صبح یکشنبه برگزار شد؛

افتتاحیه دومین جشنواره فرهنگی هنری فجر رشت + تصاویر

مراسم افتتاحیه دومین جشنواره ی فرهنگی هنری فجر رشت، با حضور آموزشگاههای موسیقی شهر رشت برگزار شد.

افتتاحیه دومین جشنواره فرهنگی هنری فجر رشت + تصاویر

به گزارش ۸دی، مصطفی گلشن صبح یکشنبه در مراسم افتتاحیه ی دومین جشنوارهی فرهنگی هنری فجر در مجتمع خاتم الانبیای رشت اظهار داشت: آموزشگاه موسیقی گلشن سال ۹۳ تاسیس و طی آن اقدامات آموزشی در زمینه موسیقی در آموزشگاه بطور جدی و حرفه ای دنبال شد.

مدیر آموزشگاه موسیقی گلشن با اشاره به اینکه ذات هنر ارائه کردن است، تصریح کرد: در آموزشگاه موسیقی گلشن سازهای مختلف ایرانی ازجمله سه تار، نی و سازهای کلاسیک شامل پیانو و … آموزش داده می شود.

مدیر آموزشگاه موسیقی گلشن به پذیرش هنرجو از رده های سنی مختلف در اموزشگاه اشاره کرد و افزود: در آموزشگاه موسیقی گلشن هنرجوی کودک و بزرگسال حضوردارند ومشغول فراگیری هستند.

وی موسیقی را یک علم خواند و یادآور شد: یادگیری علم موسیقی سختی های خاص خودش را دارد و نباید انتظار داشته باشیم که طی مدت دو الی سه ماه بتوان آن را به طور کامل آموخت.

گلشن همچنین خواستار حمایتهای مالی از شرکت کنندگان در جشنواره فرهنگی و هنری فجرشد.

به گزارش ۸دی، دومین جشنواره فرهنگی هنری فجر از دهم لغایت ۲۲ بهمن ماه در مجتمع خاتم الانبیا (ص) رشت برگزار می شود.

باید یک واحد درسی در مدارس به موسیقی اختصاص یابد

مدیر آموزشگاه موسیقی خورشید در حاشیه ی مراسم افتتاحیه ی جشنواره ی فرهنگی هنری فجر اظهار داشت: جشنواره ی فرهنگی هنری فجر همانند ویترینی است که هنرمندان از طریق آن میتوانند آثار خود را بهتر به نمایش بگذارند.

وی با بیان اینکه آموزشگاه موسیقی خورشید در سال ۹۲ باهدف ارتقای هنر در سطح گیلان تاسیس شد تصریح کرد: در این آموزشگاه کلیه سازهای سنتی و کلاسیک و سرود انقلابی آموزش داده می شود.

علوییون هنر را بهترین سرگرمی و تفریح دانست و خاطر نشان کرد: هنر و موسیقی به جامعه نشاط می بخشد و اگر میخواهیم جامعه ای سلامت داشته باشیم باید هنر ، به ویژه موسیقی را در جامعه گسترش دهیم.

مدیر آموزشگاه موسیقی خورشید با اعلام اینکه باید یک واحد درسی در مدارس به موسیقی اختصاص یابد مطرح کرد: یقینا پرداختن به موسیقی موجب ایجاد انگیزه و آرامش روان برای جامعه می شود.

وی افزود: برگزاری این جشنواره را مثبت ارزیابی می کنم و معتقدم این اقدام موجب ارتقای هنر در بین هنرمندان و ایجاد انگیزه در بین هنر جویان می شود.

جشنواره ی فجر فرصتی برای عرضه ی هنرمندان است

ابراهیم نیکنام مدیر آموزشگاه نمایش نیکنام با بیان اینکه هنرمندان از طریق این جشنواره آثار خود را در معرض دید عموم قرار می دهند اظهار داشت: آموزشگاه نمایش نیکنام در سال ۹۴ راه اندازی شد.

وی با اشاره به گستره فعالیت این آموزشگاه تصریح کرد: آموزشگاه نمایش نیکنام درعرصه های بازیگری،تئاتر،تولید فیلم و … مشغول به فعالیت است.

نیکنام با بیان اینکه آموزشگاه نمایش نیکنام سال گذشته نیز در جشنواره فرهنگی و هنری رشت شرکت کرد گفت: جشنواره فرهنگی و هنری فجر بسیار زیبا و فوق العاده است، امیدواریم سال آینده این جشنواره بصورت تخصصی تر انجام و بخشهای مختلف آن شامل موسیقی، تئاتر و … بصورت مجزا برگزار شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه