امام چمعه اسالم:

بعضی ها مراقب باشند آتش هولناک جهنم را به خاطر برادرشان به جان نخرند!

امام جمعه اسالم با اشاره ضمنی به اتهامات برادر یکی از مسئولان ارشد نظام گفت: بعضی ها مراقب باشند آتش هولناک جهنم را به خاطر برادرشان به جان نخرند.

بعضی ها مراقب باشند آتش هولناک جهنم را به خاطر برادرشان به جان نخرند!

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام و المسلمین اصغر جدایی در خطبه های این هفته نماز جمعه اسالم با اشاره به ۱۲ بهمن آغاز ایام الله دهه مبارک فجر و ورود حضرت امام خمینی(ره) به میهن اسلامی اظهار داشت:
رژیم ستم شاهی گمان می کرد با تبعید امام راحل، می شود ندای حق را خاموش کرد. ساواک فکر می کرد با بگیر و ببند و دیکتاتوری می تواند جلوی  نور حقیقت و بیداری ملت را بگیرد.

وی افزود: مردم ایران امروز بعد از ۳۸ سال از گذشت انقلاب، هم چنان پویا و زنده، معتقد به راه امام و پایبند به همان اهداف و آرمان های انقلاب هستند؛هر کس از آرمان ها و اهداف انقلاب فاصله بگیرد از مردم فاصله گرفته است. امروز  بعد از ۳۸ سال از گذشت انقلاب، در بسیاری از جوانان این مرز و بوم، همان شور انقلابی، همان پایبندی به آرمان های مقدس انقلاب، شعله می کشد.

امام جمعه اسالم با بیان اینکه بعضی ها با زیر پا گذاشتن اصول انقلاب و خواسته شهدا، می خواهند از اسلام هم عبور کنند و ۱گمان می کنند به روز بودن، فاصله گرفتن از اسلام ناب است گفت: برخی گمان می کنند نوگرایی، رفتن بسوی اسلام آمریکایی است و حتی برای جمع کردن رأی، سعی می کنند تا می توانند از ادبیات دینی و اسلامی دور باشند و از خدا و پیامبر صحبت نکنند. این ها گاهی بخاطر جمع کردن رأی، حتی حرف هایی  می زنند که بر ضد اسلام است. گاهی نسبت به منکرات، برخورد مثبت می کنند که اعلام کنند ما هم مثل شما اعتقاد به این چیزها نداریم.

جدائی ادامه داد: گرچه عده ای لائیک و سکولار یا آدم های فاسد هستند که واقعاً تحمل فضای اسلامی را ندارند و دوست دارند ایران هم مثل اروپا باشد، به این خاطر وقتی سخن از آزادی می آید؛ منظور واقعی شان حرف دلشان، آزادی فساد و بی بندُ باری است نه آزادی حقیقی؛ پیام دهه فجر این است که رمز اقتدار و پیشرفت کشور، عشق به اسلام ناب و پایبندی به همان اصول و آرمان های اول انقلاب است.

وی با بیان اینکه مردم برای اجرای اسلام، قیام کردند افزود: مردم برای عدالت، برای مبارزه با بخور بخورها، برای مبارزه با وطن فروشی و ا استعمار و استکبار و غارت و چپاول کشور قیام کردند. به این خاطر ، هر کسی که بوی انقلاب را استشمام و انقلاب را درک کرده باشد نمی تواند شاهد بعضی اختلاس ها و قراردادهای ننگین باشد و دم بر نیارد و در برابر حقوق های نجومی ساکت باشد. نمی تواند در برابر بدهکاران هزاران میلیاردی بانک ها سکوت کند. نمی تواند بی خیال صندوق بازنشستگی شود.

خطیب جمعه اسالم انقلاب اسلامی ایران را الهام گرفته از حماسه حسینی دانست و گفت: همان حسینی که پدرش علی(ع) در تقسیم بیت المال، یک درهم را هم به ناحق به کسی نمی داد. همان علی (ع) که به خاطر تقسیم بالسویه بیت المال، صدای اعتراض خواهرش هم درآمد. همان علی(ع) که به خاطر عدالت در تقسیم بیت المال، خیلی ها بنای ناسازگاری و دشمنی با او را گذاشتند. همان علی(ع) که به خاطر خاموش کردن چراغ بیت المال،طلحه وزبیرها از او جدا شدند و جمل ها را راه انداختند. همان علی(ع) که حاضر نشد از سهم بیت المال تنها چند درهم هم به برادرش عقیل بدهد و حتی عقیل نا بینا را با پاره آتشی، متوجه آتش جهنم کرد و گفت چگونه خودت تحمل آتش دنیا را نداری ولی انتظار داری من را به آتش جهنم گرفتار کنی.

امام جمعه اسالم با بیان اینکه امروز بعضی ها مراقب باشند آتش هولناک جهنم را به خاطر برادرشان به جان نخرند اظهار کرد: امروز هم اگر برادر من، مرتکب خطایی شده است، باید علی وار، عادلانه با او برخورد کنم.
مردم نمی توانند قبول کنند که بعضی مسئولین نسبت به اطرافیانشان، نسبت به نور چشمی های شان،حاضرند هر کاری بکنند، هر ریسکی بکنند، حتی خود را بد نام کنند و اقدامی نکنند. مردم انقلاب کردند تا عطر عدالت علوی را استشمام کنند.

وی با تأکید بر اینکه مردم انقلاب کردند تا بوی عدالت علوی را دوباره تجربه کنند گفت: انقلاب ایران، انقلاب اسلامی، حسینی و علوی بود، نمی توانیم این همه بی عدالتی را تحمل کنیم. هر کس ذره ای غیرت دینی داشته باشد نمی تواند این همه تبعیض را تحمل کند. هر کس ذره ای غیرت مسلمانی در رگ هایش باشد نمی تواند در برابر این نجومی ها و بدهی ها، ساکت باشد. اگر قرار باشد در حکومت اسلامی این همه اختلاس و دزدی و غارت بیت المال و تبعیض  باشد پس ما برای چه انقلاب کردیم ما برای چه این همه شهید دادیم.

حجت الاسلام جدائی ادامه داد: این همه قیام و انقلاب و شهادت برای پیاده کردن اسلام و عمل به احکام متعالی اسلام بود. به فضل الهی این ۳۸ سال دوران بعد انقلاب با وجود همه مشکلات و تحریم ها و مظلومیت های کشورمان در عرصه جهانی و با وجود تمام مشکلات داخلی، الحمدلله امروز توانسته است در عرصه جهانی به عنوان کشوری سربلند و سرافراز بدرخشد. و در بعضی از عرصه های دینی، فرهنگی، اجتماعی، نظامی، امنیتی، سیاسی،علمی ، ورزشی و حتی اقتصادی حرف اول را بزند. ناگفته پیداست که همه این پیشرفت ها ، همه این موفقیت ها، مرهون تلاش و مجاهدت جمعی از مدیران و مسئولین مخلص و مؤمن و متخصص کشور است.

وی با بیان اینکه در بعضی از موارد ایرادهایی هم وجود دارد و ما هم انتقادهایی داریم اما انصاف حکم می کند، که از زحمات و تلاش های شبانه روزی و جهادی بخش عظیمی از مدیران کشورمان در این ۳۸ سال تقدیر و تشکر شود گفت: دستاوردهای انقلاب خیلی بیش از آن است که بشود در عرض چند دقیقه آن ها را بیان کرد. اما بنظرم مهم ترین و پر افتخار ترین دستاورد نظام جمهوری اسلامی ایران امنیتی هست که امروز در کشور ما وجود دارد و این نیست جز به برکت فداکاری سربازان گمنام امام زمان(عج) و نیروهای اطلاعات، نیروهای نظامی و انتظامی و سایر نیروهای خدوم کشور جا دارد در همین جا پیشاپیش فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر را به شما مردم و مسئولین انقلابی تبریک عرض کنم.

امام جمعه اسالم با بیان اینکه  مسئولین مراقب باشند برنامه های بازدید شان در حین نماز جمعه نباشد اظهار کرد: چه معنا دارد معاون ورزش  و جوانان ،درست در وقت نماز جمعه می آید از گیسوم بازدید می کند  و مسئولین دیگر را هم به دنبال خودش می کشد و آن ها را هم اگر می خواستند نماز جمعه بیایند از نماز محروم می کند. هم زمانی برنامه های بازدید با وقت نماز جمعه گاهی ممکن است در حکم بی اعتنایی به نماز جمعه باشد گاهی هم در حکم توهین به نماز جمعه است.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه