در پی شکایت نماینده رشت صورت گرفت؛

ماهی گیری رسانه های خارجی از محکومیت خبرنگاران گیلانی به شلاق/ سکوت عجیب رسانه های استان! + تصاویر

خبر محکومیت دو خبرنگار گیلانی به ۱۵۴ ضربه شلاق با سکوت رسانه های استانی و هیاهوی رسانه های معاند و خارجی همراه شده است.

ماهی گیری رسانه های خارجی از محکومیت خبرنگاران گیلانی به شلاق/ سکوت عجیب رسانه های استان! + تصاویر

به گزارش ۸دی به نقل از «دیارباران»، خبر محکومیت دو خبرنگار گیلانی به ۱۵۴ ضربه شلاق در حالی در رسانه های استانی با سکوت عجیبی همراه شده است که رسانه های معاند و خارجی بنا بر سوءاستفاده های سیاسی خود آن را در صدر اخبار خود قرار داده اند.

مصطفی براری و آرش شعاع شرق، مسئولان دو سایت «گیلان نوین» و «گیلان نو» در دادگاه کیفری شهرستان رشت، با شکایت یکی از نمایندگان مجلس، به اتهامات «نشر اکاذیب» و «انتشار نشریه بدون پروانه»، به ترتیب به ۱۱۴ و ۴۰ ضربه شلاق محکوم شده اند.

%image_alt%

%image_alt%

%image_alt%

**آرش شعاع شرق: با شکایت یکی از نمایندگان مجلس به شلاق و جریمه نقدی محکوم شدم

آرش شعاع شرق در گفت و گو با خبرنگار «دیارباران» در تشریح جزئیات این پرونده با تائید خبر محکومیت خود به ۴۰ ضربه شلاق، اظهار کرد: دستور فیلتر پایگاه خبری «گیلان نو» و پرداخت ۱میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت نیز از سوی دادگاه شهرستان رشت صادر شده است.

وی در ادامه افزود: یکی از نمایندگان مجلس ۱۷مورد مطلب منتشر شده در پایگاه خبری «گیلان نو» را دارای محتوای مجرمانه دانست و بر این اساس به طرح دعوی علیه پایگاه خبری گیلان نو به مدیریت اینجانب پرداخت.

این خبرنگار گیلانی ادامه داد: در مرحله بازپرسی اتهامات مختلفی متوجه اینجانب شد که در نهایت از جرم هایی نظیر؛ افترا، نشراکاذیب و توهین به اشخاص عادی! تبرئه گردیده و در دادگاه “اتهام توهین” متوجه اینجانب گردید.

وی افزود: اغلب مواردی که بعنوان محتوای مجرمانه متوجه اینجانب گردید اخباری بود که از سایر رسانه ها نقل و بازنشر شده بود.

شعاع شرق در پاسخ به این سئوال که آیا اقدامی جهت جلب رضایت نماینده شاکی صورت گرفته یا خیر، بیان کرد: این نماینده تاکنون از فعالان رسانه ای متعددی شکایت کرده است، که برخی از آنها با عذرخواهی از وی رضایت گرفتند و شنیده می شود برخی از متشاکیان نیز برای کسب رضایت وی اقداماتی کرده اند!

این روزنامه نگار گیلانی تصریح کرد: بنده تاکنون برای اخذ رضایت این نماینده اقدامی نکرده و نخواهم کرد.

وی با بیان اینکه اگر کاری کرده ام که مستحق محکومیتی این چنین است، می بایست حکم مربوطه اجرا شود، خاطرنشان کرد؛ یک مرد واقعی اگر اشتباهی کرده باشد یا باید اشتباه خود را بپذیرد و عذرخواهی کند، یا تاوان کار اشتباه خود را بدهد.

شعاع شرق با بیان اینکه اخبار منتشره در گیلان نو که از سوی دادگاه مجرمانه تشخیص داده شد، هیچ کدام اخبار اختصاصی این سایت نبوده و بدون هیچ سوء نیتی از رسانه های دیگر بازنشر شده است، گفت: این موضوع در تمامی مراحل رسیدگی پرونده عنوان شد و از این روی لزومی به عذرخواهی جهت جلب رضایت دیده نمی شود.

وی در خاتمه بیان کرد: قانون هر کشوری در آن سرزمین فصل الخطاب است و بالاتر از قانون هر کشور نداریم، بنده نیز به قانون تمکین می کنم.

.

.

‘dghk k,  ‘dghk k,dk

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه