عضو شورای شهر رشت در گفتگو با 8دی:

رانندگان و مسافران نباید با ایجاد پایانه متضرر شوند/ ایجاد خط ویژه اتوبوس اولویت مصوبات سال آتی شورا است

عضو شورای شهر رشت گفت: رانندگان و مسافران رشت به شهرستانهای غرب نباید از ایجاد پایانه غرب متضرر شوند.

رانندگان و مسافران نباید با ایجاد پایانه متضرر شوند/ ایجاد خط ویژه اتوبوس اولویت مصوبات سال آتی شورا است

مجید رجبی ویسرودی در گفتگو با خبرنگار ۸دی در خصوص واکنش رانندگان تاکسی برون شهری به انتقال پایانه غرب گیلان به منطقه ولوکس رشت، اظهار داشت: هر کاری که قرار شد در شهر و یا هر جای دیگر انجام شود باید زیرساخت داشته باشد.

وی با بیان اینکه اگر زیرساخت های لازم وجود نداشته باشد و فراهم نشود، مشکلاتی را به وجود خواهد آورد افزود: از اینکه پایانه ای در آنجا ساخته شده و شهرداری هزینه زیادی برای احداث آن متحمل شده است و ساماندهی مسافران و تاکسی داران صورت گرفته است قابل تقدیر است اما چون تدابیر لازم برای تسهیل شرایط لحاظ نشده، انتقاداتی به آن وارد است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: ابتدا باید مشکلات رانندگان حل شود بعد ساماندهی و انتقال پایانه صورت بگیرد.

رجبی ویسرودی با بیان اینکه نمی شود با “الهی به امید تو گفتن” رانندگان تاکسی و مسافران را به پایانه غرب گیلان منتقل کرد، اظهار داشت: مطمئنا مسافری که از جای دیگر تا یخسازی آمده، هزینه اضافی نمی پردازد تا به پایانه برود و بعد از پایانه به مقصد خود راهی شود، در نتیجه سوار ماشین های شخصی شده و با پرداخت یک کرایه به مقصد مورد نظر خود می شتابد.

وی نتیجه این بی تدبیری را سرگردانی رانندگان و مسافران توصیف کرد و گفت: راننده ای که حق امتیاز دارد، کارت پروانه دارد و هزینه های دیگری که باید پرداخت کند، مسافر کمتری سوار می کند و این موجب نارضایتی قشر رانندگان خواهد شد.

عضو شورای شهر رشت راهکارهایی را نیز برای ساماندهی این معضل ارائه کرد و افزود: ابتدا باید شرایط مالی مردم را در نظر گرفت و سازمان اتوبوس رانی و تاکسی رانی  با ارائه خدماتی چون حمل و نقل عمومی شرایط را مسهل کنند، دوما جایگاه ویژه رانندگان تعیین شود تا ساماندهی حمل و نقل عمومی تکمیل شود و سوم اینکه پلیس راهور نیز باید مانع از سوار کردن مسافر توسط رانندگان شخصی شود.

رجبی ویسرودی با تاکید بر اینکه نباید با ایجاد پایانه موجب متضرر شدن اشخاص و گروه ها من جمله رانندگان و مسافران شد، افزود:  شورای شهر رشت حتما باید در مصوبات سال آینده خود خط ویژه اتوبوس را برای محور غرب گیلان فعال کند اما در حال حاضر شهرداری باید هزینه ای را که اجبارا بر گردن مسافران انداخته را متقبل شود و تاکسی ها را بگمارد تا مسافران را تا پایانه جابجا کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه