رییس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای شهر رشت:

لزوم ایمن سازی ساختمان های فرسوده شهر/ بازار رشت مانند باروت است

عضو شورای شهر رشت گفت: بازار رشت مانند باروت است، باید با تمهیدات لازم بحث ایمنی صورت گیرد تا شاهد حوادثی مانند پلاسکو نباشیم.

لزوم ایمن سازی ساختمان های فرسوده شهر/ بازار رشت مانند باروت است

به گزارش ۸دی، به نقل از «دیارباران» عباس صابر امروز در جلسه کمیسیون شورای شهر رشت با اشاره به غیر قابل اجرا بودن احداث پل طبیعت در ادامه طرح بازآفرینی محدوده تالاب عینک و باغ سالار مشکات، اظهار کرد:  این طرح غیر قابل اجرا خواهد بود زیرا محدوده درختان در باغ سالار مشکات با اجرای پروژه آسیب خواهند دید.

وی با بیان اینکه پراکندگی درختان و گونه های گیاهی این منطقه با اجرای پروژه قطعا آسیب می بینند، گفت: گر قرار باشد این پل اجرایی شود بهتر است پلی به صورت کابلی و به صورت تخصصی و با جذابیت های معبری داشته باشیم.

رییس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای شهر رشت با بیان اینکه حاشیه درختان باغ سالار مشکات تا شعاع یک متری با کفپوش و بتن بسته شده است، بیان کرد: این موضوع موجب آسیب محیط زیست می شود.

وی با بیان اینکه هر چه زودتر باید نسبت به جمع آوری کفپوش هایی که دور و حاشیه درختان باغ سالار مشکات وجود دارد اقدام شود، تصریح کرد: تمام زیبایی باغ سالار مشکات به این بود که به صورت طبیعی باشد و این فضا می توانست فضای مکثی باشد که مردم از طبیعت آنجا و پارک مفاخر لذت ببرند.

صابر در ادامه به وضعیت تالاب عینک اشاره کرد و گفت: این تالاب با پیشروی های بی رویه در حال خشک شدن است.

وی دلیل این موضوع را ساخت و سازهای بی رویه دانست و گفت: با اینکه مالکیت آن با آب منظقه ای است اما شهرداری در خصوص حاشیه تالاب عینک اقدام کند.

رییس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای شهر رشت در ادامه با اشاره به حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو تهران ادامه داد: رشت نیز از این بابت ایمن نیست.

وی با بیان اینکه در شهر رشت همکاران مجموعه شهرداری را ارجاع می دهم به ممیزی برخی املاک تا با همکاری نظام مهندسی، استانداری و تمامی دست اندرکاران از این گونه اتفاقات جلوگیری شود.

صابر با بیان اینکه بازار رشت مانند باروت است، افزود: باید با تمهیدات لازم بحث ایمنی صورت گیرد تا شاهد حوادث این چنینی نباشیم.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه