فرماندار ماسال خبر داد:

جمع آوری بیش از ۱۴۵ میلیون تومان زکات در ماسال/ باید شورای زکات در روستاها راه اندازی شود

قاسم نژاد خبر داد در ۹ ماهه اول سال جاری بیش از ۱۴۵ میلیون تومان زکات در سطح شهرستان ماسال جمع آوری شده است.

جمع آوری بیش از ۱۴۵ میلیون تومان زکات در ماسال/ باید شورای زکات در روستاها راه اندازی شود

به گزارش ۸دی، به نقل از ماسال نیوز، محمود قاسم نژاد، فرماندار شهرستان ماسال دیروز، ۶ بهمن در جلسه شورای زکات این شهرستان، با تاکید بر لزوم تشریح اهمیت امر زکات برای عموم مردم، اظهار کرد: زکات به عنوان یک امر وجوبی برای مسلمانان است و در مقاطع و اسناد مختلف اسلامی از جمله در کتاب مقدس قرآن و احادیث، بر این امر خطیر بسیار تاکید شده است که تبیین این مسائل برای مردم زمینه تشویق و ترغیب آنان جهت افزایش مشارکت آنان در زمینه پرداخت زکات را فراهم می کند.

وی استفاده از ظرفیت علما، بزرگان و امامان جمعه و جماعات جهت روشنگری اهمیت زکات را بسیار مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: در ارتباط با راه اندازی شورای زکات در سطح روستاها نیازمند یک حرکت مستمر و یکسان هستیم و باید در این خصوص یک برنامه راهبردی و اثرگذار وجود داشته باشد.

این مقام مسئول با تاکید بر راه اندازی شورای زکات در مراکز دهستان ها و روستاهای بزرگ شهرستان، افزود: در فازهای بعدی می توان این طرح را به تمامی روستاهای شهرستان گسترش داد.

قاسم نژاد با بیان اینکه در ۹ ماهه اول سال جاری بیش از ۱۴۵ میلیون تومان، زکات در سطح شهرستان جمع آوری شده است، گفت: جمع آوری این میزان زکات در شرایطی میسر گشته است که نسبت به سال های گذشته رشد قابل قبولی داشته که البته همچنان باید با ترویج فرهنگ زکات این میزان را به نقطه مطلوب رساند.

حجت الاسلام والمسلمین آزمایش، رئیس ستاد زکات استان گیلان نیز، اظهار کرد: قصد داریم با کمک دهیاران و شوراهای اسلامی در هر روستا یک شورای زکات تشکیل و از کمک های متمکنین و خیرین روستا جهت حل مسائل معیشتی فقرا و نیازمندان استفاده شود.

وی هدف از تشکیل شورای زکات در روستاها را اعتمادسازی در سطح روستاها عنوان کرده و افزود: با تشکیل شورای زکات در روستاها می توان با تهیه سبد غذا و توزیع آن بین روستاییان نیازمند منطقه اقدام نمود. همچنین این شورا موظف است زکات مردم همان روستا را صرف نیازمندان آن روستا نماید که این امر می تواند تبعات اجتماعی بسیار مثبتی را به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه