مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان خبر داد؛

تولید ترانسفورماتور کم‌صدا در گیلان / ایران در ساخت ترانسفورماتورها بی نیاز است

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان گفت: برای نخستین بار در کشور ترانسفورماتور کم‌صدا توسط شرکت برق گیلان به تولید رسید.

تولید ترانسفورماتور کم‌صدا در گیلان / ایران در ساخت ترانسفورماتورها بی نیاز است

به گزارش ۸دی، عظیم بلبل‌آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به وضعیت صنعت برق گیلان اظهار کرد: صنعت برق در کشور و استان از سه محور اساسی تشکیل می‌شود که شامل تولید، انتقال فوق توزیع و توزیع و تأمین انرژی است.

وی با بیان اینکه انرژی برق در نیروگاه‌ها تولید می‌شود که از مصارف فاصله دارند، افزود: باید از یکسری خطوط انتقال به نزدیکی مصارف شهرها و صنعتی برق رسانده شود و سطوح برق ما ۶۳ کیلوولت، ۲۰ کیلوولت و… است که باید برای محدود کردن تلفات خطوط از سطوح خطوط با ولتاژ بالا استفاده شود.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان صنعت برق را دارای شاخص‌های توسعه دانست و تصریح کرد: میزان خطوط و انتقال و فوق توزیع حدود دو هزار و ۸۷۰ کیلومتر مدار بوده که در حال بهره‌برداری داریم و بیشتر این خطوط از مناطق صعب‌العبور است و نگه‌داری آنها یکسری چالش‌هایی دارد

وی تأمین برق صنایع سنگین را به‌عهده برق منطقه‌ای گیلان عنوان کرد و گفت: پنج مشترک صنایع سنگین داریم و صنایع کوچک جزو مشترکان توزیع برق هستند.

بلبل‌آبادی یکی از دستاوردها را بومی‌سازی تجهیزات برق ذکر کرد و گفت: شرایط سخت را در تحریم گذراندیم و در تأمین تجهیزات شکوفایی صنعت برق را مشاهده می‌کنیم و از بابت ساخت ترانسفورماتورها بی‌نیاز هستیم و برای نخستین بار در کشور ترانسفورماتور کم‌صدا توسط شرکت برق گیلان به تولید رسیده که در پست گلسار رشت نصب می‌شود.

وی ساخت بیشتر تجهیزات را به دست صنعتگران برق داخل و در حال تولید دانست و یادآور شد: یکسری دستاوردها به عملکرد برق وابسته بوده و گیلان در سال ۹۴ رتبه رشد در کشور را به خود اختصاص داد.

مدیر عامل برق منطقه‌ای گیلان خاطرنشان کرد: برق منطقه‌ای این استان در مستندسازی و ارزیابی جشنواره شهید رجایی رتبه دوم و در سیستم‌های حفاظت رتبه برتر و در کاهش پیک مصرف در سال ۹۴ رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه