فرمانده لشگر عملیاتی 16 قدس گیلان:

تصاویر نمایشگاه به رنگ زیتون بیانگر یک رویداد تاریخی است

فرمانده لشگر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان گفت: عکسهای نمایشگاه به رنگ زیتون گواه یک کار بزرگ تا به یک واقعیت تاریخی پی ببریم.

تصاویر نمایشگاه به رنگ زیتون بیانگر یک رویداد تاریخی است

به گزارش ۸دی، سردار محمدعلی حق بین عصر امروز در آیین افتتاح نمایشگاه «به رنگ زیتون» که شرحی تصویری از فتح شهرهای نبل و الزهرای سوریه به دست مدافعان حرم گیلانی است با بیان اینکه آقای مرصادی (مسئول نمایشگاه) کار بسیار بزرگی انجام داده است اظهار داشت: این عکسها گواه یک کار بزرگ و یک سند تاریخی است تا به یک واقعیتی پی ببریم.

حق بین با بیان اینکه آزادسازی نبل و الزهرا کمتر از آزاد سازی خرمشهر نیست اظهار کرد: خود سردار سلیمانی گفت ما هفت بار به این خط زدیم اما نتوانستیم عبور کنیم، تا اینکه در نهمین بار خطی که این دو شهر را به هم وصل می کرد شکستیم.

وی با بیان اینکه رزمندگان علی رغم ناسزاهای دشمن به قلب آنها هجوم می بردند گفت: رزمندگان این خط را شکستند و جمعیت ۶۰ هزار نفری را آزاد کردند، مردم در محاصره بودند و این شکستن خطی بود که ارتش جدا شده از سوریه که آموزش دیده روسیه سابق بودند به بهترین شکل در آن خط پدافندی درست کرده بودند و گمان نمی کردند کسی از این خط عبور کند اما شجاعت رزمندگان در این آزاد سازی بی نظیر بود.

حق بین ضمن بیان اینکه این ایثارگری باید بیش از اینها ثبت می شد خاطر نشان کرد: این اتفاق مردم را از دست جنایتکارانی که کودکان در حال بازی کردن را مورد هدف قرار می دادند، نجات داد.

وی جمعیت این دو شهر را ۷۰ هزار نفر بیان کرد و یادآور شد: اگر همت نکنیم و به فرهنگ و دین خود بر نگردیم این بلا را بر سر ما می آورند، اگر مردم به دین خود فرهنگ و داشته های خود و رهبر خود تکیه نکنند دشمن همین خواب را برای ما نیز دیده است.

فرمانده لشگر عملیاتی سپاه قدس گیلان ادامه داد: نبل و الزهرا یک قدم نخست بود، در موارد دیگر نیز نیروهایی از همین استان رشادت های فراوانی کرده اند، در آزادسازی شهر حلب نیز سردار سلیمانی چندین بار از بچه های گیلان تعریف و تمجید کرد، درست است ما آسیب دیدیم اما این کار باید انجام میشد چرا که اصلا راه دومی وجود ندارد و تنها راه جنگ و ایستادگی در برابر دشمن است.

حسین مرصادی در این مراسم با بیان اینکه شهید حامد کوچک زاده به ثبت تاریخ مقید بود اظهار داشت: این به نگاه شهید بر می گشت، اگر به  عکسهایش نگاه کنید می بینید در هر برهه از زمان یک عکس دارد.

عکاس نمایشگاه به نام زیتون با بیان اینکه عکاس فقط سلفی بگیر نیست تصریح کرد: ما نیاز داریم بابت این رشادت هایی که به خاطرش در آن سوی مرزها جوانانمان زا از دست می دهیم، عکس داشته باشیم و این حماسه ها را در تاریخ ثبت کنیم.

وی عکاس را ثبت کننده وقایع مهم تاریخی دانست و گفت: تصاویری که از حماسه خرمشهر ثبت شده، هرگز کهنه نمی شود، سوریه و نبل الزهرا هم همین است، ما وظیفه داریم این عکس ها را ثبت کنیم تا به آیندگان شرح این رشادت ها را برسانیم.

مرصادی به وظیفه عکاسان برای ثبت این حماسه ها اشاره کرد و افزود: ما در مقابل فرزندان شهدا مسئولیم، امروز کار دشمن این است شهدای آتش نشان را در مقابل مدافعین حرم می گذارند و می گویند اینها شهدای مردم اند اما مدافعان حریم اهل بیت شهدای مردم نیستند!

وی با بیان اینکه برای تک تک این فریم ها می شود کتاب نوشت خاطر نشان کرد: خیلی دوست داشتم در این شرایط بحرانی قدم بزنم و این دلاور مردی ها را تجربه کنم، چندین سال است که در عرصه خبر کار می کنم و نگاهی که یک عکاس خبری باید داشته باشد را کسب کرده بودم .

عکاس نمایشگاه به نام زیتون گفت: تعداد عکسها زیاد است. یک سری عکسها هست که به دلیل اینکه مسائل امنیتی باید لحاظ شود در نمایشگاه گذاشته نشد،  نتیجه بر این بود که تصاویر رزمندگان را استفاده نکنیم، از عکسهای شهید حامد نیز به دلیل اینکه به شهادت رسیدند و مسائل امنیتی برای ایشان مطرح نیست استفاده کردیم.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه