در پاسخ به فراخوان «اصغر فرهادی» برگزار می‌شود:

کمپین «افشای تلاش تندروهای ایران برای ساختن تصویری غیرواقعی و هولناک از آمریکا»

کمپین «افشای تلاش تندروهای ایران برای ساختن تصویری غیرواقعی و هولناک از آمریکا» شامل تصاویر رویدادهای تاریخ معاصر ایران است.

کمپین «افشای تلاش تندروهای ایران برای ساختن تصویری غیرواقعی و هولناک از آمریکا»

به گزارش ۸دی، به نقل از رجانیوز، به دنبال امضای حکم ممنوعیت ورود ایرانیان و شهروندان شش کشور مسلمان دیگر به خاک ایالات متحده توسط رئیس‌جمهور این کشور، موجی از واکنش‌ها میان فعالان سیاسی و فرهنگی کشور شکل گرفت که هر کدام به نوعی این اقدام دونالد ترامپ را مصداق نژادپرستی دانستند و آن را محکوم کردند.

به گزارش رجانیوز، در این میان، اصغر فرهادی، کارگردان سینما که سابقه دریافت جایزه اسکار به عنوان جشن ملی سینمای آمریکا را در کارنامه خود دارد، اقدام به انتشار یک نامه سرگشاده در واکنش به اقدام ترامپ کرد؛ نامه‌ای که محتوای خاصی داشت.
در بخشی از یادداشت اصغر فرهادی آمده است: «در کشور من نیز تندروها اینگونه‌اند. سال‌هاست در دو سوی اقیانوس عده‌ای تندرو تلاششان بر آن است تا از مردم کشور مقابل تصویری غیرواقعی و هولناک بسازند و از تفاوت‌های بین ملت‌ها و فرهنگ‌ها اختلافات، و از اختلافات دشمنی‌ها، و از دشمنی‌ها ترس ایجاد کنند. ترس مردم ابزار مهمی‌ست برای توجیه افراطی‌گری و تندروی صاحبان ذهن‌های بسته.»
در همین راستا و در پاسخ به این فراخوان اصغر فرهادی، پایگاه اطلاع‌رسانی رجانیوز نیز دست به طراحی یک کمپین در فضای مجازی زد؛ کمپینی با عنوان «افشای تلاش تندروهای ایران برای ساختن تصویری غیرواقعی و هولناک از آمریکا» که شامل برخی تصاویر از رویدادهای تاریخ معاصر ایران است که تلاش دارد تا واقعیت چهره ایالات متحده را مشخص کند.
وارونه نمایی کودتای ۲۸ مرداد توسط تندروها و نسبت دادن بی دلیل آن به آمریکا
%image_alt%
دروغگویی تندروها درباره کشتار دانشجویان در ۱۶ آذر به دلیل اعتراض به حضور رئیس‌جمهور آمریکا در ایران
%image_alt%
جعل اسناد توسط تندروها و اتهام دروغ انهدام هواپیمای مسافربری ایران توسط ناو آمریکا
%image_alt%
فتوشاپ قتل یک استاد فیزیک هسته‌ای
%image_alt%
ترور نمادین جوانی به نام مصطفی احمدی روشن آن هم درست چند روز قبل از دریافت جایزه گلدن گلاب توسط اصفر فرهادی
%image_alt%
البته این کمپین می‌تواند از فضای ایران و در میان کاربران ایرانی آغاز ولی به داخل کشور محدود نشود و فضایی برای افشای تلاش تندروهای جهانی در تمام کشورها در زمینه ارائه یک تصویر غیرواقعی از آمریکا فراهم شود.
فتوشاپ بمب اتم هیروشیما
%image_alt%
یک پدر و پسر تندروی ویتنامی که با زدن خود به بمب‌های آمریکایی، قصد داشتند تصویری هولناک و غیر واقعی از آمریکا نشان دهند
%image_alt%
انتشار تصاویر جعلی و هولناک نمایی سربازان آمریکا در زندان ابوغریب
%image_alt%
رجانیوز از همه مخاطبین خود دعوت می‌کند که به این جنبش مجازی بپیوندند و اسناد تلاش تندروهای ایران برای ارائه یک چهره غیرواقعی از آمریکا را در شبکه‌های اجتماعی و با هشتگ #ما_همه_اصغریم منتشر کنند.
انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه