روز شمار تاریخ ایران/ 14 بهمن؛

قتل ۱۱ بی گناه توسط منافقین / اسامی شهدای ۱۴ بهمن

چهاردهم ماه بهمن، مصادف با سالروز ترور حداقل ۱۱ ایرانی در بین سالهای ۵۹ تا ۶۵ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

قتل ۱۱ بی گناه توسط منافقین / اسامی شهدای ۱۴ بهمن

به گزارش هشت دی، چهاردهم ماه بهمن، مصادف با سالروز ترور حداقل ۱۱ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۹ تا ۶۵ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی شهدای این روز به شرح زیر می باشد:

کامبیز تقی زاده یکم دی ماه ۱۳۳۹ در استان تهران متولد شد و ۱۴ بهمن ماه ۱۳۵۹ در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسین رسول زاده ۱۶ آبان ماه ۱۳۳۵ در استان تهران متولد شد و ۱۴ بهمن ماه ۱۳۶۰ در خیابان گلستان تهران توسط گروهک تروریستی منافقین ترور شد و به شهادت رسید.

دلاور سنگتراش ۴ مرداد ماه ۱۳۳۶ در استان گیلان متولد شد و ۱۴ بهمن ماه ۱۳۶۱ در رینه رضوانشهر ترور شد و به شهادت رسید.

محمد امین ایلخانی ۶ مرداد ماه ۱۳۳۴ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۴ بهمن ۱۳۶۲ در سلماس در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ولی جورنبیان ۷ اسفند ماه ۱۳۴۳ در استان مازندران متولد شد و ۱۴ بهمن ماه ۱۳۶۲ در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مختار حقیقت شعار ۸ مرداد ماه ۱۳۲۰ در استان اردبیل متولد شد و ۱۴ بهمن ماه ۱۳۶۲ در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ابراهیم الله مرادی ۶ اردیبهشت ماه ۱۳۱۵ در استان کردستان متولد شد و ۱۴ بهمن ماه ۱۳۶۲ در دیواندره توسط گروهک دموکراب ترور شد و به شهادت رسید.

غلامحسین محمدی در سال ۱۳۴۳ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱۴ بهمن ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

شیرمحمد قلی پور دوم آذر ماه ۱۳۴۳ در استان اردبیل متولد شد و ۱۴ بهمن ماه ۱۳۶۳ در پیرانشهر در حالی که کارگر بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

جمشید قره سواری ۱۲ فروردین ماه ۱۳۲۹ در استان خوزستان متولد شد و ۱۴ بهمن ماه ۱۳۶۵ در مقابل منزلش در اهواز توسط گروهک تروریستی منافقین ترور شد و به شهادت رسید.

صادق علی زینلی ۲۰ مرداد ماه ۱۳۳۳ متولد شد و ۱۴ بهمن ماه توسط گروهک تروریستی منافقین به شهادت رسید.

انتهای پیام/

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه