رئیس اتحادیه میوه و تره بار گیلان:

۹۰ درصد پرتقال های ذخیره شده یخ زده اند / سیب و پرتقال گیلان باید با واردات تامین شود

رئیس اتحادیه میوه و تره بار گیلان از کاهش میزان پرتقال شب عید خبر داد و گفت: ۹۰ درصد پرتقال های لنگرود تا ساری در انبارها یخ زده اند.

۹۰ درصد پرتقال های ذخیره شده یخ زده اند / سیب و پرتقال گیلان باید با واردات تامین شود

ابراهیم حسنی در گفتگو با خبرنگار ۸دی از کمبود میوه شب عید خبر داد و اظهار داشت: به دلیل سرمای شدید که در فصل برداشت از باغات مرکبات مازندران رخ داد، در شب عید با کمبود میوه مواجه هستیم.
وی با بیان اینکه نمی توان تخمین زد که چه مقدار میوه در انبار ها موجود است، افزود: پیش بینی می شود که بیش از ۹۰ درصد پرتقال در انبارها یخ زده باشند.
رئیس اتحادیه میوه و تره بار گیلان با بیان اینکه از نظر ما وضعیت بازار در شب عید اصلا مناسب نیست و ۹۰ درصد با مشکل مواجهه می شویم، گفت: پرتقال های رامسر، ساری، قائم شهر و تعدای از شهر های شرق گیلان موجب یخ زدگی شدند که پیش بینی می شوند در شب عید با کاهش شدید پرتقال مواجهه شویم.
حسنی با اشاره به اینکه در حال حاضر پرتقال های جنوب روانه بازار شده اند، اظهار کرد: ما سال های گذشته در سبد خانوار پرتقال جنوب استفاده نمی کردیم، اما در حال حاضر پرتقال جنوب به قیمت ۶ تا ۷ هزارتومان به فروش می رسد.
وی وضعیت سیب را نیز در بازار گیلان ملتهب توصیف کرد و گفت: سیب هم به اندازه کافی موجود است اما چون در دوره گذشته سیب نیز موجب تگرگ زدگی شد و سیب سفید کم است از نظر قیمتی در بازار مشکلاتی را شاهد هستیم.
رئیس اتحادیه میوه و تره بار گیلان همچنین در خصوص سیب قرمز اذعان داشت: سیب قرمز هم به دلیل اینکه پرتقال نیست و تقاضا برای خریدش زیاد شده قیمتش در حال افزایش است.
حسنی افزایش قیمت پرتقال را با توجه به کمبودش در شب عید عادی خواند و گفت: در شب عید مردم باید پرتقال را در صورت وجود به مبلغ ۸ هزار تومان در بازار گیلان بخرند و اگر سفید سالم و خوب هم در بازار موجود باشد به مرز ۷ هزار تومان خواهد رسید.
وی به ضرورت واردات میوه برای تنظیم بازار اشاره کرد و افزود: برای تنظیم بازار و کاهش قیمت های دو محصول مرکبات باید سیب و پرتقال وارد شود تا قیمت های در شب عید حالت نزولی پیدا کند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه