امام جمعه رشت:

آمریکا همواره اهداف استکباری خود را در منطقه دنبال می‌کند

امام جمعه رشت گفت: آمریکا همواره اهداف استعماری و استکباری خود را در دنیا و در منطقه دنبال می‌کند.

آمریکا همواره اهداف استکباری خود را در منطقه دنبال می‌کند

به گزارش ۸دی، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه رشت که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد ضمن دعوت به تقوای الهی با بیان اینکه بهترین سخن کلام خدا است اظهار داشت: رفاقت و دوستی اثرات فراوانی دارد.

امام جمعه رشت با اشاره به روایاتی در مورد دوستی اظهار کرد: هیچ متخلفی یک باره متخلف نشد و هیچ شرابخواری به یک باره شرابخوار نشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به اینکه هیچ دزد و معتادی یکباره دزد و معتاد نشدند تصریح کرد: شرکت در نماز جمعه و کارهای نیک نیز متاثر از نوع دوست است.

قربانی با اشاره به اینکه این دوست است که انسان را به فکر و جهت خاصی گرایش می‌دهد بیان کرد: امام علی(ع) در روایتی می‌فرمایند که “نشستن با آدم‌های بی‌دین و فاسد موجب می‌شود انسان سوءظن به نیکان پیدا کند”.

نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: کسانی که ماهواره می‌بینند هنگام مشاهده رسانه ملی با دیدن برنامه قرآنی و برنامه‌های دینی تلویزیون را خاموش می‌کنند چون آن رسانه در آنها اثر گذاشته است.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه همنشین در انسان اثر می‌گذارد تاکید کرد: در روایات آمده است انسان با دوستانش شناخته می‌شود و وقتی با انسان‌های مومن همنشین شود رفتار نیک و افکار پسندیده در او متجلی می‌شود.

قربانی به تاثیر هم‌نشینی با خوبان و نیکان اشاره کرد و گفت: افراد مومن و پاک سرشت هنگامی که با بدان بنشینند در زمره بدان قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه پرهیزگاران دشمن یکدیگر در قیامت نیستند بیان کرد: بهشت درجات مختلف دارد و بعضی در درجات بالا و بعضی در درجات پایین‌تر هستند و افرادی که در درجات بالاتر قرار دارند شفاعت دوست خود را می‌کنند تا در طبقه بهشت خویش قرار گیرند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان جایگاه منافقان را در طبقات پایین جهنم عنوان کرد و گفت: منافق به دوست نا اهل خود اشاره می‌کند و می‌گوید این شخص من را به گناه وادار کرد و مرا از پاداش‌های تو محروم ساخت.

قربانی با اشاره به اینکه گیلان ۸ هزار شهید را تقدیم دفاع مقدس و انقلاب کرده است افزود: تحمل این‌ دردها برای ما سخت است و رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای مقام معظم رهبری و ملت ایران سخت بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن ابراز تسلیت به‌خاطر شهدای حادثه پلاسکو اظهار کرد: فداکاری که آتش‌نشانان برای خاموش کردن آتش کردند ستودنی بود و ۱۶ نفر در این زمینه به مقام شهادت رسیدند.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه برخی افراد از فداکاری آتش‌نشانان و سایر اقشار خبر ندارند عنوان کرد: مرزداران ما چندین ماه در مناطق برفی و سرد می‌مانند و از مرزها و امنیت کشور ما دفاع می‌کنند.

قربانی خاطرنشان کرد: از برخی مشاغل مانند پرستاران که شب‌ها در بیمارستان بیدار می‌مانند و پاکبانان و پستچی‌ها که زحمت می‌کشند باید تشکر کرد و قدر آنها را دانست.

وی اقدام آتش‌نشانان را اقدامی فوق‌العاده خواند و تاکید کرد: خداوند شهدای آتش‌نشان را با شهدای کربلا محشور کند و خوشبختانه دولت برنامه‌های ویژه‌ای برای خانواده‌های شهدای آتش‌نشان شهید تدارک دیده است.

نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: مسئولان آیا باید حتماً اتفاقی رخ دهد و مردم آه و ناله سربدهند تا بگویید ۶۰۰ خانه وضعیت مشابه پلاسکو را دارند؟

وی با اشاره به نزدیک بودن ایام دهه فجر بیان کرد: دهه فجر یادآور زحمات و مبارزه ملت ایران و امام خمینی(ره) است و اینکه توانستیم شاه خائن را بیرون کنیم و یادآوری اینکه امام راحل پس از سال‌ها مبارزه در این ایام از فرانسه به ایران آمد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران اگر نگوییم حرف اول در دنیا می‌نزند حرف دوم را می‌زند و آن زمان کسی فکر نمی‌کرد انقلاب پیروز شود ولی با رهبری امام خمینی(ره) این انقلاب به پیروزی رسید.

قربانی با بیان اینکه باید قدر نعمت انقلاب اسلامی را بدانیم عنوان کرد: ۲۲ بهمن یک عید بزرگ برای ما است و به دنیا نشان می‌دهیم با گذشت ۳۷ سال خسته نشده‌ایم و بعد از سال‌ها نیز ۲۲ بهمن را به‌عنوان یک دستاورد بزرگ گرامی خواهیم داشت.

امام جمعه رشت با اشاره به انتخابات آمریکا اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند ما با آمدن شخص خاصی در آمریکا خوشحال نمی‌شویم و برای ما فرق نمی‌کند کدام حزب در آمریکا مشغول باشد و آنها همواره اهداف استعماری و اسنکباری خود را در دنیا و در منطقه دنبال می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان خطاب به ترامپ اعلام کرد: دنیای اسلام اجازه نمی‌دهد از اسرائیل حمایت کنید و همه مسلمانان دست به دست هم می‌دهند تا به قول مقام معظم رهبری اسرائیل تا سال‌های دیگر باقی نماند.

 

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه