8دی گزارش می دهد؛

موج نارضایتی با انتقال تاکسی ها به پایانه غرب گیلان/ ضرورت ایجاد سازوکارهای مناسب و ارزان برای مسافران

انتقال پایانه غرب گیلان در حالی که باید موجب رفاه حال مسافران و تاکسی داران شود موجی از نگرانی و نارضایتی را به راه انداخت.

موج نارضایتی با انتقال تاکسی ها به پایانه غرب گیلان/ ضرورت ایجاد سازوکارهای مناسب و ارزان برای مسافران

به گزارش خبرنگار ۸دی از رشت، پس از مدتها درگیری و کشمکش مابین رانندگان تاکسی ها و مسئولان شهرداری منطقه چهار رشت، رانندگان تاکسی که در تقاطع شهدای گمنام (یخسازی) مشغول به انتقال و جابجایی مسافر بودند، به پایانه مسافربری غرب گیلان در منطقه ولوکس رشت منتقل شدند.

با وجود اینکه در ماه های گذشته نیز این انتقال انجام شد اما مسافران از این انتقال استقبال نکردند، در نتیجه رویه به شرایط ما قبل برگشت و رانندگان تاکسی پس از اعتصابات و تجمعات مانع از حضور در پایانه غرب گیلان شدند.

گفتنی است مسافران و شهروندان برای اینکه در پایانه غرب گیلان حضور پیدا کنند باید علاوه بر اینکه وقت هزینه کنند، حداقل ۷۰۰ تا هزار تومان نیز به عنوان کرایه پرداخت کنند و این جدای از آن است که باید هزینه کرایه از رشت تا شهرستان مورد نظرشان را بپردازنند.

از طرفی دیگر با انتقال تاکسی ها به پایانه مسافربری غرب گیلان شرایط برای شخصی سوار ها تسهیل تر شده و به راحتی می توانند با حضور در پیرامون میدان مسافر خود را سوار کنند و جابجا نمایند و از سوی دیگر مسافران به دلیل اینکه باید هزینه اضافی بپردازند و وقتشان نیز گرفته شود از این تصمیم سرپیچی می کنند.

نا گفته نماند در این مسیر اتوبوس های خطی فعال نیستند و مسافران به ناچار باید سوار خودروهای شخصی شوند و علاوه بر پرداختن وجه مذکور، از امنیت کافی نیز برخوردار نیستند.

شهرداری رشت در حالی دست به این اقدام غیر کارشناسی زده است که هنوز موفق نشده سازوکارهای مناسب انتقال راحت و ارزان را برای شهروندان خود فراهم کند.

در زمان گذشته نیز برای اینکه انتقال مسافر تسهیل شود اتوبوسی فراهم شده بود که تا قبل از پر شدن کامل اتوبوس، حرکت نمی کرد و مسافران با صرف زمان زیاد، از اتوبوس پیاده می شدند و باز هم به تاکسی های شخصی روی می آوردند.

از طرف دیگر، اگر تاکسی ها با قبول و استقبال مسافران مبادرت به انتقال مسافران مابین دو شهرستان ها نمایند برای پیاده کردن مسافر از شهرستان ها به پایانه هنوز راهکاری اندیشیده نشده و اولین دوربرگردانی که باید راننده به پایانه برود به کیلومتر ها میرسد و این در حالی است که مجددا مسافران باید به سمت دیگر خیابان بروند تا سوار ماشین شوند و به نخستین میدان از شهر رشت برسند.

این اقدام عجولانه شهرداری رشت علاوه بر اینکه فاکتورهای اولیه حقوق شهروندی را در برنگرفته بلکه منجر به مشکلات عدیده هم برای سازمان شهرداری و هم برای مردم شده است.

گرچه انتقال و احداث پایانه برای غرب گیلان ضروری بود اما اجرای این تصمیم شورای شهر رشت نیازمند بازنگری در نظریه کارشناسی و ایجاد ساختارهای زیرساختی لازم بود تا امر جابجایی مسافران غرب گیلان موجب رضایت بخشی آنها شود نه اینکه هزینه های گزاف بر شهروندان تحمیل و شرایط آمد و شد برایشان سخت شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه