مدیر عامل سازمان آتش نشانی رشت مطرح کرد؛

بساز بفروشهایی که قاتل هستند! / ماموریت رسمی آتشنشانی رشت به پاتوق بسیج گیلان + تصاویر

جمعی از اعضای پاتوق فرهنگی هنری اجتماعی بسیج گیلان جهت همدردی با پرسنل آتش نشانی شهرستان رشت دیدار کردند.

بساز بفروشهایی که قاتل هستند! / ماموریت رسمی آتشنشانی رشت به پاتوق بسیج گیلان + تصاویر

به گزارش هشت دی، عصر یکشنبه جمعی از اعضای پاتوق فرهنگی هنری اجتماعی بسیج گیلان جهت همدردی با پرسنل آتش نشانی شهرستان رشت در پایگاه مرکزی رشت واقع در فلکه ی انتظام حضور پیدا کردند.

امین محصل تبریزی مدیر پاتوق فرهنگی هنری اجتماعی بسیج گیلان ضمن عرض تسلیت به مدیر عامل آتش نشانی شهرستان رشت و پرسنل آتش نشانی اظهار داشت: فاجعه ی از دست دادن قهرمانانِ جانفشانِ سازمان آتش نشانی دلهای همه ی ایرانیان را آزرد.

تبریزی با بیان اینکه پاتوق فرهنگی هنری اجتماعی بسیج خود را موظف به همکاری با سازمان آتش نشانی در زمینه های مختلف می داند، از ایجاد معاونت آموزشی فرهنگ ایمنی در‌ پاتوق خبر داد و افزود: این معاونت وظیفه ی فرهنگ سازی، آموزشهای میدانی و ایمن سازی فرهنگی را خواهد داشت لذا یکی از نیروهای آتش نشانی مسئولیت این سازمان را بر عهده خواهد گرفت.

بابک رمضانی مدیر عامل سازمان آتش نشانی  و خدمات ایمنی شهرداری رشت ضمن خیر مقدم گویی به اعضای پاتوق و قدردانی از ابراز همدردی آنان اظهار داشت: مردم ایران، مسلمانی و شیعه گری را به نحو احسنت ماندگار کرده و با ابراز همدردی خود اجازه ندادند فراغ همکاران شهیدمان را به تنهایی به دوش کشیم.

رمضانی با بیان اینکه این لطف مردم مسئولیت ما را دوچندان کرده است افزود: اهم مسئولیت ما ایجاد امنیت بیشتر برای شهروندان می باشد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرستان رشت تصریح کرد: با توجه به اعلام آمادگی پاتوق فرهنگی هنری اجتماعی بسیج، سازمان آتش نشانی طی تفاهم نامه ای رسمی به پاتوق مزبور ماموریتی رسمی خواهد داد.

وی ضمن  تشریح ماموریت پاتوق بیان داشت: پاتوق ماموریت دارد آموزش حرفه ای و نیمه حرفه ای توسط هنرمندان این مجموعه به صورت چهره به چهره با مردم جهت ترویج فرهنگ ایمنی بپردازد.

رمضانی با بیان اینکه ما اعضای پاتوق را آتش نشان داوطلب می دانیم بیان داشت: علاوه بر ماموریت آموزشی پاتوق هرگاه نیاز به حضور اعضا در عملیات اطفاء حریق دیده شود از حضور آتش نشانان داوطلب پاتوق بسیج گیلان استفاده خواهیم کرد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرستان رشت از ساخت پایگاه شماره ی ۱۳ آتش نشانی در کمربندی خرمشهر توسط یک خیّر به میزان ۴۵۰ میلیون تومان خبر داد و افزود: پایگاه شماره ی ۱۴و ۱۵ در حال احداث است که با اتمام آن به ۱۵ پایگاه در رشت خواهیم رسید که این شمارش پایگاه، ما را به نُرم استاندارد آن خواهد رساند.

آتش نشان رمضانی با اشاره به ۳۳۰ نیروی آماده به خدمت در ایستگاههای آتش نشانی گفت: با اتمام ۱۵ پایگاه مذکور و آغاز به کار پایگاه های جدیدالاحداث نیروهای آتش نشانی به ۴۰۰ نفر خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرستان رشت با بیان اینکه ایستگاهها براساس توزیع جمعیت، سطح دسترسی، موقعیت، بافت های فرسوده، میزان وسعت و … پایه گذاری می شود افزود: نوسازی، بازسازی و خرید ماشین در دستور کار این سازمان قرار دارد.

آتش نشان رمضانی به حادثه ی غمناک پلاسکو اشاره کرد و در تبیین آن گفت: اسکلت فلزی در ساختمان پلاسکو بسیار خطرناک بود، از آن گذشته به این ساختمان بارها اخطار داده بودند که متاسفانه جدی گرفته نشد‌، و باعث این فاجعه ی دردناک شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرستان رشت بساز بفروشهایی که قوانین را رعایت نمی کنند را قاتل خطاب و تاکید کرد: سازمان آتش نشانی قاطعانه به ساختمانهایی که رعایت اصول ایمنی را نمی کنند پایان کار نخواهد داد.

مدیر خدمات شهری شهرداری رشت و عضو هیات مدیره سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت نیز در این دیدار ضمن تسلیت این فاجعه اسفناک اظهار داشت: مردم ایران معنای گذشت را به خوبی درک می کنند و با آغوش باز می پذیرند، این حادثه ی شهادت گونه مردم را به شدت متاثر کرد.

شهرستانی با اشاره به آتش نشانان حاضر در جلسه تصریح کرد: هر کدام از این آتش نشانان به درجه ی جانبازی نائل آمده، اما با اقتدار به خدمت برای مردم مصمم هستند.

عضو هیات مدیره سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت یادآور شد که آتش نشانان علاوه بر حفظ جان مردم، حافظ امانات و اموالشان نیز می باشند که شایسته ی تقدیر است.

مدیر خدمات شهری شهرداری رشت با بیان اینکه هر آتش نشان یک بسیجی است افزود: من با وجود اینکه فعالیتهای مختلفی در شهرداری، شورای شهر و غیره… دارم باید تاکید کنم تنها جایی که احساس آرامش به سراغم می آید سازمان آتش نشانی می باشد زیرا این عزیزان به هیچ حاشیه ای ورود نکرده و تنها فکر و ذهنشان حفظ جان و مال و زندگی مردم است.

گفتی است پاتوق بسیج از زیر مجموعه های بسیج هنرمندان بوده و به منظور تبیین دغدغه های رهبری معظم انقلاب در خصوص تهاجم فرهنگی و مشکلات موجود در این زمینه در مراکز استانها تشکیل شده است.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه