پرسپولیس، لیگ چین یا باز هم اروپا؛

سعید عزت‌اللهی سوال بزرگ نقل و انتقالات زمستانی

سعید عزت‌اللهی همچنان در حال بررسی شرایط است، شرایط تیم‌هایی که او را می‌خواهند یا باشگاه‌هایی که او می‌تواند در آنها بازی کند و بدرخشد.

سعید عزت‌اللهی سوال بزرگ نقل و انتقالات زمستانی

به گزارش ۸دی به نقل از راه دانا؛ مقصد عزت‌اللهی اروپا است و ادامه بازی در قاره سبز. پس او باید بهترین مسیر را انتخاب کند. مسیری که سعید ۲۰ ساله را راحت‌تر و زودتر به مقصد برساند. عزت‌اللهی اما در چند راهی قرار گرفته و نمی‌داند از کدام مسیر به مقصد برسد.
عزت‌اللهی راه‌های مختلفی پیش رو دارد. ابتدا اینکه در روستوف بماند و قرارداد خود را با این تیم تمدید کند. مدیران روستوف به ادامه همکاری با او علاقه بسیاری دارند چون سن و سال مناسبی دارد و البته بازیکن باکیفیت و با ارزشی است. روس‌ها بی گدار به آب نمی‌زنند و می‌دانند دست روی چه بازیکنی گذاشته‌اند. به همین دلیل قرارداد بلند مدتی برای عزت‌اللهی در نظر گرفته‌اند تا سالهای بعد از انتقال احتمالی او پول هنگفتی به جیب بزنند.
این راه اول برای رسیدن عزت‌اللهی به مقصد است. راهی که فعلا او انتخابش نکرده چون می‌خواهد در مسیری حرکت کند که زودتر او را به مقصد و هدف خود برساند. عزت‌اللهی فعلا از انتخاب روستوف طفره رفته، حتی با وجود اینکه اصرار مدیران این باشگاه را برای تمدید قرارداد می‌بیند. روستوف اکنون سه هافبک میانی در اختیار دارد. گاتسکان که کاپیتان این تیم است و اروخین و نوبوآ که به ترتیب عضو تیم‌های ملی روسیه و اکوادور هستند.

 


سعید نمی‌خواهد دوباره تیمی را انتخاب کند که کمتر در ترکیب آن بازی می‌کند. به همین دلیل حتی مدیران روستوف به او پیشنهاد تمدید قرارداد و سپس حضور قرضی در تیمی دیگر را داده‌اند اما باز هم سعید درخواست آنها را بی جواب گذاشته چون در حال انتخاب مسیری بهتر و کم خطرتر برای آینده‌اش است.
عزت‌اللهی از لیگ بلژیک هم پیشنهادی در دست دارد، پس یکی از مسیرهای او هم می‌تواند منتهی به بروکسل شود. کشوری نزدیک به هلند و تقریبا همسطح با اردی ویژه. در لیگ بلژیک باشگاه‌های قدرتمندی نظیر اندرلخت و بروژ و استانداردلیژ حضور دارند که در تمام سال‌های اخیر سکوی پرتاب مناسبی برای بازیکنان جوان بوده‌اند. عزت‌اللهی پس از گل زیبایی که مقابل اندرلخت در مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رساند مورد توجه تیم‌های بلژیکی قرار گرفته اما فعلا تصمیمی برای بازی در این کشور نگرفته است.
در روزهایی که ستاره‌های فوتبال دنیا راهی چین می‌شوند و قراردادهایی نجومی امضا می‌کنند، یک تیم چینی نیز خواهان شماره شش تیم ملی بود اما با پاسخ منفی او روبه‌رو شد. این تیم چینی حتی مبلغی در حدود ۵/۱ میلیون دلار برای جذب عزت‌اللهی کنار گذاشته بود اما تصمیم سعید انتخاب مسیری برای ادامه حضور در فوتبال اروپا بود. پس این پیشنهاد نیز خود به خود منتفی شد تا عزت‌اللهی همچنان به روزهای آینده چشم بدوزد.
سعید البته پاناتینایکوس یونان را هم خواهان خود می‌دید، آن هم از طریق سرمربی‌اش که رابطه مناسبی با کریم انصاری‌‌فرد داشت و مربی فصل قبل او بود. این انتقال نیز انجام نشد، چون عزت‌اللهی همچنان در حال بررسی پیشنهادهایش است. پیشنهادهایی که در جیب اوست اما همه آنها را بی پاسخ گذاشته و انتخاب تیم آینده‌اش را به روزهای بعد موکول کرده.

 


او البته تیم‌های ایرانی را نیز خواهان خود می‌بیند اما بازگشت، آخرین راه اوست. یک احتمال جدی حضور عزت‌اللهی در پرسپولیس است. تیمی که پس از جدایی احمد نوراللهی نیاز مبرمی‌ به یک هافبک تدافعی دارد. هدف برانکو ابتدا علی کریمی بود، چون به هیچ وجه – حتی یک درصد – احتمال بازگشت عزت‌اللهی به لیگ ایران را نمی‌داد. پس از منتفی شدن حضور کریمی در لیگ ایران، گویا برانکو بدش نمی‌آید بخت خود را برای جذب عزت‌اللهی بیازماید. بازیکنی که هم آزاد است و هم جزو سهمیه زیر ۲۱ ساله ها. او جایی از فهرست بزرگسال پرسپولیس را اشغال نمی‌کند، پس برای برانکو یک تیر است و چند نشان. حتی اگر به هدف نخورد، او و پرسپولیس چیزی را از دست نمی‌دهند.
عزت‌اللهی البته به بازگشت فکر نمی‌کند اما پیشنهاد پرسپولیس می‌تواند هر بازیکنی را وسوسه کند. حتی عزت‌اللهی که چندین و چند پیشنهاد اروپایی و آسیایی را در جیب دارد. سعید فعلا هدفی جز بازی در اروپا ندارد. او می‌خواهد بماند، بجنگد و گلیم خود را در لیگ‌های معتبر از آب بیرون بکشد.
برای همین عزت‌اللهی زمان دارد تا بهترین مسیر را انتخاب کند. سعید برای اینکه به هدف اصلی‌اش برسد، نباید به سرعت و آنی تصمیم بگیرد چون آزاد است و هر زمانی که تشخیص بدهد تیم مورد نظرش پیشنهاد بازی به او داده، می‌تواند پای قرارداد را امضا و تیم جدیدش را معرفی کند. پس سعید هم بی گدار به آب نمی‌زند. بخصوص حالا که بازیکن اصلی تیم ملی است و یکی از وزنه‌های قابل اتکای کی‌روش.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه