نائب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در گفتگو با 8دی:

عقیم سازی زنان در تناقض با کرامت انسانی است / آسیب های اجتماعی راهکارهای علمی و منطقی دارند

نائب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس عقیم سازی زنان را در تناقض با کرامت انسانی دانست و گفت: آسیبهای اجتماعی راهکارهای علمی دارند.

عقیم سازی زنان در تناقض با کرامت انسانی است / آسیب های اجتماعی راهکارهای علمی و منطقی دارند

سید مرتضی خاتمی در گفتگو با خبرنگار ۸دی، موضوع عقیم سازی زنان را به شدت محکوم کرد و اظهار داشت: ما صد در صد مخالف با عقیم سازی زنان هستیم و این به هیچ وجه راه درستی برای برخورد با آسیب های اجتماعی نیست.

وی با بیان اینکه عقیم سازی راه علاج و مقابله با آسیب های اجتماعی نیست، افزود: مقابله با آسیب های اجتماعی راهکارهای علمی و منطقی دارند که باید آن راهکار ها را برای حل آسیب ها اتخاذ نماییم.

نماینده مردم ایجرود و ماه نشان در مجلس شورای اسلامی به کرامت انسانی در حل آسیب های اجتماعی تاکید کرد و گفت: انسان ها دارای کرامت بالایی هستند و ما نباید از واقعیت ها فرار کنیم .

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عقیم سازی زنان را فرار  به جلوی برخی افراد دانست و اظهار کرد: کسی که در مخیله اش خطور می کند برای کاهش آسیب های اجتماعی زنان را عقیم کنیم به نوعی از واقعیت ها فرار می کند.

خاتمی با تاکید بر اینکه موضوع عقیم سازی قطعا مورد تایید نیست، تصریح کرد: امیدواریم مسئولین و متولیان مربوط به ساماندهی آسیب های اجتماعی هرچه زودتر با این توهمات مقابله کنند و همانطور که دغدغه رهبری انقلاب و بسیاری از صاحب نظران و کارشناسان کشور ما است راهکار های مناسبی نسبت به این موضوع ارائه کنند.

وی اوضاع نابسامان موضوع زنان را برازنده کشوری دارای تمدن همچون ایران ندانست و افزود: گذشته از آمارهای موجود، تعداد زنان بد سرپرست و بی سرپرست در جامعه قابل توجه است ولی برای کشوری مثل ایران ساماندهی این موارد کار دشوار و سختی نیست و لازم است که یک عزم همگانی وجود داشته باشد تا ما بتوانیم نسبت به این پدیده شوم اقدام انقلابی صورت دهیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه