معاون اجتماعي پليس گيلان خبر داد؛

‍ ۱۱۰، ناجی کوهنوردان گمشده در برف و بوران کوهستانهای آستارا

کوهنوردان گمشده در برف و بوران کوههای آستارا با کمک پلیش ۱۱۰ این شهرستان از مرگ حتمی نجاب پیدا کردند.

‍  ۱۱۰، ناجی کوهنوردان گمشده در برف و بوران کوهستانهای آستارا

به گزارش ۸دی، سرهنگ محمدرضا جعفری خیرخواه صبح امروز در نشست با خبرنگاران در تشریح این خبر اظهار داشت: حوالی ساعت ۴ بعد از ظهر روز گذشته فردی با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفته و اعلام می کند که به همراه دو نفر دیگر برای صعود از کوه دیله به منطقه گیز قبری شهرستان آستارا رفته اند، ولی در برف و بوران راه خود را گم کرده اند.

وی با بیان اینکه با توجه به بارش برف شدید و نداشتن وسایل ردیابی جی پی اس توسط این سه کوهنورد موضوع سریعا توسط فرمانده انتظامی آستارا به هیئت کوهنوردی شهرستان اعلام می شود، افزود: با توجه به اینکه تلفن همراه این سه کوهنورد نیز براثر نداشتن باطری خاموش شده بود، پیدایش گمشدگان با هدایت و پیگیری های پلیس در دستور کار قرار گرفت.

 معاون اجتماعی پلیس گیلان تصریح کرد: با هدایت و پیگیری های پلیس و اعزام یک تیم از طریق هیئت کوهنوردی و هلال احمر و با کمک شورای محلی روستاهای نزدیک محل حادثه این سه کوهنورد پس از ۳ ساعت پیدا و از مرگ حتمی نجات پیدا می کنند.

خیرخواه با اعلام اینکه کوهنوردان حدودا ۳۰ سال سن داشته اند، اظهار کرد: به علت شدت برف و بوران کوهنوردان شب گذشته در منزلی در ۶ کیلومتری بخش لوندویل آستارا اسکان پیدا کرده اند.

معاون اجتماعی پلیس گیلان با بیان اینکه کوهنوردان می بایست قبل از حرکت مجوز های لازم را کسب کنند، از آنها خواست با توجه به شرایط جوی و همچنین تهیه تجهیزات لازم نسبت به صعود به ارتفاعات اقدام کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه