فاطمه احمدی
معاون وزیر اقتصاد و دارایی در رشت ؛

برخی بانکهای بزرگ دنیا تحریم های خود علیه ایران را حفظ کرده اند / یک بانک به دلیل ارتباط با ایران ۸ میلیارد جریمه شد

معاون وزیر اقتصاد و دارایی گفت: علی رغم اینکه تحریم ها لغو شده است، هنوز برخی بانک های بزرگ تحریم های خود را ادامه می دهند.

برخی بانکهای بزرگ دنیا تحریم های خود علیه ایران را حفظ کرده اند / یک بانک به دلیل ارتباط با ایران ۸ میلیارد جریمه شد

به گزارش ۸دی، محمد خزاعی سفیر و نماینده اسبق ایران در سازمان ملل متحد، شامگاه امروز در مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت شهید محمد اسماعیل زورمند در مسجد امیرالمؤمنین(ع) حافظ آباد رشت، از نشستن بر روی صندلی سخنرانی امتناع کرد و اظهار داشت: این جایگاه مقدس است و بنده انسان نالایقی هستم، لذا ترجیح می دهم ایستاده بر جایگاه گذشته خود صحبت کنم.

خزاعی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حافظ آباد به خصوص شهید محمد اسماعیل زورمند اظهار کرد: باعث افتخار من است که بسیاری از همین شهدا در سال های انقلاب در کنار من بوده و همراهی ام کرده اند.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به اینکه همه در قبال شهدا مسئولند خاطر نشان کرد: زمانی که به این فکر می کنم که شهدا از من بپرسند چه غلطی در این مدت کرده ای، لرزه بر اندامم می افتد و می ترسم که نتوانم جوابگوی شهدا و خون شهدا باشم، اکنون که به مرگ نزدیک ترم این مسئولیت را فهمیده ام اما می دانم روز بعد نیز همان آدم سابق می شوم.

وی با بیان اینکه آبرو و رأی مردم شوخی بردار نیست گفت: تشخیص دوست و دشمن و داشتن بصیرت بنا بر فرمایش رهبر معظم انقلاب امر مهمی است، ما در عرصه جهانی در رده بالایی در جهان قرار داریم و باید ابعاد مختلف آن را بشناسیم.

رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران افزود: انقلاب اسلامی پس از انقلاب انبیا بزرگترین حادثه تاریخ بود، زمانی بنده برخی از مواضع ایران را در هنگ کنگ مطرح کردم گویی حرف دل مردم و ملت ها را زده ام و حضار به نشانه همراهی کف زدند و خوشحال بودند.

خزاعی با بیان اینکه حفظ این جایگاه امر مهمی است خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی علی رغم اینکه خورشید تابان این موفقیت چشم خفاشان را کور کرده است توجه نداشته و موج نفرت و بدبینی را پایه گذاری می کنند و طوری وانمود می کنند که گویی هیچ اتفاق خوشایندی در نظام و جمهوری اسلامی نیفتاده است.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی کشور افزود: عده ای خصوصا در فضاهای مجازی موج بدبینی نسبت به نظام را افزایش می دهند و مردم را نسبت به آثار خون شهدا و انقلاب بدبین کرده اند، مشخص است که دشمنان نظام در این مورد بی نقش نیستند.

وی به نا لایقی برخی مدیران در راس کار اشاره کرد و افزود: علی رغم تمام مشکلات یا گرفتاری ها، افراد مدیری همچون من بلد نبودند و کار را خراب کردند.

خزاعی با بیان اینکه ایران کشوری قدرتمند است خاطرنشان کرد: البته ما مدینه فاضله نیستیم اما واقعیت این است که ایران کانونی از ثبات و قدرت و عظمت است، جوان مسلمان انقلابی همانقدر که دلش از نارسایی ها و نواقص به درد می آید، باید افتخار کند در ایران اسلامی تنفس می کند، اما این چیزی نیست که در فضای مجازی شاهد آن هستیم.

رئیس سرمایه گذاری خارجی کشور درک این مسائل را بسیار حیاتی دانست و ضمن گریزی به زیارت امین الله مطرح کرد: این زیارت یکی از معتبرترین زیارات است چرا که از زبان امام سجاد (ع) نقل شده است.

خزاعی در ادامه افزود: در این زیارت امام را امانت دار خدا روی زمین می خوانیم، اما مراد از این امانت چیست؟ آیا جان و مال مردم است یا محیط زیست و… است؟

معاون وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه امین فردی است که آنچه در تحویل اوست بدون نقص باز می گرداند، گفت: این امانت تلاش و کوشش برای خداست که جهاد نام دارد.

وی کلید این جهاد را فی الله بودن آن دانست و تأکید کرد: چقدر برخی از ما در مسیر خود اخلاص داریم و به فکر نظام و انقلاب و مردم هستیم؟ در همین رشت چه اتفاقاتی افتاد؟ اینکه خیلی ها علاقه دارند تصویرشان در تلویزیون باشد یا تکه ای زمین هم از فلان جا بگیرند جاهدت فی الله نیست بلکه فی الشیطان است.

رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران با بیان اینکه برخی عمل به کتاب خدا نمی کنند و هر چه به ذهنشان می آید می گویند اظهار کرد: اگر فردی ظاهرش با دیگران تفاوت داشته باشد او را خارج از دین قلمداد می کنند، ما هنوز به مسئولیتی که در قبال هدایت مردم و جامعه داریم آگاه نیستیم.

وی با بیان اینکه امانت داری از انقلاب بعنوان امین خدا در زمین وظیفه ماست تصریح کرد: بزرگترین تراژدی تاریخ اسلام توسط امام حسین(ع)  نیز در روز عاشورا برای حفظ همین امانت است و چه جرم بزرگی است که کسی به نام حسین و انقلاب نان بخورد!

خزاعی با بیان اینکه میلیاردر شدن از راه حلال هیچ مانعی ندارد خاطر نشان کرد: برای مثال رهبر معظم انقلاب در مواجه با نزدیکان و فرزندان خود بسیار دقت می کنند، ما هیچ جا در عرصه های مسئولیتی فرزندان ایشان را نمی بینیم اما این بدان معنا نیست که این عزیزان کارهای مهم و دینی نمی کنند.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه عده ای از وی سوال می کنند بالاخره سرنوشت ما چه می شود افزود: خود این سوال نشان می دهد آن فضاسازی منفی عجب کارگر افتاده است! آنکه این سوال را از سر نا امیدی نسبت به نظام می کند، مشخص است محو این فضاسازی شده است و فریب خورده است.

وی با بیان اینکه انتظار از جمهوری اسلامی برای نداشتن هیچ فقیری بلامانع است تصریح کرد: ای کاش می شد شما را به نیویورک می بردم، در یک خیابان که به قولی قسمت مرفه نشین نیویورک است، مردم به خصوص سیاه پوست ها در شب های سرد در دمای زیر ۱۰ درجه روی کارتن می خوابند، می خواهم بگویم این پدیده همه جا هست گرچه باید حل شود اما تنها مختص ایران نیست.

رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران، درآمد نفتی کشور در سال ۹۰ را ۱۲۵ میلیارد دلار و در سال ۹۳ ؛ ۲۵ میلیارد دلار خواند و اظهار کرد: اینکه توطئه ها یا مسائل دیگری پشت این قضیه بود مسئله ای جداست اما سوال من این است، کشوری که یک شبه ۱۰۰ میلیارد دلار در آمد خود را از دست داده است چگونه می تواند خود را اداره کند.

خزاعی با بیان اینکه از اردیبهشت سال جاری راه نقل و انتقالات مالی باز شده است تصریح کرد: راه سوییفت باز شده و مبادلات مالی در بانک مرکزی انجام شده است اما علی رغم اینکه تحریم ها عملا لغو شده است، هنوز برخی بانک های بزرگ تحریم های خود را ادامه می دهند.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی به مبادلات یک بانک آمریکایی اشاره کرد و یادآور شد: این بانک و موسسه به دلیل مبادلاتی که با ایران داشت هشت میلیارد دلار از سوی آمریکایی ها جریمه شد.

رئیس سرمایه گذاری خارجی کشور در پایان ضمن گرامیداشت یاد شهدا گفت: حرمت این انقلاب شهدا هستند، پیروی از خون شهدا و داشتن تقوا عامل زنده نگه داشتن این انقلاب است، امیدوارم ما ها بعنوان گردانندگان و پرچم داران این انقلاب در تمام عرصه ها درست عمل کنیم.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
آقای معاون! شما که عینک دارید چرا از این حرفها می زنید. تحریم رفع شده اند. مهم این است رفع شده باشند،اینکه بانک های بزرگ دنیا با ما کار نکنند اهمیتی ندارد.چرا مانند آقای ظریف به برجام افتخار نی کنید؟!
در حاشیه