رئیس خانه عکاسان ایران؛

نبل و الزهرا به دست دلاوران گیلانی فتح شد/ افتتاح نمایشگاه به نام زیتون در رشت

نمایشگاه عکس «به نام زیتون» با موضوع «روایتی از فتح شهرهای نبل و الزهرا» در مجتمع فرهنگی خاتم الانبیای رشت دایر شد.

نبل و الزهرا به دست دلاوران گیلانی فتح شد/ افتتاح نمایشگاه به نام زیتون در رشت

به گزارش ۸دی، نمایشگاه عکس «به نام زیتون» با موضوع «روایتی از فتح شهرهای نبل و الزهرا» عصر امروز شنبه با حضور سردار محمدعلی حق بین فرمانده لشکر عملیاتی سپاه قدس گیلان در مجتمع فرهنگی خاتم الانبای رشت افتتاح شد.

این نمایشگاه تا هفت بهمن در نگارخانه مارلیک مجمتع خاتم الانبیا دایر خواهد بود و علاقمندان می توانند از ساعت ۹ صبح الی ۱۹ از این نمایشگاه دیدن کنند.

در آیین افتتاح این نمایشگاه، سید احسان باقری رییس خانه عکاسان ایران در نگارخانه مارلیک رشت اظهار داشت: این عکسها مدیون نگاه فرهنگی شهید حامد کوچک زاده است.

رئیس خانه عکاسان ایران با بیان اینکه آن طور که باید امکان ثبت تصاویر وجود ندارد تصریح کرد:  گرچه جبهه مقابل به صورت کامل این کار را انجام می دهند اما از سمت ما به دلیل مسائل امنیتی و برخی کم لطفی ها ما امکان ثبت درست و جامع تصاویر را نداریم.

وی با بیان اینکه جبهه مقاومت برای فتح نبل و الزهرا تلفات زیادی داده‌است خاطر نشان کرد: حداقل کار ما این است که تصاویر در تاریخ ثبت شود و رشادت های این عزیزان را به همگان و به خصوص نسل های بعد نشان دهیم.

باقری با اشاره به اینکه جبهه معاند ممکن است تصاویر را به نفع خود استفاده کند گفت: عملیات نبل و الزهرا فتح الفتوح عملیات ها بود و انواع جنایت ها در حق شیعیان شد، ما در خانه عکاسان ایران وظیفه داریم این تصاویر را به نمایش بگذاریم

رئیس خانه عکاسان ایران نمایشگاه «به نام زیتون» را سومین نمایشگاه حوزه هنری در خصوص فتح نبل و الزهرا معرفی کرد و افزود: در تابستان این نمایشگاه را با حضور خانواده بزرگوار شهدا، دکتر حداد عادل و کدخدایی، دبیر شورای نگهبان، در حوزه هنری تهران برگزار کردیم و بازتاب خوبی داشت.

وی افزود: هفته گذشته نیز در یک مرکز تجاری به نمایش گذاشتیم، چرا که عقیده داریم کسانی که اطلاعاتی ندارند باید بفهمند و هر انسان آزاده ای وظیفه دارد اتفاقی که مدافعان حریم اهل بیت رقم می زنند، مانند یک پیام رسان به دیگران برسانند.

باقری با بیان اینکه این نبرد به دلاور مردی شیران استان گیلان اتفاق افتاد اظهار کرد: ما وظیفه خود دانستیم این نمایشگاه را در رشت نیز برگزار کنیم و در معرفی این رشادت ها قدمی برداریم، تا ان شاءالله شهید کوچک زاده و بقیه شیعیان دست ما را بگیرند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه