از استعفای شهردار تا شایعات مطرح شده درلاهیجان

سخنگوی شورای شهر لاهیجان گفت:اگر محتویات جلسه خصوصی با شهردار بیان شود ممکن است خیلی ها شرمنده می شوند.

از استعفای شهردار تا شایعات مطرح شده درلاهیجان

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از لاهیجان، درابتدا فرشید فقیه شجاعی عضور شورای شهر لاهیجان گفت:ازمهرماه امسال ۹۰ مورد کار عمرانی در حال انجام است که لوله گذاری برای دفع آبهای سطحی از مهمترین این برنامه هاست.

وی افزود : به درخواست شهردار روکش آسفالت درچندین نقطه شهر انجام گرفت که به علت شروع فصل سرما و بارندگی و نامساعد بودن شرایط جوی به ماههای آینده موکول شده است.

ابراهیم خوشحال سخنگوی شورای شهر لاهیجان با بیان اینکه شورای شهر لاهیجان در این چهارماه در حال بازبینی و ریزبینی مسائل کلان شهری بود افزود:خرید ۵ ونیم هکتار زمین جها اختصاص به آرامستان و افتتاح دفترخبری صداوسیما که به همت نماینده شهرستان لاهیجان صورت گرفت از مهمترین برنامه های شورای شهر لاهیجان بوده است.

وی افزود:با توجه به اتمام فصل کاری بودجه اختصاصی،تمامی سعی ما براین است که در بودجه سال آینده اشرافیت بیشتری به مسائل داشته باشیم .

در ادامه این جلسه خوشحال با اشاره به توریستی بودن لاهیجان افزود:پارک حاجی آباد،حاشیه استخر،تله کابین و تالاب سوستان جزو مناطقی هستند که در دید شهردار قرار گرفته و برنامه های خاصی جهت شناساندن به مسافران توسط شهرداری ترتیب داده شده است.

وی بابیان اینکه هیچ گونه چادری در حاشیه استخر برپا نمی گردد افزود : سامان بخشیدن به نقاط گردشگرپذیرشهر از اولویت های شورای شهر است.

خوشحال با اعلام این خبر که تا ۲۲ بهمن امسال اجرای طرح تاکسی الکترونیکی در لاهیجان اجرا میشود گفت:در هفته آینده نشستی با مدیران شهر در این ارتباط برگزار خواهد شد.

در ادامه این جلسه ابراهیم مهربان در پاسخ به سوال خبرنگاران در ارتباط با وظیفه شورای شهر جهت شناسایی دیگر نقاط گردشگری شهر گفت:با وجود امام زادگان فراوان در واقع عالم تشیع مدیون شهر لاهیجان و خاندان کیایی است و این می طلبد که این موضوع به مردم شناسانده شود.

وی با بیان اینکه در چند سال گذشته در جذب توریسم موفق عمل نکرده ایم گفت:کد گذاری مناطق گردشگری از برنامه های پیش روی شورای شهر است.

 ابراهیم مهربان با بیان اینکه مونوریل لاهیجان توریستی خواهد بود افزود:مسیر این مونوریل از پارک بعثت به دور استخر به طول ۴کیلومتر خواهد بود که در آینده به بام سبز متصل خواهد شد.

در ادامه ابراهیم خوشحال با بیان این سوال که چرا استان مازنداران و این شهر پیشرفت نمی کند گفت: متاسفانه شورای شهر با مشکلاتی دسته و پنجه نرم میکند و دست ما در اعطای کمک های مالی به ورزشکاران و خبرنگاران بسته است.

وی افزود : چطور بنده به عنوان یک عضو شورای شهر نمی توانم فردی را که برای سرمایه گذاری به این شهر آمده ،با بسته های تشویقی از پروانه صد میلیونی او چندین میلیون کسر نکنم.

وی ادامه داد: شورا با شهردار تعامل ندارد که این موضوع فرهنگ غلطی است که در حال جا افتادن است ؛ بلکه شهردار باید با نماینده نود هزار فکر تعامل داشته باشد, ما ۹ نفر نماینده نود هزار هستیم و این فکر را به شهر تزریق می کنیم.

neshxast-1

رئیس شورای شهر لاهیجان در پاسخ به این سوال که چه اتفاقاتی رخ داد که بعد ازاینکه شهردار با ۹رای ابقا و بعد از چهار ماه استعفا داد گفت:اختلاف سلایقی وجود داشته که شهردار نسبت به استعفا اقدام کرده است.

وی افزود:شما یقین داشته باشید که اگر روزی شورای شهر به این نتیجه برسد که قطع این رابطه به نفع شهر باشد؛شک نکنید که درنگی نخواهد بود.

رئیس شورای شهر لاهیجان دلیل استعفای شهردار لاهیجان را با استناد به نامه استعفای وی، بیماری شهردار اعلام کرد و افزود : باز کردن این موضوع کمکی به شهر نمی کند.

ابراهیم خوشحال در پاسخ به شابعات مطرح شده مبنی بر درخواست خودروی پژو پارس شورای شهر از شهردار گفت: طبق قانون شهرداری موظف است کلیه ملزومات اداری شورای شهر را تامین کند ؛ما اگر نیاز داشته باشیم ۱۰ عدد پرشیا تهیه می کنیم .بنده ای که کمترین عضو شورا هستم دو ماشین دارم و نیازی به ماشین شورا ندارم ولی قانون گذار می گوید که تمامی این ملزومات باید توسط شهرداری تهیه شود.

وی ادامه داد : برخی از مصوبات اجرا نشده و شهردار درخواست استعفا داد،این شورا تمام توان خود را برای ارتقای این شهر گذاشته وهیچ کدام از اعضای شورا خواسته شخصی ندارند.

وی افزود: اگر محتویات جلسه خصوصی با شهردار بیان شود ممکن است ، خیلی ها شرمنده می شوند، این نشست و استعفا تمامش خیر بوده.

با تشکر از اعضای محترم شورای شهر سوالاتی که خبرنگار این پایگاه خبری به دلیل کمبود وقت موفق به مطرح کردن آن نشده در پایان این خبر بیان میگردد ، امید است که منتخبین مردم جهت روشن شدن افکار عمومی سوالات مطرح شده توسط مردم و کارشناسان را پاسخ گفته و در اختیار رسانه ها قرار دهند.

۱-با اینکه بیش از چندین میلیون برای مغازه های میدان عاقلیه از محل ساماندهی صفوف هزینه شده اما متاسفانه هر روزه شاهد حضور دست فروش ها در اطراف مسجد جامع و خیابان پرده سر هستیم.

۲-چرا در مقابل بیمارستان دولتی شهر ؛ ایستگاه خطی لنگرود وجود داشته که مغایر سیاست های شهر است.

۳-نظر شورای شهر در خصوص ساخت سازها در دامنه شیطان کوه چیست و اقدام عملی در جهت رفع این معضل چه بوده ؟

۴-منابع در آمدی شورا،درآمد ماهیانه و یا حق جلسه اعضا بابت هر جلسه چه میزان است؟

۵-آیا بر قرارداد های شهرداری با پیمانکاران نظارت وجود داشته و آیا تاکنون تخلفی کشف شده است؟

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه