امام جمعه رودبار در گفتگو با 8دی:

حکومت شاه در بینش و منش به غرب تعلق داشت / انقلاب اسلامی موجب تحول بنیادی در ساختار های کشور شد

امام جمعه رودبار منش حکومت شاه را متعلق به غرب دانست و گفت: انقلاب اسلامی موجب تحول بنیادی در ساختارهای کشور شد.

حکومت شاه در بینش و منش به غرب تعلق داشت / انقلاب اسلامی موجب تحول بنیادی در ساختار های کشور شد

حجت الاسلام والمسلمین مسعود داودی در گفتگو با خبرنگار ۸دی، شاکله جمهوری اسلامی ایران را در گرو تحول های بنیادین برشمرد و اظهار داشت: انقلاب از نظر لغوی به معنای دگرگونی و ایجاد تحول بنیادی است و اگر این تحول بنیادی نباشد، مفهوم انقلاب استنباط نمی شود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی تدوین اساس ها و پایه های دینی برای اجرای حکومت اسلامی بود، افزود: انقلاب اسلامی زمانی در کشور ما اتفاق افتاد که حکومت وقت سر تا پا وابسته به غرب بود و از تفکرات غیر دینی اطاعت می کرد.

امام جمعه رودبار تعلق و تملق شاه نسبت به غرب را یکی از عوامل انزجار جامعه ایرانی قبل از انقلاب توصیف کرد و گفت: حکومت منتسب به شاه تعلق خاطر بینشی و منشی به غرب داشت اما این انقلاب باعث شد تا تغییرات ریشه ای و بنیادین در کشور رقم بخورد.

حجت الاسلام داودی با اشاره به اینکه وجه تمایز انقلاب مردم ایران با سایر انقلاب ها مبتنی بر مردم است، اظهار کرد: اولین نتیجه انقلاب اسلامی ایران این بود که حاکمیت کشور در دست مردم قرار گرفت و تفکر دینی بر جامعه حاکم شد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران موجب برکات همه جانبه برای ملت ایران شد، افزود: تفکرات سلطنتی پس از پیروزی انقلاب اسلامی سرکوب و مردود و موجب آفرینش برکات متعدد شد.

امام جمعه رودبار در ادامه اذعان داشت: ما در عرصه های اقتصادی، دینی، فرهنگی و غیره رشد های به سزایی را شاهد بودیم این درحالی بود که با وجود دشمنی های فراوان استکبار جهانی گروه هایی را جهت مبارزه با انقلاب اسلامی هدایت کرد، جنگ تحمیلی را به راه انداخت اما با همه ی این موارد ایران به مسیر خود مقتدرانه ادامه داد و موجب رشد و شکوفایی روز افزون شد.

حجت الاسلام داودی به مصادیق رشد و توسعه کشور پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: ما اکنون در باشگاه هسته ای جز ترین های اول هستیم و مثلا در زمینه پزشکی برای دریافت خدمات درمانی از کشور هایی همچون، هند، بنگلادش و پاکستان پزشک و طبیب وارد می کردیم اما امروز در زمینه پزشکی و علوم مرتبط با آن حرف ها برای گفتن داریم.

وی با اعلام اینکه شمارش برکات جمهوری اسلامی امکان پذیر نیست، گفت: شاخصه های رشد در کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی رشد کرده و جمهوری اسلامی آنقدر دستاورد داشته که نمی توان در این مجال تک تکشان را شمرد.

امام جمعه رودبار دشمنی مستکبران جهانی را عامل تعلل در برخی از دستاوردها عنوان کرد و افزود: مردم در انقلاب و در طول این دوران ها مجاهدت های بسیاری داشتند اما در عین حال باید متذکر شد اگر دشمنی دشمنان نبود اکنون شاهد دستاوردهای بیشتری بودیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه