استان گیلان تبلور وحدت در کشور است/ تکفیری ها مورد تأیید هیچ یک از علمای اهل سنت نیستند

ریس حوزه محمدیه تالش گفت: یکی از زیباترین تبلور وحدت در کشور ما استان گیلان است بخصوص شهرهای رضوانشهر، تالش و آستارا، که برادران اهل تسنن و شیعه در کنار هم با محبت و یک دلی زندگی میکنند.

استان گیلان تبلور وحدت در کشور است/ تکفیری ها مورد تأیید هیچ یک از علمای اهل سنت نیستند

حجت الاسلام و المسلمین حسین خانی پور امام جمعه  اهل سنت تالش در گفتگو با خبرنگار سرویس مذهبی هشت دی نیوز با بیان اینکه در مورد وحدت تأکید خداوند در کلام خود (واعتصموا به حبل الله جمیعا ولا تفرقوا) است، یادآور شد: دشمنان اسلام در طول تاریخ از طُرق مختلف بلاهای زیادی بر سر امت اسلامی آوردند چه از طریق جنگ مسلحانه  و چه از طریق جنگ نرم و حمله فرهنگی و گرفتن هویت دینی از جوامع اسلامی و نتیجه آن از دست دادن بهترین سرزمین های اسلامی مانند  فلسطین عزیز و قتل عام  مردم بی دفاع غزه و شکست چندین کشور اسلامی در جنگ ۶روزه اعراب و تسلیم کشورهای اسلامی در مقابل دشمنان بوده است.

ریس حوزه علمیه محمدیه تالش ادامه داد: ما میدانیم که غرب و دشمنان اسلام در رابطه با مسلمانان چه چیزهایی در سر می پرورانند و واقعیت امر هم این است  که دشمنان دست در دست هم نهادند که در صفوف مسلمانان تفرقه ایجاد کنند و در این زمینه سه هدف اساسی را دنبال هستند؛ اولین نیت آنها تغییر و تحریف در دین اسلام است و دومین نقشه آنها تفرقه در صفوف مسلمانان است چون هر وقت مسلمانان متحد شدن آنها زیان دیده اند و سومین نکته که آنها دنبالش هستند تقویت جریانهای فکری تندرو است که متاسفانه همه جوامع اسلامی به نوعی گرفتار این تندرویها است.

بصیرت و آگاهی روز افزون برای شناخت توطئه های دشمن لازم است

حجت الاسلام خانی پور افزود: آنها با این نقشه ها کاری کردند که مومنان که براساس آیه قران ( إنما المؤمنون اخوه)  برادر یکدیگرند، کار را به جایی برسانند که  خود را در محراب مسجد منفجر کنند و از ریختن خون برادر خود افتخار کنند غافل از اینکه اینها کارگر دشمنان هستند و خود هم نمیدانند.

وی ادامه داد: بنده در یک مقاله میخواندم که یک وقتی از رئیس سازمان سیا پرسیدن که بهترین جاسوس شما کیست؟ او گفت “کسی که خودش هم نداند جاسوس است” و گاهی بعضی از بندگان خدا هم نمیدانند که این کاری که دست میزنند چه عمل خطرناکی است و کارهایشان به سود چه کسانی است.

امام جمعه  اهل سنت شهرستان تالش تاکید کرد: توطئه های دشمنان همواره ادامه داشته و دارد و باید مسلمانان بصیرت و آگاهی روز افزون برای شناخت  این توطئه ها داشته باشند و همت بگمارند و نگذارند که با کوچکترین حرکت نابجا بین مسلمانان اختلاف به وجود آید.

وی ادامه داد: حتماً شنیده اید که عده ای از سربازان زن اسرائیلی با ورود به مسجد الاقصی حریم قبله اول مسلمانان را هتک حرمت کردند، آیا این اخطاری برای مسلمانان نیست که دیگر دست از این بازیهای خطرناک بردارند و یک دل و متحد شوند.

استان گیلان یکی از زیباترین تبلور وحدت در کشور است

امام جمعه شهرستان تالش اظهار نمود: وقتی که حضرت امام  خمینی(ره) احساس کردند که واقعاً دشمنان دست در دست هم دادند و می خواهند بین مسلمانان تفرقه بیندازند این هفته یعنی دوازده تا هفده ربیع الاول که مصادف با ولادت پیامبر بزرگوار(ص) است را به عنوان هفته وحدت بین جهان شیعه و سنی نام گذاری کردند و در این راستا رهبر فرزانه انقلاب هم براین گفته حضرت امام (ره) تأکید کردند که هفته وحدت ضرورتی بین مسلمانان است و تا این وحدت و انسجام است دشمنان نمی توانند در بین ما نفوذ کنند و ما را به انحطاط بکشانند.

وی تأکید کرد: البته با همت علمای روشن فکر و آگاه  و جامعه خاص مسلمانان نمی گذاریم دشمنان در ما از هم گسختگی وسستی ایجاد کند.

حجت الاسلام خانی پور بیان نمود: یکی از زیباترین تبلور وحدت در کشور ما استان گیلان است بخصوص شهرهای رضوانشهر، تالش و آستارا، که برادران اهل تسنن  و شیعه در کنار هم با محبت و یک دلی زندگی میکنند و تا به حال دشمنان نتوانسته اند در آنها نفوذ کنند و با همت علمای روشنفکر و آگاه بعد از این هم نخواهند توانست.

تکفیری ها مورد تأیید هیچ یک از علمای اهل سنت نیستند

وی در پاسخ به این سوال که چه چیزهایی حساسیت های جهان تسنن را نسبت به شیعه برمی انگیزد ابراز نمود: بسیار سوال بجایی کردید، از جمله چیزهایی که حساسیت اهل سنت، مخصوصاً جوانان سنی را نسبت به شیعیان برمی انگیزد و احساسا ت آنها را جریحه دار می کند توهین به مقدسات و بزرگان جهان اسلام است خصوصاً اصحاب کرام و خلفای راشدین و اُمهات المومنین، که باید حداقل عزیزان و برادران شیعه بدانند که بر اساس فتوای تاریخی و جانانه مقام معظم رهبری، توهین به مقدسات اهل سنت حرام است و باید این را الگوی رفتاری خود قرار دهند.

امام جمعه شهرستان تالش ادامه داد: از طرف دیگر عواملی که باعث می شود حساسیت های جهان شیعه بر انگیخته شود این تکفیری ها هستند که باید بگویم  که تکفیری ها مورد تأیید هیچ یک از علمای روشن فکر و آگاه اهل تسنن نیستند و ما با هم متحدیم که این فکر را در بین خودمان حذف کنیم و نگذاریم این حساسیتها بر انگیخته شود تا انشاالله با احترام نسبت به مقدسات اعتقادات یکدیگر زمینه وحدت را فراهم کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که چه راهکارهای عملی برای ایجاد اتحاد لازم است، بیان نمود: بهترین عمل برای وحدت این است که فرهنگ و اعتقادات هم دیگر را بهتر بشناسیم مخصوصاً مراسم هایی که در مناطق اهل سنت و شیعه برگزار می شود چون بعضی از برادران مان را می بینم که نسبت به فرهنگ یک دیگر آگاهی کافی ندارند و لذا با آن بینشی که خود دارند نسبت به یک دیگر قضاوت می کنند.

حجت الاسلام خانی پور در پایان خاطرنشان کرد: این کار خطیر علما است که در این برهه زمانی در راستای شناخت اعتقادات و فرهنگ یکدیگر بکوشند تا در محافل ومجالس، خدای نکرده جمله ای گفته نشود که باعث تفرقه و اختلاف شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه