در جلسه ستاد مدیریت بحران مطرح شد ؛

احتمال طغیان رودخانه‌ها در گیلان/کسی به فکر مرخصی نباشد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با بیان اینکه نیروهای حوزه مدیریت بحران به فکر مرخصی نباشند اظهار داشت: همه مسئولان مرتبط باید همواره آماده مقابله با بحران‌های مختلف باشند.

احتمال طغیان رودخانه‌ها در گیلان/کسی به فکر مرخصی نباشد

به گزارش۸دی ، حجت شعبان‌پور معاون هماهنگی امور استانداری گیلان و جانشین ستاد مدیریت بحران گیلان عصر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران در رشت با بیان اینکه نیروهای حوزه مدیریت بحران به فکر مرخصی نباشند اظهار داشت: همه مسئولان مرتبط باید همواره آماده مقابله با بحران‌های مختلف باشند.

مدیرکل هواشناسی گیلان نیز در این جلسه اعلام کرد: میزان بارندگی گزارش شده چند روز اخیر توسط ایستگاه‌های هواشناسی، در رشت ۲۵ و در انزلی ۲۳ میلی‌متر بوده و در غرب استان بارش‌ها ناچیز و در حد ۰.۴ میلی متر است.

بهمن کمانگر با بیان اینکه بارش در ۲۴ ساعته آینده در جلگه به‌صورت باران و در ارتفاعات به صورت برف است افزود: شب یکشنبه و صبح دوشنبه برای جلگه انتظار برف و یا مخلوط برف و باران را داریم و این سامانه بارشی اواخر روز دوشنبه از استان خارج می‌شود و روز سه شنبه به‌علت وزش باد در ارتفاعات، انتظار کولاک و در جلگه انتظار یخبندان را داریم.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان عنوان کرد: با توجه به تمهیدات و ذخیره‌سازی‌هایی که قبل از شروع فصل سرما انجام داده‌ایم درباره سوخت مصرفی استان مشکلی نداریم و تنها دغدغه ما مصرف نیروگاه‌ها است.

علی اصغر عباسی با بیان اینکه قطع گاز از سمت ترکمنستان روند برنامه‌ریزی‌های انجام شده را مختل کرده است افزود: خوشبختانه توانسته‌ایم موجودی نیروگاه‌های رشت، لوشان و پره سر را برای ۱۰ الی ۱۵ روز آینده تامین کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز استان گیلان نیز در این جلسه اظهار داشت: شرکت ملی گاز ایران با توجه به افزایش مصرف سوختی که در مصرف گاز وجود دارد ستادی را تشکیل داده‌اند که بتوانند هم‌زمان با پخش، تامین سوخت کشور را مدیریت کنند.

جمشید ظهیری افزود: در استان گیلان روزانه ۱۸ میلیون متر مکعب گاز مصرف می‌شود که از خط شمال حدود ۶/۵ میلیون متر مکعب و مابقی را از خط غرب برداشت می‌کنیم و محدودیتی برای مصرف نداریم و تنها محدودیت ما نیروگاه‌ها و دو کارخانه سیمان است که این دو کارخانه نیز تا ۱۵ بهمن به سوخت گاز باز می‌گردند.

ظهیری با بیان اینکه مشکلی برای تامین گاز گیلان نداریم گفت: تنها مشکل ما تامین گاز مازندران است و تنها نقاطی که می‌توانند گاز را به مازندران منتقل کنند ایستگاه تقویت فشار رشت و دشت ناز است که روزانه ۲۲ میلیون متر مکعب به خط لوله تزریق می‌شود و سهم گیلان ۶ و سهم مازندران ۱۶ میلیون متر مکعب است.

عظیم بلبل آبادی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه سوخت گاز نیروگاه‌های استان در حال حاضر قطع است افزود: سوخت کنونی نیروگاه‌های استان دیزل است و در حال حاضر با توجه به ذخیره گازوئیل نیروگاه‌ها، نیروگاه رشت برای ۱۰ روز و لوشان و پره سر برای ۵ روز با توجه به میزان مصرف قادر به تولید برق است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم گیلان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه