با رأی اکثریت اعضا؛

شهردار کلانشهر رشت ماندگار شد / مشروح سخنان موافقان و مخالفان

با رای اکثریت اعضای شورای اسلامی رشت در جریان برگزاری جلسه امروز (یکشنبه) شورا، سکان مدیریت شهری در دستان سید محمدعلی ثابت قدم شهردار این کلانشهر باقی ماند.

شهردار کلانشهر رشت ماندگار شد / مشروح سخنان موافقان و مخالفان

به گزارش ۸دی، با اعلام وصول طرح استیضاح شهردار رشت در یکشنبه هفته گذشته با امضاء شش عضو شورا، قرار شد تا شهردار این کلانشهر امروز (یکشنبه) در صحن شورا حاضر و به سه سوال اعضای شورای اسلامی پاسخ دهد.
سید محمدعلی ثابت قدم امروز در جریان برگزاری یکصد و هفتاد و سومین جلسه شورای اسلامی کلانشهر رشت حاضر شد و به سه سوال از پیش تعیین شده اعضای شورای اسلامی پاسخ داد.

*سوالات اعضای شورای رشت از شهردار
سه سوالی اعضای شورای اسلامی عبارت است از: علی رغم تاکید و تذکرات مکرر و ابراز نگرانی اعضا در رابطه با پرداخت بموقع حقوق ، مزایا و کسورات بیمه ای پرسنل شهرداری و کلیه نیروهای خدماتی شرکت اعم از پاکبانان، رانندگان ، نگهبانان و … چرا هنوز شاهد تاخیر در پرداختی های مطالبات پرسنل هستیم و چرا به بهانه های کارهای عمرانی ، این بخش از وظیفه شهرداری رشت مغفول مانده است؟
علیرغم تذکرات مبنی بر آسفالت و اجتناب از کنده کاری های متعدد چرا توجهی نشده است؟ و چرا شهرداری رشت به تعهد خود در رابطه با جمع آوری عابر بانک های بانک شهر نصب شده در چهار نقطه از سطح شهر عمل نکرده است؟

*پاسخ شهردار رشت
شهردار کلانشهر رشت در پاسخ به سوالات اعضای شورای اسلامی گفت: حقوق دی ماه کلیه پرسنل و کارکنان طرف قرارداد با شهرداری و سازمان های تابعه تا ۲۵ بهمن ماه پرداخت خواهد شد و حقوق ماه های گذشته پرداخت شده است.
سیدمحمدعلی ثابت قدم افزود: حقوق معوق پرسنل و نیروی حجمی شاغل در سازمان حمل بار و مسافر (سازمان اتوبوسرانی، تاکسیرانی و پایانه) و مربیان ورزشی طرف قرارداد با سازمان فرهنگی و ورزشی تا ۱۲ بهمن ماه جاری از طرف شهرداری مرکز پرداخت می شود.
وی اظهار کرد: بر اساس توافق مقرر شد مطالبات مربوط به سازمان تامین اجتماعی تا پایان مهرماه از طریق تهاتر تسویه شود اما با توجه به هزینه بیمه آبان و آذر ماه امسال و استفاده از نقدینگی شهرداری برای پرداخت سایر بدهی های ضروری، بهتر است موضوع تهاتر به گونه ای مدیریت شود که در پایان بهمن ماه صورت پذیرد تا نقدینگی کمتری به سازمان تامین اجتماعی در شرایط فعالی پرداخت شود.
شهردار کلانشهر رشت خاطرنشان کرد: لیست بیمه کلیه پرسنل شهرداری و سازمان های تابعه به سازمان تامین اجتماعی ارسال شده و مشکل بیمه درمانی پرسنل مرتفع شده است.
وی در ادامه با تشریح اقدامات شهرداری رشت در بخش آسفالت خیابان های سطح این کلانشهر تصریح کرد: سازمان عمران در بازه زمانی منتهی به پایان سال، به منظور رفع کلیه نواقص موجود در پروسه تولید، حمل و اجرای آسفالت برای کنترل کیفی برنامه عملیاتی دارد.
وی در رابطه با این سوال که چرا شهرداری رشت به تعهد خود در رابطه با جمع آوری عابربانک های بانک شهر نصب شده در چهار نقطه از سطح شهر عمل نکرده ، گفت: برخی مسایل حقوقی مانع این کار شده که پی گیری های لازم در حال انجام است.

*سخنان مخالفان و موافقان در رابطه با پاسخ شهردار
یکی از اعضای شورای اسلامی کلانشهر رشت به عنوان مخالف بیان داشت: سه تا چهار هفته بحث سوال و استیضاح شهردار رشت مطرح است که او در مدت یک ماه فرصت داشت تا حقوق پرسنل را پرداخت کند.
فرهاد شوقی بیان داشت: در سازمان اتوبوسرانی به رانندگان حقوق شان پرداخت نشده و آنان به اعتراض امروز سر کار حاضر نشدند و مشکلاتی ایجاد شده است.
وی با اشاره به کیفیت نامناسب آسفالت بیان داشت: شهردار رشت در استیضاح گذشته نیز همین حرف های تکراری را زده بود که صحبت های امروز او ، ما را به یاد استیضاح گذشته می اندازد.
این عضو شورای اسلامی کلانشهر رشت تصریح کرد: بهانه های شهردار رشت برای جمع آوری کیوسک های بانک شهر، قانع کننده نیست.
مجید رجبی ویسترودی یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی کلانشهر رشت با یادآوری موضوع عدم پرداخت بموقع حقوق پرسنل بیان کرد: موظف به پرداخت حقوق پرسنل است و هیچ بهانه ای پذیرفتنی نیست.
وی با بیان این که در عمل چهار ماه حقوق نیروها عقب افتاده ، خاطر نشان کرد: با توجه به درآمد موجود، چرا ماه ها عقب ماندگی در حقوق وجود دارد؟
وی با پخش فایل صوتی در رابطه با نشست خبری پنجشنبه هفته گذشته شهردار رشت با اصحاب رسانه اظهار کرد: توهین شهردار به اعضای شورا پذیرفتنی نیست آیا این صحبت های شهردار، توهین به اعضای شورا نیست؟
رضا رسولی یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی رشت با اشاره به اقدامات مثبت شهرداری این کلانشهر گفت: تلاش شهرداری برای تسویه حساب در رابطه با بیمه تامین اجتماعی، از کارهای خوب به شمار می رود که این بدهکاری از سال ۸۳ باقی مانده است.
وی در رابطه با پرداخت حقوق پرسنل نیز خاطر نشان کرد: اگر پیگیری های یک ماه گذشته نبود، اراده جدی در رابطه با پرداخت حقوق ها اتفاق نمی افتاد.
در پایان این نشست، شهردار رشت با شش رای موافق استیضاح ، هفت رای مخالف استیضاح و دو رای سفید در سمت مدیریت شهری باقی ماند.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه