواره فجر گیلان گذشت/ هنرمندان خواستار تداوم هرساله برگزاری جشنواره + تصاویر

چهارمین روز جشنواره فجر گیلان برگزار شد که در آن هنرمندان از گروه ها و آموزشگاه های مختلف به اجرا پرداختند که مورد اسقبال قرار گرفت.

همه آنچه در چهارمین روز جشنواره فجر گیلان گذشت/ هنرمندان خواستار تداوم هرساله برگزاری جشنواره + تصاویر

به گزارش ۸دی، دومین جشنواره فرهنگی هنری فجر رشت از دهم بهمن ماه در مجتمع خاتم الانبیا رشت با حضور مسئولین، اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه و شهروندان  افتتاح شد.

با گذشت چهار روز از برگزاری این جشنواره شاهد استقبال پرشور مردم از  برنامه های این جشنواره شامل برگزاری محفل انس باقرآن، اجرای موسیقی توسط اموزشگاه های موسیقی، تئاتر خیابانی توسط آموزشگاه های نمایشی، سینمایی و… هستیم.

در این راستا مصاحبه کوتاهی با چند تن از افرادی که به منظور تماشای برنامه های جشنواره در مجتمع خاتم الانبیا  حضور پیدا کردند انجام شد.
جشنواره فجر شاد وخاطره انگیز است
یکی از شهروندان رشتی ضمن تماشای اجرای نمایش توسط یکی از آموزشگاه ها اظهارکرد: برنامه های شاد، مفرح و جالبی برای این جشنواره در نظر گرفته شده است.

شهریار اصلاح طلب گفت: نمایش خیابانی، اجرای موسیقی سنتی و کلاسیک و…. توسط هنرمندان برایم بسیار جالب است و از اینکه امروز برای حضور در این جشنواره برنامه ریزی کردم خوشحالم.

وی افزود: رایگان بودن تماشای این برنامه ها در ایام الله دهه مبارک فجر یک‌ ایده بسیارخوب است و مردم می توانند از این برنامه ها لذت ببرند.
یکی دیگر از تماشاگران حاضر در سالن شهید انصاری مجتمع خاتم الانبیا رشت نیز ضمن ابراز رضایت از برنامه های در حال اجرا تصریح کرد: بنده پیشنهاد میکنم چنین برنامه هایی چندین مرحله در طول سال تکرار شود.

فرشته اسدپور با اشاره به اینکه جامعه نیاز به شادابی دارد و چنین فضایی می تواند به این موضوع کمک کند افزود: اجرای گروه های نمایشی، قصه خوانی، موسیقی کودک، تک نوازیها و… برایم بسیار جالب بود و میل به فراگیری موسیقی را در من ایجاد کرده است.
لازم به ذکر است جشنواره فرهنگی هنری فجر رشت از دهم الی ۲۱ بهمن ماه در دو نوبت صبح و عصر در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیا رشت در حال برگزاری است.

جشنواره فجر فرصت مناسبی برای معرفی هنرمندان است
مدیر آموزشگاه موسیقی آرش با بیان اینکه جشنواره فرهنگی و هنری فجر رشت فرصت مناسبی برای معرفی آموزشگاه های هنری و هنرمندان است اظهار داشت ایده برگزاری این جشنواره از جانب رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت مطرح و مورد استقبال هنرمندان و فعالان فرهنگی قرار گرفت.

رضا محمدی با اشاره به اینکه در این جشنواره هنر عمومیت پیدا کرده است گفت: در این جشنواره هنرمندان آثار هنری و فعالیت های خود را بصورت رایگان در معرض دید عموم به نمایش می گذارند.

وی در خصوص پیشینه آموزشگاه موسیقی آرش خاطر نشان کرد: این آموزشگاه از سال ۸۳ راه اندازی شد و حدود ۱۲ سال در عرصه موسیقی مشغول به فعالیت است.

مدیر آموزشگاه موسیقی آرش اظهار کرد:۹۰ درصد هنرجویان آموزشگاه موسیقی آرش جوانان رده سنی کمتر از بیست سال هستند که با عشق و علاقه مشغول فراگیری موسیقی می باشند.

محمدی در پایان اظهار داشت: امیدواریم  برگزاری جشنواره فرهنگی هنری فجر رشت در سالهای  آینده نیز تداوم داشته باشد.

گفتنی است همزمان با چهارمین روز برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری فجر رشت عصر دیروز سیزدهم بهمن ماه  آموزشگاه موسیقی آرش در سالن شهید انصاری مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیا رشت به اجرای موسیقی پرداخت که مورد استقبال عمومی قرار گرفت.

یکی از حاضرین در این‌ مراسم با ابراز رضایتمندی از اجرای برنامه های جشنواره فرهنگی و هنری فجر اظهارکرد: ین برنامه ها بسیار نشاط آور است و رایگان بودن آن مورد افزایش استقبال عموم شده است.

زهره سیاحی گفت: هر روز برای تماشای برنامه های جشنواره فرهنگی و هنری فجر در مجتمع خاتم الانبیا حضور پیدا می کنم و امیدوارم چنین برنامه هایی تداوم داشته باشد.
جشنواره فجر موجب دلگرمی هنرمندان است
مدیر آموزشگاه موسیقی زیبا کناری اظهار داشت: برگزاری جشنواره فرهنگی هنری فجر و به نمایش گذاشتن فعالیت های هنرمندان موسیقی در آن موجب دلگرمی هنرمندان است.

امین زیباکناری در چهارمین روز برگزاری جشنواره فجر در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیا رشت گفت: آموزشگاه موسیقی زیباکناری از سال ۶۹ تاسیس و حدود ۲۸ سال است که مشغول فعالیت می باشد.

وی با اشاره به برگزاری دومین جشنواره فرهنگی هنری فجر افزود: تداوم داشتن این جشنواره موجب بروز انگیزه و اشتیاق در بین  هنرمندان برای ارائه آثار خواهد شد.

مدیر آموزشگاه موسیقی زیباکناری تصریح کرد: طی چند روز گذشته استقبال خوبی توسط اصحاب فرهنگ و هنر و مردم از برگزاری جشنواره صورت گرفته است و شور و هیجان خوبی در زمان اجرای گروه های موسیقی و نمایشی در سالن حاکم است.

زیباکناری با اشاره به برنامه های آموزشگاه موسیقی زیباکناری یادآورشد: ساعت ۱۸ الی ۲۰ شب چهارشنبه آموزشگاه موسیقی زیباکناری در سالن شهید انصاری مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیا رشت به اجرای موسیقی در قالب تک نوازی، اجرای گروه کودک و… پرداخت.
۶۰ اثر خوشنویسی در جشنواره فجر در معرض دید عموم قرار گرفت
مسئول انجمن خوشنویسان رشت اظهار داشت: ۶۰ اثر خوشنویسی در راستای برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری فجر رشت در سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت در قالب نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفت.

مهدی سجودی با اشاره به اینکه این نمایشگاه که با موضوع آزاد برگزار شده ۶۰ اثر نگارگری تصویر و خوشنویسی در آن به نمایش گذاشته شده است افزود: خوشنویسی هنری شناخته شده می باشد و در چنین برنامه هایی مورد استقبال عمومی قرار می گیرد.

سجودی با اشاره به حمایت های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت از هنرمندان خوشنویس یادآورشد: آثار ارائه شده در این نمایشگاه بیشتر با مضمون آیات قرآنی، اشعار شاعران برتر ایرانی و… می باشد.

همچنین در چهارمین روز از برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری فجر رشت آموزشگاه سینمایی سیمرغ به اجرای نمایش در داخل مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیا رشت پرداخت که اجرای نمایش مورد استقبال پرشور مردم قرار گرفت و بارها به تشویق هنرمندان پرداختند.

انتهای پیام/

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه