در گفتگو با هنرمندان و مسئولان مطرح شد؛

همه آنچه در روز سوم جشنواره فجر گیلان گذشت/ حمایت همه جانبه هنرمندان از برگزاری جشنواره در استان

هنرمندان گیلانی شرکت کننده در جشنواره فرهنگی هنری فجر در گیلان برگزاری این جشنواره را فرصت و انگیزه ای برای اهل هنر دانستند.

همه آنچه در روز سوم جشنواره فجر گیلان گذشت/ حمایت همه جانبه هنرمندان از برگزاری جشنواره در استان

به گزارش ۸دی، سومین روز جشنواره فجر گیلان با حضور هنرمندان و هنردوستان در مجتمع فرهنگی خاتم الانبیا برگزار شد که به همین منظور گفتگوهایی را با مسئولان برگزاری، شرکت کنندگان و هنرمندان حاضر ترتیب دادیم.

برنامه های متنوع سومین روز برگزاری جشنواره فجر از زبان رئیس ارشاد رشت

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت اظهار داشت: همزمان با سومین روز برگزاری جشنواره فرهنگی هنری فجر رشت آموزشگاه سینمایی سیمرغ به اجرای نمایش خیابانی پرداخت.

محمد حسن پور ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر گفت: انقلاب اسلامی منشا تحولات شگرفی در کشور و در دنیا شد.

وی با اشاره به برنامه های جشنواره فرهنگی هنری فجر تصریح کرد: در سومین روز برگزاری جشنواره فرهنگی هنری فجر رشت برنامه های متنوعی شامل گلباران مزارشهدا و اجرای موسیقی توسط آموزشگاه های موسیقی معاصر و سپهر انجام شد و همچنین آموزشگاه نمایش صحنه به اجرای پلاتو و تست بازیگری از علاقمندان پرداخت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت با اشاره به اجرای نمایش خیابانی گفت: از ساعت ۱۸ امشب آموزشگاه سینمایی سیمرغ در مقابل مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیا رشت به اجرای تئاتر خیابانی پرداخت که با استقبال پرشور شهروندان همراه شد.

حسن پور با اعلام اینکه برنامه های جشنواره فرهنگی هنری فجر از دهم بهمن ماه آغاز شده است گفت: اختتامیه  دومین جشنواره فرهنگی هنری فجر رشت روز پنجشنبه ۲۱ بهمن ماه برگزار خواهد شد.

جشنواره فرهنگی هنری فجر رشت موجب گسترش  فعالیتهای هنری می شود
مدیر آموزشگاه موسیقی معاصر در گفتگو با خبرنگار ۸دی اظهار داشت: برگزاری جشنواره فرهنگی هنری فجر موجب ایجاد انگیزه در هنرمندان و گسترش فعالیتهای هنری می شود.

سهراب فلک انگیز با بیان اینکه آموزشگاه موسیقی معاصر در سال ۷۳ راه اندازی شد، گستره فعالیت آموزشگاه موسیقی معاصر را تصریح کرد و افزود: در این آموزشگاه در راستای توسعه فعالیتهای هنری در زمینه موسیقی گام برداشته می شود.

وی با اشاره به محسنات برگزاری جشنواره فرهنگی هنری فجر گفت: این جشنواره برای معرفی اقدامات و دستاوردهای هنری آموزشگاه های موسیقی بستر بسیار موثری است.

مدیر آموزشگاه موسیقی معاصر در پایان با اعلام حمایت از برگزاری جشنواره فرهنگی هنری فجر خاطر نشان کرد: امیدواریم برگزاری این جشنواره تداوم داشته باشد.

گفتنی است در جریان برگزاری دومین جشنواره فرهنگی هنری فجر در گیلان آموزشگاه موسیقی معاصر رشت ساعت ۱۵ عصر دیروز در سالن شهید انصاری مجتمع خاتم الانبیا رشت به اجرای برنامه پرداخت.

جشنواره فرهنگی هنری فجر موجب ایجادانگیزه در بین هنرمندان می شود
مدیر آموزشگاه موسیقی سپهر اظهار داشت: برگزاری جشنواره فرهنگی هنری فجر در رشت موجب ایجاد انگیزه در بین هنرمندان می شود.

یاشار دولتی در سومین روز از برگزاری جشنواره فرهنگی هنری فجر ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر گفت: آموزشگاه موسیقی سپهر در سال ۹۴ فعالیت خود را آغاز نمود.

وی با اشاره به اینکه موسیقی حد و مرز ندارد تصریح کرد: در آموزشگاه  سپهر از رده  های سنی کودک تا بزرگسال مشغول فراگیری موسیقی هستند.

دولتی با بیان اینکه در آموزشگاه سپهر موسیقی کلاسیک و سنتی آموزش داده می شود اظهار کرد: معتقدم با موسیقی می توانیم اندیشه کودکان را بسازیم.

مدیر آموزشگاه موسیقی سپهر با تاکید بر اینکه موسیقی کلاسیک و سنتی باید از یکدیگر جدا شود گفت: برای اینکه بتوانیم در هر دو نوع موسیقی کلاسیک و سنتی موفق باشیم باید از همان ابتدای آموزش هرکدام براساس اصول و جدا از هم آموزش داده شود.

وی توجه به موسیقی ایرانی را از اهداف آموزشگاه سپهر دانست و افزود: در آموزشگاه موسیقی سپهر ساخت انواع ساز هم آموزش داده می شود و هنرجویان قادر خواهند بود سازهای خود را بسازند.

وی با اعلام اینکه در هنر باید اول اندیشه ها را بسازیم گفت: جشنواره فرهنگی هنری فجر موجب می شود تا هنرجویان و هنرمندان بتوانند هنر خود را به نمایش بگدارند و این موضوع برای هنرجویان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

گفتنی است در جریان برگزاری روز سوم جشنواره فجر گیلان گروه موسیقی سپهر از ساعت ۱۸ الی ۲۰ دیشب در سالن شهید انصاری مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیای رشت به اجرای برنامه پرداخت.

رئیس ارشاد رشت تعامل خوبی با هنرمندان دارد

مدیر آموزشگاه نمایش صحنه با بیان اینکه رئیس ارشاد رشت تعامل خوبی با هنرمندان دارد اظهار داشت: برگزاری جشنواره فرهنگی هنری فجر رشت نیز مصداق واقعی این موضوع می باشد.

غلامرضا میرمعنوی با اشاره به اینکه وظیفه همه هنرمندان درسراسر ایران بزرگداشت ایام الله دهه مبارک فجر است افزود: جشنواره فرهنگی هنری فجر فرصتی مناسب برای به نمایش گذاشتن فعالیتهای هنری هنرمندان است.

وی با اعلام برنامه های آموزشگاه نمایش صحنه در جشنواره فرهنگی هنری فجر گفت: آموزشگاه صحنه به مدت پنج روز در جشنواره فجر گیلان در قالب نمایش خیابانی و… به معرفی دستاوردهای هنری اش خواهد پرداخت.

مدیر آموزشگاه نمایش صحنه اظهار کرد: آموزشگاه نمایش صحنه تولیدات خود را در قالب اجراهای نمایشی، تست بازیگری و… طی این مدت ارائه و علاقمندان می توانند بصورت رایگان از این برنامه ها بازدید کنند.

میرمعنوی با اشاره به پیشینه فعالیت هنری آموزشگاه صحنه گفت: شانزده سال از تاسیس آموزشگاه صحنه می گذرد و امیدواریم در ارائه و معرفی فعالیتهای  هنری خود به خوبی از ظرفیت های موجود در جشنواره بهره ببریم.

وی با اشاره به اینکه جشن پیروزی انقلاب باید باشکوه برگزار گردد تصریح کرد: بنده موافق تداوم این جشنواره هستم و امیدوارم در سالهای آینده حمایت های بیشتری از برگزاری آن انجام شود.

جشنواره فجر رشت مورد حمایت هنرمندان است
مدیر آموزشگاه سینمایی سیمرغ (گیلانا) اظهار داشت: برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری فجر رشت مورد استقبال و حمایت هنرمندان است.

محب علیزاده گفت: این آموزشگاه در ادامه سیر تکاملی میل به رشد خود به جهت از بین بردن محدودیت های آموزشگاه در زمینه فیلم سازی موفق به اجذ مجوز آموزشگاه درجه یک آزاد سینمایی شد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره فرهنگی هنری فجر رشت خاطر نشان کرد: این جشنواره ظرفیت مناسبی برای بروز فعالیتهای هنری آموزشگاه ها دارد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه