مرد یا زن بودن

از دیدگاه اسلام، پسر بودن به این معنا نیست که او یک سری برتری‎ هایی نسبت به دختر دارد و بالعکس.

مرد یا زن بودن

به گزارش سرویس وبلاگستان ۸دی، دکلمه در بروزرسانی خود نوشت:

گاهی در زندگی روزمره، انسان با مسائلی برخورد می‎کند که با خودش گمان می‎کند که کم و کاستی‎هایی دارد.

حالا بدتر از آن گاهی هم می‎نشیند و باخودش دودوتا چهارتا می‎کند و به این نتیجه می‎رسد که دلیلِ این کم و کاستی‎ها، زن بودن یا مرد بودن خودش است! البته این قضیه را باتوجه به آمار تغییرِ جنسیت افراد در کشورهای غربی، خیلی بهتر می‎شود درک کرد.

دین اسلام هم بسیار به این موضوع پرداخته است و فراوان به برابری و عدالت بین زن و مرد اشاره کرده است. از دیدگاه اسلام، پسر بودن به این معنا نیست که او یک سری برتری‎ هایی نسبت به دختر دارد و بالعکس.

حال این بین خیلی از مسئولین و دست اندرکاران و همچنین صدا و سیما می‎آیند هم ابرو را خراب می‎کنند، هم چشم را کور.

و بعد از کلی فشار آوردن به مغزِ شریفشان به این نتیجه می‎رسند که منظور آیات و روایات از عدالتِ بین زن و مرد، همان مساوی بودنِ زن و مرد است.

از همین رو، تا می‎بینند که یک زنی دست به کاری مردانه زده است و اتفاقا موفق هم شده، آن را می‎کنند الگو. بعدهم با کلی تبلیغات و اغراق در صدا وسیما، می‎آیند و می‎گویند: زنان هم می‎توانند راننده کامیون شوند. آن ها هم می ‎توانند جرثقیل برانند. زنان از مردان چیزی کم ندارند. خواستن توانستن است. بعد شروع می‎کنند به مصاحبه و چی‎شد به اینجا رسیدید و چه توصیه‎ای به خانم‎های ایرانی دارید.

503849415261419531

یعنی خودشان با دستِ خودشان جامعه را درگیرِ بحرانِ هویتی می‎کنند. آنها یا نمی‎دانند یا نمی‎فهمند، ‎که برابر بودن دختر و پسر، به این معنا نیست که هر دو جنسیت دارای یک ویژگی هستند. حال خیلی از افراد خود را به درو دیوار می‎زنند تا ثابت کنند که دختران کمتر از پسران نیستند. آنها می‎توانند با به پای پسران پیش روند و این یعنی آزادی.

وجود تفاوت بین دختر و پسر به معنای برتری یکی بر دیگری نیست. که این نیز در عرصه‎های مختلف علمی هم به اثبات رسید است.

برای یک پسر تنها مذکر بودن کفایت نمی‎کند. یک پسر باید مرد باشد. باید تمامِ ویژگی‎های مردانه‎ را دارا باشد. او باید جسور باشد. او باید مقتدر باشد. او باید غیرت داشته باشد.

برای یک دختر، تنها مؤنث بود کفایت نمی‎کند. یک دختر باید زن باشد. باید تمامِ ویژگی‎های زنانه را دارا باشد. او باید لطافت داشته باشد. او باید ظرافت داشته باشد. او باید عفت و حیا باشد. اینها زیباییِ یک زنند.

معیارِ برتری انسان به تقوای اوست نه به جنسیت. دست انداختن در این، نتیجه‎ای نخواهد داشت، جز این‎که دخترانمان شبیه پسران و پسرانمان شبیه دختران شوند. آن موقع است که نه اثری از عفت و حیای دختران خواهد ماند و نه رنگ و بویی از غیرت و مردانگیِ پسران.

یک سخن:

چقدر خوشبختم که در عصرِ آزادی زندگی می‎کنم. این روزها یک دختر می‎تواند پزشک یا قاضی شود. در ارتش ثبت نام کند. به تیم بسکتبال بپیوندد؛ می‎تواند مدارج شغلی را طی کند، بچه‎های خودش را در مهدکودک رها کند، هرقدر می‎خواهد سقط جنین داشته باشد. گزینه‎های جنسی او دیگر محدود نیستند، روابط جنسی نامشروع برای وی امکان‎پذیر است. به طور خلاصه یک دختر می‎تواند هرکاری که دلش می‎خواهد انجام دهد، هرچه می‎خواهد بشنود تنها یک استثنا وجود دارد، او نمی‎تواند زن باشد

خانم وندی شلیت. نویسنده‎ی آمریکایی در کتابِ “نابودی عفاف، ارمغانِ فمینیسم”

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه