روز شمار تاریخ ترور در ایران / 4 بهمن؛

شهادت ۱۹ نفر در حمله تروریستی منافقین در کشور در ۴ بهمن

چهارم ماه بهمن، مصادف با سالروز ترور حداقل ۱۹ ایرانی در بین سالهای ۶۰ تا ۷۸ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

شهادت ۱۹ نفر در حمله تروریستی منافقین در کشور در ۴ بهمن

به گزارش هشت دی، چهارم ماه بهمن، مصادف با سالروز ترور حداقل ۱۹ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۹ تا ۸۰ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی شهدای این روز به شرح زیر می باشد:

تقی نورمحمدی ۱۶ خرداد ماه ۱۳۳۵ در تهران متولد شد و ۴ بهمن ماه ۱۳۵۹ در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

خلیل یوسف زاده ۱ فروردین ماه ۱۳۲۹ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۴ بهمن ماه ۱۳۵۹ در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

هدایت قلی زاده فرد ۱ تیر ماه ۱۳۴۰ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۴ بهمن ماه ۱۳۵۹ در مهاباد در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ولی الله محمودی ۱۶ بهمن ماه ۱۳۳۷ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۴ بهمن ماه ۱۳۵۹ در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

خلیل یوسف زاده ۱ فروردین ماه ۱۳۲۹ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۴ بهمن ماه ۱۳۵۹ در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

فخرالدین اسدزاده یکم فروردین ماه ۱۳۴۰ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۴ بهمن ماه ۱۳۵۹ توسط گروهک تروریستی منافقین در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سیدصدرالدین آل‌طه در سال ۱۳۴۰ در استان فارس متولد شد و ۴ بهمن ماه ۱۳۶۰ در بوکان در یک حمله مسلحانه بوسیله گروهک تروریستی منافقین به شهادت رسید.

حسن آراسته ۲۰ مرداد ماه ۱۳۳۹ در استان تهران متولد شد و ۴ بهمن ماه ۱۳۶۰ در مریوان در یک حمله مسلحانه توسط گروهک تروریستی منافقین به شهادت رسید.

قاسم قزی ۱ دی ماه ۱۳۴۰ در استان خراسان متولد شد و ۴ بهمن ماه ۱۳۶۰ در حالی که سرباز وظیفه بود در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

قادر باریکی ۲ اردیبهشت ماه ۱۳۴۲ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۴ بهمن ماه ۱۳۶۲ توسط گروهک دموکرات در میدان وحدت نقده ترور شد و به شهادت رسید.

حجت صالحی ۲ فروردین ماه ۱۳۴۳ در استان تهران متولد شد و ۴ بهمن ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در کردستان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سیروس فخر کمال یکم تیر ماه ۱۳۴۰ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۴ بهمن ماه ۱۳۶۲ در مروز ایران و ترکیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مصطفی نجفی ۱۲ آبان ماه ۱۳۳۵ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۴ بهمن ماه ۱۳۶۲ در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

غلامرضا یزدانی ۲ خرداد ماه ۱۳۴۱ در استان مازندران متولد شد و ۴ بهمن ماه ۱۳۶۰ در حالی که سرباز وظیفه بود در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی اسدیان ۱۰ بهمن ماه ۱۳۴۰ در استان تهران متولد شد و ۴ بهمن ماه ۱۳۶۲ در خوی در حمله مسلحانه گروهک تروریستی منافقین به شهادت رسید.

محمد کنعانی ۶ اردیبهشت ماه ۱۳۴۳ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۴ بهمن ماه ۱۳۶۳ در سردشت در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید محسن سیدی ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۴۸ در استان خراسان متولد شد و ۴ بهمن ماه ۱۳۶۵ در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

یوسف پورحسن طالاری ۷ خرداد ماه ۱۳۴۲ در استان خراسان متولد شد و ۴ بهمن ماه ۱۳۶۵ در مریوان در یک حمله مسلحانه بوسیله گروهک تروریستی منافقین به شهادت رسید.

عصمت جوادیان آقجه کهل ۱۴ دی ماه ۱۳۰۵ متولد شد و ۴ بهمن ۱۳۷۸ در محور یزد – کرمان توسط اشرار مسلح ترور شد و به شهادت رسید.

پوراندخت اکبریه ۲۰ آذر ماه ۱۳۲۵ متولد شد و ۴ بهمن ماه ۱۳۷۸ در مهریز توسط اشرار مسلح در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه