شاید امروز، شاید فردا؛

آیا فاجعه ی پلاسکو در انزلی تکرار می شود؟ + تصاویر

خطر ریزش ساختمانهای فرسوده میدان مرکزی شهر انزلی جان مردم این شهر را تهدید می کند و شاید فاجعه ای همچون پلاسکو تهران در انتظار مردم بندرانزلی باشد.

آیا فاجعه ی پلاسکو در انزلی تکرار می شود؟ + تصاویر

به گزارش ۸دی به نقل از صدا ساحل، اتصال سیم های برق، فرسودگی ساختمان، عدم استحکام لازم دیواره ها، عدم رعایت قوانین ساختماتی، بی توجهی به اخطارهای قانونی، سهل انگاری و کوتاهی مسئولان، تمامی این ها کلماتی است که در این روزها بعد از فاجعه ی ساختمان پلاسکو بارها و بارها شنیده می شود و مردم انزلی را نیز به فکر برده که مبادا این فاجعه در بافت قدیمی انزلی نیز تکرار شود. وجود این ساختمان ها در اماکن پر تردد همچون بازار ماهی فروشان و مرکز شهر قطعا می تواند خود دلیلی بر تکرار این اتفاق ناگوار باشد که اگر این فاجعه در انزلی نیز رخ دهد چه کسی پاسخگو خواهد بود؟

%image_alt%

اعضای شورای شهر انزلی در زمان ۴ ماهه باقی مانده به انتخابات از طرح های جدید شهرداری برای بازآفرینی و ترمیر بافت فرسوده انزلی می گویند هر چند که بعد از گذشت چندین ماه هنوز هم کوچکترین تغییری در این بافت تاریخی ایجاد نشده است و منتقدان آن را به وعده های انتخاباتی تشبیه کرده اند.
منع های قانونی و سهل انگاری های مسئولان از یک طرف و پافشاری مالکان به بهانه ی با صرفه نبودن مرمت های این بناها از طرفی دیگر ، دلیلی برای بی تکلیفی این ساختمان ها شده و نتیجه ای جز به حال خود رها کردن، در بر نداشته است.
%image_alt%
ساختمان هایی که عموما عمرشان از پلاسکو نیز بیشتر بوده و حتی ثبت میراث نیز هستند و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز یک سر دعوا است و موانعی چون عدم ساخت و ساز بیش از ۸ متر را دلیل مخالفت های قانونی خود می داند و اعتقاد دارد اگر این اتفاق بیوفتد خیانت به تاریخ انزلی است.
رضا پور شعبان؛ شهردار سابق انزلی اعتقاد داشت که انزلی دست کمی از ورشو لهستان نداد و با اشاره به سفرهای خود به کشورهای خارجی می گفت می تواند این تغییرات را در میدان انزلی نیز اعمال کند اما همه ی این آرزوها به عمر سه ساله اش قد نداد.
اما سخن آخر صدای ساحل با مسئولان:

وقتی این متن نوشته می شود روزی را خواهیم دید که اجساد ماهی فروشان و بازیان و کسبه و عابران بی گناه از زیر خربار ها خاک و آهن بیرون کشیده شود و مسئولان ما در مقابل دورین های صدا و سیما به صدور پیام تسلیتی اکتفا می کنند و از اخطار های قانونی خود می گویند خیلی زود دیر می شود، نگذارید فاجعه ی پلاسکو در انزلی تکرار شود.

%image_alt%
%image_alt%
%image_alt%
%image_alt%

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه