استاندار گیلان خبر داد؛

۲ پست اسکله مجتمع بندر کاسپین آماده افتتاح / مدیر عامل جدید کشتی رانی خزر معرفی شد

استاندار در دیدار با مدیر عامل شرکت کشتیرانی ایران گفت: ۲ پست اسکله مجتمع بندر کاسپین آماده افتتاح در دهه فجر است.

۲ پست اسکله مجتمع بندر کاسپین آماده افتتاح / مدیر عامل جدید کشتی رانی خزر معرفی شد

به گزارش ۸دی، محمدعلی نجفی در نشست معارفه‌ی مدیر عامل جدید شرکت کشتیرانی خزر که با حضور سعیدی نژاد مدیر عامل شرکت کشتیرانی ایران در دفتر استاندار برگزار شد با اشاره به اینکه در استان گیلان در حوزه‌ی دریای خزر اقدامات مثبتی شکل گرفته است اظهار داشت: ساخت مجتمع بندر کاسپین پس از بازدید دکتر روحانی سرعت قابل ملاحظه گرفت و بصورت سه شیفته و شبانه روز فعالیتهای کاری و عمرانی در این بندر مشهود است.

وی به سفر دکتر روحانی در سال گذشته به گیلان اشاره و افزود: در این سفر در بازدیدی که ایشان از منطقه آزاد انزلی داشتند با مشاهده‌ی پتانسیل های موجود این منطقه و اقدامات صورت گرفته بر لزوم برنامه ریزی بلند مدت و نقش آفرینی این بندر در ترانزیت کالای منطقه تأکید داشتند.

وی از آماده شدن دو پست اسکله از بندر کاسپین خبر داد و گفت: برای بهره برداری از این پروژه ها  تلاش می کنیم تا مقامات کشوری حضور یابند.

نجفی با بیان اینکه برای مجتمع بندر کاسپین ۲۲ پست اسکله پیش بینی شده است  افزود: ما باید از مسیر دریای خزر برای حمل و نقل کالا حداکثر بهره برداری را انجام دهیم  و ساخت مجمتع بندر کاسپین بر همین اساس شکل گرفته است.

استاندار گیلان با بیان اینکه یکی از دو اسکله آماده افتتاح در سفر اردیبهشت ماه رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام کلنگ زنی شد گفت: مجتمع بندر کاسپین یکی از نتایج اثرات ماندگار اقدام مرحوم آیت ا… هاشمی رفسنجانی در پایه گذاری منطقه‌ی آزاد انزلی محسوب می‌شود که در آینده مایه‌ی افتخاری برای گیلان محسوب خواهد شد.

وی به توسعه‌ی بنادر انزلی و آستارا و افزایش حجم مبادلات کالا از طریق این بنادر اشاره و اظهار داشت: آیت ا… هاشمی رفسنجانی در سفر به گیلان و منطقه آزاد آینده‌ی درخشانی برای انزلی و این منطقه توصیف کردند.

نجفی با بیان اینکه علی رغم اقدامات صورت گرفته در موضوعات اقتصادی در سالیان گذشته بهره‌ی لازم از دریا برده نشده است اظهار داشت: علاوه بر توسعه  بنادر در دولت تدبیر و امید در حوزه‌های پرورش ماهی در قفس و پرورش ماهیان خاویاری تلاش‌های ویژه‌ای انجام گرفته است.

استاندار گیلان بر ضرورت توسعه‌ی زیر ساخت‌های حمل و نقل دریایی در استان گیلان تأکید و تصریح کرد: با تسهیل رفت و آمد مسافران و گردشگران از طریق دریا علاوه بر افزایش تعداد گردشگران، سرمایه‌گذاری در این حوزه نتایج مثبتی خواهد داشت .

وی با بیان اینکه استفاده از حوزه‌ی گردشگری دریا محور در استان گیلان نزدیک به صفر است افزود: در ابتدای دهه‌ی هفتاد با کشتی میرزاکوچک در صدر یک هیأت صد نفره تجاری از طریق دریا به باکو و نیز آستراخان سفر کردیم اما پس از چند سال این ارتباط ضعیف شد.

نجفی با بیان اینکه در سفر اخیر به روسیه استاندار آستراخان از ساخت یک کشتی مسافربری برای گردشگری دریایی در خزر خبر داد و گفت: این کشتی جهت سفر گردشگران روسی و بالعکس به باکو، انزلی و آستارا ساخته و بکارگیری می‌شود.

وی بر ضرورت توسعه‌ی بخش تجاری با بندر آکتائو قزاقستان تأکید و تصریح کرد: بندر آکتائو در سال‌های گذشته از فعالیت خوبی برخوردار نبود اما در حال حاضر با امکانات بسیار خوب یک بندر پویا و فعال است.

استاندار گیلان همچنین به اقدامات مثبت صورت گرفته در دوران تصدی آقای غنچی در شرکت کشتیرانی خزر اشاره کرد و گفت: امیدوارم با نگاه تجارتی و حمایت از بازرگانان با اندیشه و درایت توسعه‌ی هرچه بیشتر را در مدیریت جدید این شرکت شاهد باشیم.

در این دیدار مدیرعامل شرکت کشتیرانی ایران با قدردانی از ارتباطات مثبت اساندار گیلان در گسترش حجم تجارت با کشورهای منطقه گفت: کشتیرانی بزرگترین ناوگان ملی کشور و جزء اولین شرکت‌های بزرگ منطقه غرب آسیا هستیم.

سعیدی نژاد با بیان اینکه کشور ما همیشه با سختی‌ها و مشکلات روبه رو بوده افزود: در دوران دفاع مقدس و نیز تحریم‌های ناجوانمردانه علیه کشورمان شرکت‌ها و نفرات شاغل در کشتیرانی جزء اولین افراد در تحریم بودند.

وی با بیان اینکه دشمنان کشور تصور می‌کردند با تحریم می‌توانند مسیر صادرات و واردات از طریق کشتیرانی را متوقف کنند افزود: با توجه به وجود توانمندی بالا در نیروهای متخصص داخلی توانستیم به صورت کاملاً حرفه‌ای تحریم‌ها را کم اثر کنیم  و اجازه‌ی تحقق مقاصد دشمنان را ندادیم.

مدیر عامل شرکت کشتیرانی ایران خاطر نشان کرد: با وجود چنین بنیه‌ی قوی خط ملی کشتیرانی ایران می‌تواند بهترین ناوگان را در سطح منطقه داشته باشد که کشورهای خلیج فارس نتوانستند چنین مسیری را طی کنند.

وی به گشایش برجام در خصوص فعالیتهای کشتیرانی اشاره کرد و اظهار داشت: بحمدا… در همه‌ی نقاط استراتژیک دنیا حضوری موفق و فعال داریم که این یک سرمایه و اعتبار برای کشور محسوب می‌شود.

سعیدی نژاد با بیان اینکه در بدو ورود به شرکت کشتیرانی در منطقه خزر و CIS تمرکز ویژه‌ای داشتم افزود : اتفاقات خوبی که بین دریای آزاد و CIS در حال شکل گیری است می‌تواند از مسیر ایران و به خصوص از بندر انزلی باشد.

وی گفت: با تحقق این امر در توسعه‌ی تجارت تحول خاصی را شاهد خواهیم بود که نتیجه آن می‌تواند توسعه‌ی اقتصادی در گیلان باشد.

در پایان این نشست با قدردانی از علی اکبر غنجی، باقری نژاد به عنوان مدیر عامل جدید شرکت کشتیرانی خزر معرفی شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه