در حاشیه اعتراضات مردمی به وضعیت زباله ها مطرح شد؛

شهرداری به اعتراضات مردمی توجهی ندارد / حضور و اعلام آمادگی پیمانکار خصوصی جهت حل مشکل + تصاویر

یکی از شهروندان شاندرمنی گفت: این زباله ها مدتهاست که مورد اعتراض ماست و واقعا امکان ماندن در منطقه سخت است.

شهرداری به اعتراضات مردمی توجهی ندارد / حضور و اعلام آمادگی پیمانکار خصوصی جهت حل مشکل + تصاویر

به گزارش ۸دی، به نقل از پایگاه خبری تحلیلی ماسال، به دعوت تعدادی از فعالین محیط زیستی شاندرمن عصر امروز تعدادی از اهالی در محل دپوی زباله های شهر در مرکز شهر تجمع کرده و با زباله ها تصاویر سلفی ثبت کردند.

یکی از مجاورین این منطقه در گفتگو با خبرنگار ماسال نیوز گفت: این زباله ها مدتهاست که مورد اعتراض ماست. واقعا امکان ماندن در منطقه سخت است. قبلا قرار بود که این زباله ها هر دو روز جمع آوری شده و به سراوان منتقل شود اما همین کار را هم انجام نمی دهند و یا با تاخیر چند روزه صورت میگیرد. شهرداری به اعتراضات مردمی توجهی ندارد.
سید کاظم مرادی پیمانکار بازیافت پسماند خشک منطقه ماسال و شاندرمن نیز در گفتگو با خبرنگار ماسال نیوز گفت : با هزینه شخصی خودم دو عدد ماشین تفکیک زباله خریداری کرده ام و ۵ سال است که با مجوز رسمی از محیط زیست به این کار مشغولم. در زمینه زباله های شاندرمن هم با توجه به اینکه شهرداری شاندرمن جایی برای دپو کردن موقتی زباله های خود ندارد بنده حاضرم ۱۰۰۰ متر زمین شخصی خود را به این امر اختصاص دهم.
مرادی افزود: زمین من فاصله زیادی با اماکن مسکونی دارد و هیچ گونه منع قانونی هم توسط اهالی ایجاد نخواهد شد. با علم و تضمین به اینکه اعتراضی وجود نخواهد داشت  به شهرداری شاندرمن پیشنهاد می‌دهم که دور تا دور زمین بنده را محصور  و زباله های جمع آوری شده خودشان را در آنجا دپو کنند. من نیز با دستگاه های تفکیک زباله، زباله های خشک و تر را از هم جدا می‌کنم و شهرداری هم پایان هر هفته زباله های تر را به کارخانه کمپوست سراوان انتقال دهد.

مردم شهر نشین شاندرمن مدتهاست در جوار منبع آب شرب با لایه های مختلف زباله روبرو هستند. ساکنین منطقه با بروز  مشکلات عدیده بهداشتی و خوف به آلوده بودن آب شرب شهری اعتراضات خود را نسبت به این امر در محافل و رسانه های مختلف اعلام کرده اند.

پیش از این سید نظام عبدالحسین زاده دپوی زباله ها در این منطقه‌ از شهر را امری موقتی در جهت به حد نصاب رسیدن و انتقال به کارخانه کمپوست سراوان اعلام کرده بود و زباله های رها شده در اطراف دیواره های ساخته شده را مربوط به عدم همکاری و هماهنگی برخی شهروندان و رها سازی زباله های مجالس بزرگی همچون عروسی ها و عزاداری ها دانسته بود که دور از چشم شهرداری پس از پایان مراسمات زباله های خود را در آنجا رها سازی می‌کنند.
به نظر می رسد معضل زباله شاندرمن نیازمند توجه جدی مسئولین باشد. این موضوع دارای بن بست نیست و راه کار های گوناگونی تاکنون به شهرداری ارائه شده است.

 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه