برگزاری جشن وحدت در مسجد اهل سنت اسالم تالش+ تصاویر

امام جمعه اهل سنت اسالم در این مراسم گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری دو عامل عمده در مقابل وحدت جوامع اسلامی وجود دارد یکی عامل درونی یا همان تعصبها و پایبندیها به عقاید خود است و دوم عامل بیرونی یا همان دستهای مغرض و تفرقه افکن دشمنان اسلام است.

برگزاری جشن وحدت در مسجد اهل سنت اسالم تالش+ تصاویر

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از مریان خبر، به مناسبت آغاز هفته وحدت مراسمی در مسجد اهل سنت اسالم در تالش به همت هیات امنای مسجد فاروق اعظم شهر اسالم و با همکاری اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تالش و بخشدار و شهردار اسالم با حضور حجت السلام و المسلمین یاری مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان و هیات همراه ایشان و نماینده مردم تالش، رضوانشهر، ماسال، در مجلس شورای اسلامی و فرماندار و امام جمعه تالش و روسای ادارات و نهادها و جمع کثیری از مردم اهل سنت و تشیع بخش اسالم و با اجرای مولودی خوانی و دف و سرودن اشعار بسیار زیبا در وصف حضرت محمد (ص) برگزارشد.

در ابتدای این مراسم حجت السلام و المسلمین تاج الدین برزکوهی امام جمعه اهل سنت بخش اسالم طی سخنانی ضمن عرض تبریک میلاد پیامبر رحمت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) و فرزند برومندش امام جعفر صادق (ع) و آغاز هفته ی وحدت اظهار کرد: هفته وحدت در تالش علی الخصوص در بخش اسالم از دیر بازترین زمانها بوده حتی مسئله وحدت به قبل از انقلاب نیز برمی گردد و به برکت انقلاب اسلامی ایران این هفته را نیز جشن میگیریم.

JashneVahdat1

وی با بیان اینکه هفته وحدت رمز و نماد اتحاد بین مسلمانان است افزود: ولادت پیغمبر اعظم (ص) صرفا یک واقعه تاریخی نیست بلکه یک حادثه تعیین کننده و نعمتی بزرگ برای بشریت و مسلمانان است .

امام جمه اهل سنت بخش اسالم خاطر نشان کرد: اهل سنت وحدت را برخود فرض می داند و اگر برسر نماز و خطبه اش بر اهل بیت صلوات نفرستد نماز و خطبه اش باطل است.

حجت الاسلام والمسلین احمد عبداله زاده امام جمعه رودسر طی سخنانی ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت محمد (ص) و فرزند برومندش امام جعفر صادق (ع) با بیان اینکه هم اکنون هیچ مساله اجتماعی در اسلام به اندازه موضوع وحدت مهم نیست، افزود: خداوند در قرآن کریم می فرماید همه زیر یک پرچم جمع شوید و آن هم پرچم ولایت است که می تواند ما را از هر گزندی مصون نگه دارد.

JashneVahdat2.jpg

امام جمعه رودسر با بیان اینکه تلاش دشمن ایجاد تفرقه و اختلاف میان شیعه و سنی است، بیان کرد: نتیجه همین عدم وحدت بین شیعه و سنی باعث شده تا کشورهایی همچون سوریه، عراق و دیگر کشورهای اسلامی مورد اقدامات تروریستی جریان وهابیت قرار گیرد و دنیای استکبار نیز این جریانات را به خوبی هدایت می کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه