عضو شورای شهر رشت:

بازار رشت مانند انبار باروت خطرآفرین است / سینماها و مجتمع های فرسوده خطر جدی برای رشت محسوب می شوند

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه این شهر دارای بافت های فرسوده بسیاری است گفت: بازار رشت مانند انبار باروت است.

بازار رشت مانند انبار باروت خطرآفرین است / سینماها و مجتمع های فرسوده خطر جدی برای رشت محسوب می شوند

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ۸دی، اعضای کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت در جلسه امروز کمیسیون به نشانه ابراز همدردی خود با آتش نشانان و خانواده شهدای آتش نشان، لباس آتش نشانی به تن کردند و از آتش نشانان برای حضور در صحن شورا دعوت به عمل آوردند.

سید رضا موسوی روزان رئیس کمیسیون فرهنگی شورا در این جلسه ضمن ابراز همدردی خود درباره حادثه ساختمان پلاسکو اظهار داشت: وقتی آتش نشانی دچار مصدومیت می شود نمی توان لقب جانباز به وی داد.

وی با بیان اینکه شورای عالی کشور باید این مسئله را در قالب لایحه به مجلس ببرد تصریح کرد: ایثارگری مردان آتش نشان مصداق واقعی شهادت است.

روزان گفت: آتش نشانان مانند مدافعین حرم به استقبال خطر می روند، لذا باید هر لحظه انتظار حادثه ای ناگوار را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه آتش نشانی خاص یک شهر و یک موضوع نیست اظهار کرد: گرچه مصداق عینی و اولیه آتش نشانی، آتش و آتش سوزی است اما این شغل شامل هر اتفاق و حادثه خطرناک می شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت با اشاره به اینکه راه ایثارگری و شهادت بسته نیست خاطر نشان کرد: از همه شوراهای سطح کشور می خواهیم  حرکتی انجام داده تا این مصوبه به شورای عالی کشور برسد و این اتفاق بزرگ رخ دهد.

حسین کارگرنیا عضو دیگر شورای شهر رشت نیز ضمن گرامیداشت یاد شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو اظهار داشت: سازمان آتش نشانی به جهت نوع کار با دیگر سازمان های شهرداری تفاوت دارد.

وی با بیان اینکه لباسی که آتش نشانان به تن دارند مانند لباس نظامی تقدس دارد تصریح کرد: آتش نشانان نیز مانند افراد نظامی امنیت مردم را فراهم می کنند و شاهد این بودیم که بسیاری از این عزیزان در رشت قسمتی از اعضای بدن خود را در عملیات ها از دست دادند.

کارگرنیا افزود: اگر این عزیزان در حین مامورین دچار مصدومیت شوند یا به شهادت برسند باید جانباز و شهید محسوب شوند و از مزایای آنها بهره مند شوند، حداقل کار این است که این عزیزان در قطعه شهدا تدفین شوند.

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه کمک به آتش نشانان کمک به مردم است یادآور شد: شورا در این سه سال امکاناتی در اختیار عزیزان آتش نشان قرار داد و پس از این نیز نسبت به حمایت از آتش نشانان اقدام خواهد کرد.

بافت های فرسوده شهر رشت روز به روز افزایش می یابند و کم نمی شوند

مظفر نیکومنش عضو دیگر شورای شهر رشت نیز ضمن گرامیداشت حادثه پلاسکو اظهار داشت: حادثه پلاسکو موجب شد بار دیگر به یاد ایثارگری های آتش نشانان بیافتیم.

وی با اشاره به بحث جانبازی و شهادت آتش نشانان گفت: اقدام مسئولین در تهران برای در نظر گرفتن محل آرامستان شهدای آتش نشان در جوار شهدای مدافع حرم جای تقدیر و تشکر دارد.

عضو شورای شهر رشت، حادثه پلاسکو را درس مهمی برای کشور دانست و افزود: تجهیزات سازمان آتش نشانی استان گیلان نسبت به حجم کار آنها بسیار کم است.

نیکومنش به لزوم تاسیس ستاد بحران اشاره کرد و یادآور شد: باید به هر یک از مسئولین یک مسئولیت داده شود و با یک کد مسئولیت آنها در زمان بحران تعریف شود.

وی با بیان اینکه حادثه پلاسکو هشدار بزرگی بود و شهر رشت بافت های فرسوده بسیاری دارد گفت: بازار رشت مانند انبار باروت است، سینماها و مجتمع های فرسوده ای در رشت وجود دارد که خطر جدی برای شهر محسوب می شود.

عضو شورای شهر رشت تاکید کرد: باید یک جلسه فوق العاده تشکیل شود و از اصناف و سایر سازمان هایی که دخیل هستند، نیز دعوت شود تا در خصوص این مسائل تصمیمات نهایی گرفته شود تا تکرار حادثه پلاسکو را در شهر رشت نداشته باشیم و نگویند که به ما ابلاغ نشد.

در پایان این جلسه از بابک رمضانی مدیر عامل سازمان آتش نشانی، علی فاخته مسئول ستاد فرماندهی آتش نشانی و مسئولین ایستگاههای شماره ۴، ۶ و ۸ آتش نشانی قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه