نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل:

یک ماه حقوق نجومی بگیران بسیاری از مشکلات یک بیمارستان را حل می کند

نماینده مجلس گفت: قطب درمانی شرق تنها ۴ تخت آی سی یو دارد البته یک ماه از حقوق نجومی بگیران مشکلات یک بیمارستان را حل می کند.

یک ماه حقوق نجومی بگیران بسیاری از مشکلات یک بیمارستان را حل می کند

به گزارش ۸دی، به نقل از «لاهیجان»، نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در همایش «باروری سالم و سیاست های جمعیتی» که صبح امروز در سالن همایش های دانشکده شهید رجایی با حضور جمعی از بانوان شهرستان برگزار شد با بیان اینکه  مشکلی از حیث منابع انسانی و مالی در کشور وجود ندارد افزود: باید فضای جامعه همانند دفاع مقدس باشد که تمام افراد در جامعه با برنامه بودند و برای پیروزی و رشد جامعه و نظام اسلامی تلاش می کردند.
نیکفر با بیان اینکه در آن روز حملات دشمن مستقیم و نظامی بود ولی امروز سیاست هایی که در قبال ما در نظرگرفته اند شفاف و روشن نیست گفت: از حیث فرهنگی نیز اکنون فرهنگ دفاع مقدس در بین ما حاکم نیست و عزم عمومی برای حل مشکلات کشور و نظام وجود ندارد.
وی با بیان این موضوع که هرکسی باید بداند که می تواند گوشه ای از مشکلات کشور را حل کند افزود: جمعیت جوان و سالمند کشور که یک فرصت است، نباید برای ما تهدید تلقی شود.
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل با اشاره به وضعیت بیمارستان دولتی لاهیجان که قطب درمانی شرق گیلان نیز محسوب می شود افزود: افرادی مجوز دادند که عده ای به عنوان رادیولوژیست در شهر فعالیت کنند، ولی با بیمارستان دولتی همکاری نداشته باشند.
وی در پایان با بیان اینکه قطب درمانی شرق گیلان تنها ۴ تخت آی سی یو دارد افزود: البته یک ماه از حقوق نجومی بگیران کلی از مشکلات یک بیمارستان در کشور را حل می کند.

فاطمه نوروزی کارشنان مسئول باروری سالم و جمعیت استان گیلان نیز در این همایش با بیان اینکه هشت درصد جمعیت گیلان بالای ۶۵ سال و ۱۴ درصد جمعیت گیلان بالای ۷۴ سال هستند گفت: سیصد هزار نفر از جمعیت گیلان سالمند هستند.
وی با بیان اینکه مشخص نیست که متولی سالمندان در کشور وزارت بهداشت است یا بهزیستی گفت: سالمند شدن جمعیت یک فرآیند کاملا طبیعی است و نمی توان آن را متوقف و محدود کرد بلکه با سیاست گذاری آسان می توانیم این فرآیند را کنترل کنیم.
فاطمه نوروزی با بیان اینکه پیش بینی ساز و کارهای لازم برای بهره مندی و حضور سالمندان در عرصه های مناسب ضروری است گفت: سالمندان به چهار پارامتر احترام، سلامت، امنیت و مشارکت نیازدارند.
وی با بیان اینکه سالمندان باید مورد احترام قرارگیرند بخصوص در فرهنگ ما که یک فرهنگ دینی است گفت: سالمندان همچنین باید امنیت داشته باشند و در کنار خانواده های خود حضور داشته باشند.
کارشنان مسئول باروری سالم و جمعیت استان گیلان با بیان ایمکه سالمند باید در کارها مشارکت داشته باشد و در برنامه ها به آن توجه شود که متاسفانه این امر مهم مورد غفلت قرار گرفته است گفت: امیدواریم در برنامه ششم توسعه، نگاه ویژه ای به این موضوع شود، زیرا امید به زندگی در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گرفته است.
وی در ادامه گفت: امید به زندگی با کیفیت در ایران ۶۴ سال است ولی امید به زندگی ۷۴ سال است.
نوروزی افزود: پیری بیماری نیست بلکه با سبک زندگی درست، تغذیه مناسب و فعالیت ورزشی می توانیم پیری طبیعی، سالم و باکیفیت داشته باشیم.
وی در پایان افزود: سالمندی که استقلال دارد می تواند مشارکت درست در جامعه داشته باشد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه