صبح امروز صورت گرفت ؛

استیضاح شهردار رشت رای نیاورد

جلسه استیضاح شهردار رشت با حضور اعضای شورای اسلامی این شهر برگزار شد.

استیضاح شهردار رشت رای نیاورد

به گزارش ۸دی ، مسعود کاظمی پیش از ظهر امروز در صد و هفتاد و سومین جلسه شورای شهر رشت با عرض تسلیت حادثه ساختمان پلاسکو خطاب به شهردار رشت، اظهار کرد: نامه های شهردار نباید قبل از اینکه به دست اعضای شورای شهر برسد در سایت ها و پایگاه های خبری منتشر شود.

وی با بیان اینکه قانون فصل الخطاب است و می تواند شهردار را عزل یا نصب کند، گفت: از رسانه ای کردن نامه های اداری پرهیز کنید.

رجبی ویسرودی ناطق اول جلسه در ادامه با تسلیت فاجعه پلاسکو به مبحث بودجه اشاره کرد و گفت: ۳۸درصد بودجه ۱۳۹۵محقق شده است و قانون می گوید بر اساس بودجه محقق شده بودجه جدید را باید بررسی و مشخص کرد.

وی ادامه داد: من مجددا نامه ای به رئیس شورا ارسال کردم و امیدوارم برخلاف سایر نامه ها این بار این نامه با حضور شهردار بررسی شود.

عضو شورای شهر رشت ادامه داد: شهردار در مصاحبه ی دیگری کل اعضای شورا را نااگاه نامیده است و می گوید اگر نیاز به کلاس دارند من برایشان برگزار می کنم.

وی با بیان اینکه اعضای شورا امروز به خاطر شهر رشت رای درست بدهند، گفت: کسانی که منافع آنها در کمد شهردار رشت است باید به خود بیایند.

در ادامه بین رجبی وبسرودی و حاجی پور بحث لفظی در گرفت که رجبی گفت: اگر بی اخلاقی صورت گرفته از بزرگان جمع این رفتارها انجام شده که ما هم تلمذ کرده ایم.

محمود باقری خطیبانی نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه بارها اعضای شورا توسط شهردار رشت به باج گیر و ضد توسعه متهم شده اند، گفت: شهردار افراد باج گیر و ضد توسعه در جلسه ای معرفی کنند.

وی ادامه داد: شهردار در نشست خبری عنوان کرد کسانی که زیاد داد و فریاد می کنند خودشان در منازل و خانه هایی نشسته اند که به سویه بوده و به مسکونی  تبدیل کرده اند.

باقری خطیبانی بیان کرد: یکی از شهرداران مناطق جایی عنوان کرده بودند که کوتوله های شورا کاری کرده اند که شهردار روزی چند قرص می خورد احتمالا جناب شهردار آن شب که مصاحبه داشتند قرص خورده بودند.

وی با بیان اینکه ما توهین نمی کنیم بلکه حرفها و دغدغه های خود را می گوییم، گفت: خواهش من از اعضای محترم شورا این است که توهین و افترای این بزرگوار را که بارها مورد آن قرار گرفتیم را پیگیری کنید.

عضو شورای شهر رشت ادامه داد: اسناد زمین و مالکیت بنده موجود است و من در اختیار می گذارم پس روی سخن ایشان با من نیست و اگر با هر کدام از اعضا هست پیگیری کند.

باقری تاکید کرد: آیا گفتن بحث پیاده راه فرهنگی و انحراف بودجه ضد توسعه است؟ اعتراض در خصوص آوردن شرکت پلشیر ضد توسعه و ندانستن اقتصاد است؟

وی عنوان کرد: برخی می گویند محمود باقری یک درصد خلاف های ثابت قدم را می داند و فریاد می زند برخی ها ۱۰۰ درصد را می دانند و سکوت کرده اند.

** باقری خطیبانی: آقای ثابت قدم تو اوج خلافی!

عضو شورای شهر رشت تصریح کرد: اگر می گویند عضو شورا خلاف کرده باید با آن عضو برخورد شوند ولی آقای ثابت قدم تو اوج خلافی!!

وی با بیان اینکه  ساخت و سازی که شهردار بصورت خلاف انجام داده است بزرگترین پیمانکاران این شهر انجام نداده اند، بیان کرد: اگر عضو شورای شهر یک طبقه اضافه کرده بروند و قلع قمع اش کنند.

وی با بیان اینکه شهردار اصلا توسعه پذیر نیست و دنبال این کار هم نیست، تصریح کرد: می گویند برای کربلا ۱۸۰ میلیون تومن برای اربعین پول داده ایم چون امام حسین را دوست داریم، اینجا رفتگر و راننده اتوبوس پول ندارند.

باقری گفت: بنده همین جا می مانم و به سوریه به عنوان مدافع حرم نمی روم همین جا می مانم تا جلوی چپاول را بگیرم.

در ادامه رجبی و شوقی به عنوان مخالف و  رسولی به عنوان موافق برای ارائه پاره ای توضیحات ثبت نام کردند.

حاجی پور دیگر عضو شورا بدون نظر موافق و مخالف برای طرح سوال خود ثبت نام کرده است.

حاجی پور خطاب به شهردار گفت: بودجه باید بر مبنی بودجه ۹ماه جاری و ۳ماه باقی مانده سال و با ۲۰درصد افزایش باشد.

وی ادامه داد: به تجربه ثابت شده ۳ ماه آخر سال وضعیت شهرداری بسیار خوب و فرودین ماه بدترین ماه سال خواهد بود.

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه پیشنهاد میکنم بر اساس واقعیت ها بودجه نوشته شود، بیان کرد: ما پایین ۴۰درصد و حدود ۳۵۰میلیارد تحقق بودجه داشتیم در ۳ماه آخرسال گذشته جقدر بوده که الان به ۱۲۰۰میلیارد رسیده است؟

رجبی ویسرودی در ادامه در خصوص استیضاح گفت: ۱۲۱ میلیارد به اسفالت اختصاص داده شد و این در حالی است که کل مساحت خیابان های اصلی و فرعی حدود ۹هزار متر مربع است که توسط سازمان عمران اعلام شده است.

وی ادامه داد: اگر کل خیابان های شهر بعلاوه کل فرعی های رشت را می خواستیم لکه گیری و آسفالت کنیم ۲۸۸میلیارد می شد یعنی ۵۱درصد خیابان ها نباید هیچ لکه ای داشته باشد.

رجبی گفت: چرا آسفالت آنقدر لکه دارد؟ چرا ۹۰درصد خیابان ها هنوز مشکل دارند؟

** رجبی ویسرودی: برخی اعضای شورا از منافع شهرداری حمایت می کنند یا از حق و حقوق مردم؟!

وی در ادامه با اشاره به حقوق پرسنل و کارگران، گفت: ما اینجا هستیم که از حقوق مردم دفاع کنیم یک سری از دوستان از منافع شهرداری حمایت می کنند یا از حق و حقوق مردم؟!

رجبی با بیان اینکه آیا تاوان پروژه ها را باید کارگران بدهند؟ گفت: آیا پرداخت حقوق اصلا برای شهرداری مهم است؟

عضو شورای شهر رشت با اشاره به نصب غیر قانونی نت شهرها، گفت: ۶ماه شورا اعلام کرده است که این نت شهرها جمع اوری شود اما هنوز کاری انجام نشده!

در ادامه فایل صوتی توهین شهردار به اعضای شورا در صحن شورا پخش شد

موسوی روزان عضو شورای شهر رشت در این خصوص اعتراض کرد این صوت چه ربطی به استیضاح دارد!

**فرهاد شوقی: شهردار در مورد باج گیرهای شورا شفاف و مصداقی حرف بزند

فرهاد شوقی بعنوان مخالف شهردار سخن گفت و بیان کرد: امروز در سازمان اتوبوسرانی تعدادی از رانندگان سرکار خود نرفتند و ناظرین تاکسیرانی حقوق نگرفته اند.

وی افزود: شهردارکافی بود که از شروع پروژه های جدید دست بردارد و حقوق پرسنل را پرداخت کند.

عضو شورای شهر رشت تصریح کرد: شهردار در استیضاح قبلی تاریخ و قول هایی داد اما انجام نشده است.

وی با بیان اینکه برای جمع کردن بانک شهرها چه نیازی است که به دادستان بگویید، گفت: مکاتبه کردن با دادستان این حرف یعنی اعضای شورا را ساده گرفته اید.

شوقی با بیان اینکه پروژه هایی که مدنظر مردم و اساسی است را باید در بودجه قرار داد، گفت: اما همیشه پروژه هایی که مدنظر شخص ثابت قدم است انجام می شود مثل همسطح سازی تازاباد به مبلغ ۳۰میلیارد یا اب نمای پارک ملت!

وی با بیان اینکه شهردار در نشست های خود می گوید یک عده اعضای شورا باج گیر هستند، گفت: شهردار اسم ببرد و شفاف و با مصداق حرف بزند.

** رضا رسولی: برخی نگران منافع خود هستند اما برخی واقعا نگران شهر اند

رضارسولی به عنوان موافق شهردار با بیان اینکه من بعنوان مخالف استیضاح صحبت میکنم، گفت: برخی از ما معتقدیم که شورا باید فضای دو قطبی داشته باشد و حاضر نیستیم جلساتی برای رفع مشکل بگذاریم.

وی با بیان اینکه از منتقدین تشکر می کنم که نگران شهر هستند، گفت: اما برخی نگران منافع خود هستند و برخی واقعا نگران شهر اند.

رسولی با بیان اینکه هدف باید رفع اشکالات باشد، تصریح کرد: حقوق پرسنل یک اولویت برای همه ما است و اگر برای کسی مهم نباشد حتما مشکل روحی روانی و ذهنی باید داشته باشد اما باید همگرایانه رفتارکنیم که طی یک ماه گذشته همینطور بوده و نتیجه مثبت هم داشته و حقوق ها پرداخت شده است.

عضو شورای شهر رشت ادامه داد: در مورد آسفالت ها نمیگویم متخصصم اما اطلاعت کلی دارم که یک سری توجیهاتی دیدیم که قصد دفاع و رد آنها را ندارم.

وی با بیان اینکه خیلی ازخیابان ها بعد از ۶ماه آسفالت با ایحاد موج های کوتاه و بلند تخریب شد، گفت: بیایید امسال تصمیم بگیریم خارج از نتیجه این جلسه طرح روسازی برای اسفالت بدهیم و یکبار برای نمونه اکتفا کنیم به نظر کارشناسان و متخصصان و آنهایی که رزومه دارند و از داستان سرایی در این خصوص بپرهیزیم و به جای ۱۰ تا خیابان ۲ خیابان را کم کم آسفالت مناسب کنیم.

سرانجام با رای گیری اعضای شورا، استیضاح شهردار با ۶ موافق، ۷ مخالف و ۲ رای سفید رد شد.

انتهای پیام/

منبع: خوبان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه