فقط کاری نکنید ایران عصبانی بشود

روزنامه صهیونیستی هاآرتص با تیتر کنایه آمیز خطاب به آمریکا، ادعا کرد که مذاکرات ژنو چیزی را در بر نداشته است و الزامی را برای ایران در پی نداشته است.

فقط کاری نکنید ایران عصبانی بشود

به گزارش ۸دی نیوز، روزنامه هاآرتص در مقاله ای با عنوان ” تنها کاری نکنید که ایران عصبانی بشود” نوشت: هفت هفته است که از توافقات ایران با ۵+۱ می گذرد، توافقی که در اواخر ماه نوامبر سال ۲۰۱۳ شکل گرفت و بسیاری از مذاکره کنندگان اعلام کردند که این یک توافق تاریخی بوده است اما باید گفت چیزی در حقیقت امضا نشده است و الزامی را برای ایران در پی نداشته است

هاآرتص در ادامه نوشت: بعد از توافقات ماه نوامبر نیز، جلسات دیگری برگزار شده است اما تنها در گزارش ها و خبر ها شاهد پیشرفت این مذاکره هستیم. باید گفت معنای این توافق چه می تواند باشد در حالیکه تاکنون هیچ الزامی را در پی نداشته است.

باید گفت نه تنها این توافقات الزامی را در پی نداشته است بلکه ایران بدون هیچ نگرانی برنامه هسته ای خود را ادامه می دهد و جامعه جهانی نیز از اعمال تحریم های جدید علیه ایران خود داری می کند. این در حالیست که توافقات هسته ای بر این بود که ایران برنامه هسته ای خود را متوقف کند. ایران همچنان تاکتیک های گذشته خود را ادامه می دهد و از زمانی که بدست می آورد به پیشرفت های هسته ای خود مشغول است.

هاآرتص در پایان نوشت: گذشته از این بسیاری از تحلیل گران بر این باورند که اوباما از موضع ضعف در مقابل ایران ظاهر شده است و کاخ سفید به شدت از برنامه های کنگره به خاطر این که برنامه دارد تا تحریم ها علیه ایران را افزایش دهند انتقاد کرده است و با جدیت تمام تهدید کرده است که هر گونه اعمال تحریم جدیدی را وتو خواهد کرد. اکنون برای آمریکا ظاهرا بدترین چیز این است که ایران عصبانی بشود.

گفتنی است که بعد از توافقات ژنو ایران با غرب بسیاری از شرکت های خواهان تجارت با ایران شده اند و بسیاری می گویند اقتصاد ایران قوت گرفته است./ جام

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه